Ambleve Remouchamps of omstreken?

Started by Twan, July 30, 2015, 22:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Vraagje voor de kenners van de Ambleve rondom Remouchamps.

Volgend weekend ben ik daar een weekendje, omdat mijn familie daar een vakantiehuisje heeft voor 1 week. Het huisje ligt ongeveer 50 meter van de Ambleve. Alhoewel dit weekend niet in het teken staat van vliegvissen, begint het toch wel te jeuken als je erachter komt dat het huisje zo dicht bij het water staat. En morgen komt mijn nieuwe Hardy Zenith #4 binnen met een nieuwe reel, dus dan kan ik het al helemaal niet laten om even een lijntje te strekken en de hengel te testen.

Het huisje staat ongeveer 2 km ten zuiden van Remouchamps.

Nu heb ik in een korte tijd even snel op internet rondgesnuffeld en ik lees veel verhalen die tegenstrijdig zijn met elkaar.

Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring in deze regio en zo ja is het de moeite waard?? Wat zijn stukken die ik zou moeten proberen. Waar vergunningen te halen. etc.. alle informatie is welkom. Stukje rijden is ook niet erg.

Alvast bedankt.


Twan

Deze site had ik snel bekeken en al snel trok het stuk bij stoumont mijn interesse http://www.portedelalienne.be

Maar ik zag ik de website geen info over vliegvissen. Totdat ik goed keek. Een goed beheerd stuk met c+r heeft 100 procent mijn voorkeur. Ik ga er eens informeren. Bedankt.  ::goodjob::

Twan

#3
Porte de la Lienne heeft vanmorgen al teruggebeld en dagvergunningen zijn al vastgelegd. Snelle service!!

Dus als iemand ervaringen heeft op dit specifieke stuk, dan hoor ik het graag! Andere tips voor andere stukken op de ambleve zijn ook welkom.