camping Bissen.

Started by markpiet, July 16, 2015, 12:24:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markpiet

Wie kan ik de komende 2 weken ontmoeten op camping Bissen?  :)
groeten van Mark
><((((0>

FrancoisCKX

Ben er net van terug... Mooie stekken waren onder en direct na de brug, vooral 's-avonds. En, als je met je gezicht naar de rivier toe staat, voorbij de kleine stuw rechts, op weg naar de motorcamping.

joepegging

mij te druk, meer richting bourscheid vanaf maandag t/m 3 augustus
joep

maurice

De kleine belg (Marc)  is er waarschijnlijk wel mark.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Inderk

En je kunt mij daar aantreffen (wat ook al gebeurd is)   ;D
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


goswit

Dat wordt dus een praatkluppie van en voor vliegvissers.    Ik ga wel eind Augustus begin September. ::nanana:: ::blowkiss::
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

Ben benieuwd hoe je dochter het is bevallen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

marc

Mocht een praatje slaan met de heren en dame ,bevalt hen hier heel goed .
Lekkere temperatuur,regelmatig vis en een lekker biertje .wat moet een mens nog meer ?????
🐬🐬🐬🐬🐬🐬🐬
Grt marc

maurice

Niks Marc helemaal niks
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Inderk

de biertjes waren super Marc!
Ook bijzonder leuk vond ik het uitwisselen van vliegen en materialen plus het bespreken van vis en bindtechnieken. 
hartelijk dank voor jouw gezelligheid en gastvrijheid!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


markpiet

Een compilatie gemaakt van het vissen op camping Bissen.
https://youtu.be/Erbc4-NX3gY
Ik kreeg de video niet geüpload dus maar gepost op youtube.

Het was erg gezellig. Mijn eerste forellen op de vlieg en zelfs nog een mini vlagzalm. dit waren mijn doelsoorten voor deze vakantie en dat is dan ook gelukt. Ontmoetingen gehad met Marc den kleinen Belg, Marcel en Henk Huising. En nog enkele andere die nog niet op het forum zitten.

Het verslag volgt later.
groeten van Mark
><((((0>

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

goswit

Bissen.  Is toch niks dacht dat er Lux wonen  , nee hoor barst van de Nederlanders.  Mag van mij best veel visjes vangen als je maar de visjes van 30 + maar laat zitten .  Prima camping ga voor de 6 keer begin Sept. ;D  Heerlijk rustig . ( hoop ik ) ;D ;D ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Inderk

Leuke compilatie Mark!

Zal ook nog even een verslagje maken
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

gos we gaan met 40 man naar Bissen in sept
gaan we die 30+ ssers weg vangen :)

Mark leuk filmpie jonguh

Gerrit59

Mooi filmpje Mark!

Gerrit

goswit

Ruimte zat Rossie ,als jullie aan de andere kant van de dam gaan vissen heeft niemand last van elkaar en hebben we ruimte zat . Trouwens die hele grote  60+had ik een afspraak meegemaakt , als jullie je in juli - aug zou laten vangen ga je op de BBQ ;D , en als ik ze in Sept mocht vangen dan mochten ze weer vrij zwemmen   Kijk die beesjes houden dus woord. ;D ;D ;D ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

markpiet

#17
Nou laat ik maar eens beginnen met het beloofde verslagje.

Na wat oponthoud door een lekke band op een kwartiertje rijden van camping bissen kwamen we zaterdag middag aan. Even inchecken en gelijk een vergunning kopen.
Auto uitgeladen kinderen in de rivier gemikt en gelijk maar een hengel gepakt. De druk was groot want ik had nog nooit had ik een forel gevangen op de vlieg. Mijn doel was dan ook het vangen van minimaal 1 forel en 1 vlagzalm.

Na 2 jaar lang het forum en andere media doorgespit te hebben zag ik qua verschillende technieken door de bomen het bos natuurlijk niet meer. Ik begon met een nymf onder een drijvertje en liet deze met een dead drift meedrijven op de stroming direct naast de brug op het bekende No Kill stuk. Dit leverde al snel 2 aanbeten op. Op mijn drijver dan.  >:( direct ben ik overgestapt op een drijvende vlieg. Een Adams parachute maat 18. Henk Huising heeft immers duidelijk uitgelegd in de Vliegvisser dat het kleine vliegen moeten zijn.
En Ja hoor het was vrijwel meteen raak. Mijn eerste forel op de vlieg. Blij als een kind was ik. Ik zou dit jaar niet meer uitgelachen worden op het werk. 
Dat smaakte naar meer. En het lukte ook 5 stuks. van 15cm tot 33cm.
Niet veel later komt er een vliegvisser naar me toe lopen. Ik herkende hem gelijk. Het was Henk Huising. (Hij kwam natuurlijk even kijken of ik zijn advies wel goed uitvoerde  :P)

De volgende dagen viste ik vaak 's-middags tot het tijd was om te eten. Meestal duidde de komst van Henk zo rond 7 uur er op dat ik weer eens te laat zou zijn voor het eten. Ik heb dan ook vaak een koude prak gehad. Maar het plezier was er niet minder om. Ik heb eigenlijk maar 1 keer niets gevangen. En dat had meer te maken met de vermoeide armen van het kanovaren.

Nu kwam ik op de camping ook Marc den kleinen Belg en Marcel tegen. Samen goed voor heel wat jaren ervaring. Van hun de tip om juist met grote vliegen te vissen.
Nu had ik dezelfde vliegen ook op maat 12 gebonden. Dus dat was geen probleem. En ja hoor daar ving ik ze ook mee. Een voordeel van de grotere maat was dat deze veel beter haakte oftewel ik had veel minder last van missers.

Aan de andere kant van de camping is een soort van waterval. direct voorbij de waterval liggen wat stroomversnellingen. Hier ving ik zeer goed. Ik merkte ook al snel dat ik vaak ving als ik aan het eind van de drift de droge vlieg weer terug haalde. Dit bracht mij op het idee om er een natte vlieg aan te binden. Een March Brown maatje 12. Deze liet ik met de stroom meegaan. Vervolgens haalde ik de hengel steeds een stuk terug om de vlieg daarna weer mee te laten gaan met de stroming. Op deze manier heb ik toch echt de meeste vissen gevangen. Alle forellen op deze plek achter de waterval en op deze manier waren tussen de 15cm en 25cm.

De No Kill zône heeft een rustige behoorlijk diepe pool. Hierin zag ik vaak de grotere forellen rustig hangen. Maar deze vond ik beslist veel moeilijker om te vangen. Op de nymf heb ik hier helemaal niets gevangen. Maar met wederom de adams parachute lukte het soms wel.

Mijn dochter Sanne had ook haar vliegenhengel meegenomen. En natuurlijk heeft zij het ook geprobeerd.
Direct voor ons huisje was in de loop van de week de stroom aardig veranderd door de bouw van 2 flinke dammen. Hier oefende ik met Sanne. Omdat we thuis wat meer lijn eruit hebben met oefenen maakte ze behoorlijk wat droge worpen om vervolgens de vlieg vlak voor haar voeten op de rand van de stroomnaad mee te laten driften. Dit zag er voor de leek in ieder geval erg professioneel uit. Zij kreeg hier aardig wat aanbeten maar het lukte niet om er 1 te verzilveren. Dus als ze het zat was dan probeerde ik het maar mij lukte het ook niet. Totdat ik overstapte van haak maat 12 op maatje 18. Toen kreeg ik ze wel te pakken. Het bleken forelletjes te zijn van maar 10 cm maximaal. (Marc. Je had helemaal gelijk met je opmerking over kleine vliegen en het met rust laten van kleine forel. Voortaan begin ik met grotere vliegen.)
Ik mag van Sanne helaas niet meer met haar vliegen vissen omdat ik er 2 verspeeld had in een boom.

Dan rest eigenlijk alleen nog de vlagzalm. Ze zouden hier wel zitten. Helaas een zeldzame soort op dit stuk van de Sûre. Tot de laatste dag. Ik vang een heel klein visje dat er onderweg nog af valt ook. Pardoes tussen de planten langs de oever. Ik ga op mijn buik om het visje te redden, en wat denk je? een klein vlagzamlpje.
Missie geslaagd.

Ik heb echt heerlijk gevist. Heel veel opgestoken van het vissen op stromend water met dank aan Henk en Marc en Marcel.
groeten van Mark
><((((0>

FrancoisCKX

Mooi verslag! En Sanne, gewoon blijven oefenen!

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Mooi verslag Marc.
Sanne gewoon door gaan met oefen en volgend jaar vang jij ze ook.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit