Dagje op de Lhomme

Started by jo flyfishing, June 07, 2015, 23:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Prachtige dag gehad. leuke start tussen 9h30 en 12h een 15 tal forellen gevangen, kleintjes en toch een 6 tal van redelijkformaat (ts 25 en 30 cm)
Dan wat rustiger tot het 18h was, en dan gingen de remmen los. heb er dan nog een 20-tal gevangen, allemaal 25+ met de grootse 35 cm (heb ze niet allemaal gemeten)
Hertenhaar sedge met cdc ondervleugel, en een groene tag (de cul vert) was het werkvliegje van de dag: 3 tot op de draad versleten.





Nageslacht ook verzekerd








"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Raymond

Mooi hoor, goed bezig geweest...
::wtf::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

mooi watertje, mooie vis
::goodjob::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arjan Maat

Prachtig Jo, goed gedaan!

Tot snel Arjan

Jan Damman

Mooie dag geweest Jo.

Ziet er goed uit daar.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

jo flyfishing

#6
Was inderdaad een superdagje.
Heel de dag (een zondag dan nog) maar 1 andere visser gezien toen ik aan de lunch was, een fransman dan nog.
Het parcours is ruim 3km lang, we zijn dan ook uit elkaars viswater gebleven.

Heel de dag vogeltjes gefluit en mooie vangsten. Alleen de af en toe passerende trein herinnert je er aan dat je toch niet te ver van de bewoonde wereld zit.
Hoop ooit daar eens een bever te zien die daar veelvuldig sporen achterlaten, maar waarschijnlijk moet ik er dan vroeger geraken, of later blijven.

Raar genoeg geen enkele vlagzalm gezien. Ze zitten er nochthans, enkele weken geleden nog aan de lijn gehad :-) en verleden jaar rond deze tijd nog gevangen.
De forellen zullen ze te snel af geweest zijn.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

DavidS

waar ergens op de l'homme heb je gezeten?

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Hidde

Is dat je achtertuin of moet je er nog een stuk voor rijden?

jo flyfishing

Lag het  maar in de achtertuin. Het is van bij mij thuis (beetje westelijk van antwerpen) toch anderhalf uur rijden.

Helaas is het waterpeil nu zo laag, dat men aan de mensen met jaarvergunning (en wiens gegevens men dus heeft) vraagt (maar niet verbied) om voorlopig even niet te vissen.
De vis zit samen gehokt in de enkele diepere stukken die nu nog overblijven, en het is echt geen sport nu.

Ik twijfel er dus ook aan of men er nu dus dagvergunningen zal leveren.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Hidde

Niks van plan nu in die richting.. Gewoon benieuwd,

Beertje

Dat is een leuk vliegje! waar kan ik het bindpatroon vinden?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jo flyfishing

Ik heb een voorbeeldje gekregen van mijn 'vliegvis peter' en dat heb ik nagebonden.

Zal eens zien wat ik kan doen  om een sbs te maken  ;)  .
hier alvast de beschrijving:

Met fluo groene draad maak je een aantal wikkelingen in het begin van de haakbocht. De foto is er eentje van een tijdje geleden. nu maak ik het wat boller en doe er een beetje uv lijm over.
Dit maakt dat het achterlijfje wat in de waterspiegel terecht komt.
Dubbing kleur naar keuze.
Ondervleugel van 1 of 2  cdc pluimpjes.
Daar een vleugel van wat hertehaar bovenop.
Daar zet je een post voor de hackle op.
De hackle inbinden, en voor je deze rond de post wikkelt, nog enkele wikkelingen dubbing of evt een pauwfiber


Quote from: Beertje on July 11, 2015, 12:04:04
Dat is een leuk vliegje! waar kan ik het bindpatroon vinden?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

#14
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

gijsie20

Water staat inderdaad momenteel op veel plekken in Belgie en Duitsland heel laag. Vandaag ook ondervonden bij onze oosterburen.

Ps. Foto 3, zijn dat niet gewoon Elritsen?  :)

bronco billy

Mooi verslag Jo  ::goodjob:: bedankt.
grtjs
Peter