vraag vliegvissen Ardennen

Started by Amien, September 09, 2014, 23:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Amien

Hallo vliegvissers!

Ik wil volgende week een dagje vliegvissen in de ardennen, iemand nog een tip waar ik terecht kan? De vorige keer toen ik ging heb ik geen goede visstek gevonden door troebel water en veel regenval. Iemand advies waar ik een dagje zoet kan zijn?

Groetjes!

Amien


gijsie20

#1
Heb je een staatsvergunning? Volgens mij geven veel rivieren in de Ardennen geen dagvergunning af? Althans, waar ik vis niet iig..Meestal een weekse of twee weekse of jaarvergunning?
Wellicht kunnen Bart of Gino je meer info verschaffen.

Greets

Amien

Ik heb een staatsvergunning, de vorige keer maar gelijk goed aangepakt omdat ik er vaker naartoe wil gaan.

Ik zie veel stekken en mooie beekjes maar het lijkt me zonde om te gaan zonder de mooiste plekken te zien.


BV

Gijs , als je met Bart mij bedoeld;   ik heb een grote voorliefde voor de Duitse Riviertjes..   gras is altijd groener aan de andere kant...
Maar heb idd wel gevist op een paar Belgische.

Amien, 
Het meest praktische en mooi en meest visrijke bevind zich in Houffalize maar dat heeft zijn prijs.
Wil je een dagvergunning kopen of wil je een openbaar stuk waar je aan je staatsvergunning voldoende hebt?
In welke regio van de Ardennen wil je?
Als je me je mailadres PM't kan  ik je een scan uit een infoboekje mailen van een paar mooie riviertjes in de regio waar je wil.
Het is dus niet mijn advies  , maar dat van een vrij goede gids.  Zoiets als Wizzard of flyfishing ,maar dan voor België  (dus BETER  :P)

FSCHAMP

Quote from: gijsie20 on September 10, 2014, 00:15:52
Heb je een staatsvergunning? Volgens mij geven veel rivieren in de Ardennen geen dagvergunning af? Althans, waar ik vis niet iig..Meestal een weekse of twee weekse of jaarvergunning?

Gijs, je moet steeds in het bezit zijn van een staatsvergunning en daar bovenop kan je op bepaalde plaatsen wel een dagvergunning krijgen. 

Amien,

je kan alsik mij niet vergis bij het FVV/CSPM een vergunning kopen waarmee je op verschillende rivieren kan gaan vissen voor één dag.
Echter ik vis de laatste jaren ook meer en meer in Duitsland op de rivieren omdat het beheer er veel beter is dan in België. Heb niet direct de info bij de hand, maar ik kan het wel uitzoeken als je wil.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ik heb nog wat opzoek werk verricht ivm dagkaarten (echter je moet altijd in het bezit zijn van een staatsvergunning)

- in de hengelsport zaak van Rochefort kun je terecht voorverschillende parcours
- de toeristische dienst van Trois-pont verkoopt ook dagkaarten
- in Han-sur-lesse verkoopt de bloemen zaak aan de kerk ook vergunningen om te vissen.

Je kan op de Viroin en L'eau Noire dagkaarten krijgen voor verschillende gebieden nl.

-Viroin in Treignes: Café Le monte Joi
-Viroin in Olloy-sur-Viroin: Hiervoor moet je de secretaris bellen, ik heb wel het telefoonnummer niet
-L'eau Noire: Rue de la Foulerie 1, Couvin, maar ook best op voorhand bellen, ik heb echter ook het telefoonnummer niet.

Keuze genoeg dus.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Quote from: BV on September 10, 2014, 09:25:01
Gijs , als je met Bart mij bedoeld;   ik heb een grote voorliefde voor de Duitse Riviertjes..   gras is altijd groener aan de andere kant...
Maar heb idd wel gevist op een paar Belgische.

Uiteraard  :) Dacht je wellicht wat meer viste ook in Belgie   :)

Quote from: FSCHAMP on September 10, 2014, 18:51:15
Gijs, je moet steeds in het bezit zijn van een staatsvergunning en daar bovenop kan je op bepaalde plaatsen wel een dagvergunning krijgen. 


Dat weet ik wel, wist enkel niet of TS dat ook wist  ;)

In het boekje van La Truite zie ik bijvoorbeeld niks staan over een dagkaart.

Je kan idd ook op het openbare stuk van de Ourthe vissen met je staatvergunning.

FSCHAMP

Quote from: gijsie20 on September 10, 2014, 21:07:37

In het boekje van La Truite zie ik bijvoorbeeld niks staan over een dagkaart.


Een 10-tal jaar terug was het nochtans mogelijk om een dagvergunning te bekomen bij La Truite D'Houffalise na de grote opening, echter ik heb er zolang niet meer geweest en weet ook niet of het mogelijk is.
Maar ik vermoed dat Amien met de info, die ik hem verschaft heb, wel aan een dagvergunning kan geraken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Amien

Wow wat een rijkdom aan informatie binnen 1 dag ik ben jullie zoveel verschuldigd. Ik ga alles uitzoeken en uiteindelijk beslissen.

Voordat ik heb besloten laat ik het jullie weten en ik zal uiteindelijk ook fotos plaatsen! Wat ben ik blij met deze forum!!!!

Groetjes

Rinus van Belzen

La Truite Houffalize geeft twee vergunningen uit, een vergunning voor veertien dagen en deze kost € 35,- en een jaarvergunning van € 75,-


Gr, Rinus

Troutbuster

Hey Rinus,

Jaarkaart een 10'tje duurder geworden??

Dit jaar niet in de Ardennen geweest (jaarvergunning Geul!)

Wellicht toch volgend seizoen weer eens proberen

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rinus van Belzen

Sorry, foutje. De jaarvergunning + No Kill kost € 70,-

Rinus

BV

Ik heb je wat info doorgemaild, maar met opzet één tip nog niet gegeven...
Welk van de drie ga je bezoeken als het de drie dagen voor je visdag stevig geregend heeft...

Er is een magish woord voor iets beter helder water dat ook voor de Duitse rivieren geld en je terug kan vinden in de de tekst van 1 van de drie strekken... rara , wat denk je ?

gijsie20

Ik zou dan kiezen voor een stuk wat tussen 2 stuwen ligt..heb je minder last van bruin water  :)

BV

Yep,

In Nizramont  en nog veel meer in Monschau en kan je nog vangen als in heel Duitsland en Belgie chocomel vloeit..

gijsie20

Klopt..ken ook zo'n mooi watertje in Duitsland  8) Nog geen keer bruin water gezien  :D

DavidS

Quote from: BV on September 11, 2014, 21:44:23
Yep,

In Nizramont  en nog veel meer in Monschau en kan je nog vangen als in heel Duitsland en Belgie chocomel vloeit..


voor of achter de barage?

FSCHAMP

Achter de barage natuurlijk. Het meer zorgt ervoor dat al het material dat mee gesleurt is door de rivier de tijd krijgt om af te zinken zodat de uitstroom van het meer helder is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>