Beste tijdstip voor zeebaars vissen

Started by FSCHAMP, June 15, 2014, 21:59:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Allen,

ik ben recent voor de eerste keer  op zeebaars gaan vissen. Ik ben ondertussen tweemaal op zeebaars gaan vissen en tweemaal met succes.  De eerste keer 4 zeebaarsen en een snoekbaar, de tweede keer 2 zeebaarzen en ze waren allen tussen de 25 cm en 47 cm.  Ik ben ondertussen letterlijk gebeten door het zeebaars virus  en wil me hier verder op toeleggen. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat het zeebaars seizoen begint eind April en dat het doorloopt tot eind November, zover ben ik dus al.

Maar mijn vraag is nu : wanneer is het de beste periode? Is dit twee uur voor laag tijd tot twee uur na laag tij? Of is dit  nu twee uur voor hoog tij tot twee uur na laag tij?

Ik ben nog maar enkel naar Europoort geweest en ik heb eenmaal van 2h voor hoogtij tot 2h na hoogtij bevist en één keer van laag tij naar hoog tij gevist.

Alle info is welkom, ook links op het internet.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Team

Quote from: FSCHAMP on June 15, 2014, 21:59:44
Allen,

ik ben recent voor de eerste keer  op zeebaars gaan vissen. Ik ben ondertussen tweemaal op zeebaars gaan vissen en tweemaal met succes.  De eerste keer 4 zeebaarsen en een snoekbaar, de tweede keer 2 zeebaarzen en ze waren allen tussen de 25 cm en 47 cm.  Ik ben ondertussen letterlijk gebeten door het zeebaars virus  en wil me hier verder op toeleggen. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat het zeebaars seizoen begint eind April en dat het doorloopt tot eind November, zover ben ik dus al.

Maar mijn vraag is nu : wanneer is het de beste periode? Is dit twee uur voor laag tijd tot twee uur na laag tij? Of is dit  nu twee uur voor hoog tij tot twee uur na laag tij?

Ik ben nog maar enkel naar Europoort geweest en ik heb eenmaal van 2h voor hoogtij tot 2h na hoogtij bevist en één keer van laag tij naar hoog tij gevist.

Alle info is welkom, ook links op het internet.


Wij gaan  30  juni onder leiding van MARTIN hengelsport, met enkele zeer ervaren zeebaars vissers naar de Nieuwe waterweg, met onze vis club.
je kunt mee als je wilt. er zijn geen kosten aan verbonden.  zie onze  site  hsvdebilt.mijnhengelsportvereniging.nl\

NUNC  AUT  NUNQUAM

Arno

kijk een op het Blog van Dyckers daar kun je misschien wat vinden over tijdstip van vissen en anders staan hier ook wel enkele verslagen die dit geheim  verklappen

succes met zoeken.

Gr Arno

FSCHAMP

@Team:

bedankt voor het aanbod.  Ik kijk of ik iets kan geregeld krijgen op mijn werk.  Lees ik het goed dat ik alleen een e-mail moet sturen naar Henri Oostendorp? 
Als ik kom, dan kom ik wel vanuit België (Tremelo).

@ Arno :

deze heb ik al geraadpleegd, maar hier vind ik toch niet onmiddellijk iets. Ben ondertussen wel op roofvis.nl te weten gekomen uit één van de verslagen dat ze 3h voor hoog tij en 3h na laag tijd goed is om op zeebaars te vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

#4
Ben zelf nog niet geweest, maar heb al heel veel info gewonnen. En wat belangrijk is, is dat de zee een beetje omstuimig is. Veel stroming, al dan niet door de wind.

Door de stromingen raken prooivissen in de war, en daar profiteert de zeebaars van.

Over de getijden en uren waarop je het beste kan, heb ik nog weinig info over kunnen vinden. Uiteraard is dood tij het slechtste moment. En ik lees dat enkele cracks toch echt een voorkeur hebben voor de invallende avond.(zeg maar na etenstijd tot het donker is)

Ik wil binnenkort ook een keer gaan, denk over een week of drie of zo.


Team

Quote from: FSCHAMP on June 15, 2014, 22:32:10
@Team:

bedankt voor het aanbod.  Ik kijk of ik iets kan geregeld krijgen op mijn werk.  Lees ik het goed dat ik alleen een e-mail moet sturen naar Henri Oostendorp? 
Als ik kom, dan kom ik wel vanuit België (Tremelo).    Mail naar Henri  is goed.

@ Arno :

deze heb ik al geraadpleegd, maar hier vind ik toch niet onmiddellijk iets. Ben ondertussen wel op roofvis.nl te weten gekomen uit één van de verslagen dat ze 3h voor hoog tij en 3h na laag tijd goed is om op zeebaars te vissen.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Bert J.

Met de vliegenhengel ben je toch hoofdzakelijk afhankelijk van laag water. Als je het getij van
vandaag als voorbeeld neemt, zouden we vandaag de hele laagwaterperiode vissen. Dus van
08.00 uur tot 16.00 uur. Maar wat het beste is, tsja... als er maar stroming staat, zeggen ze.
Dus voor en na laag water. Veel spinvissers zweren bij opkomend water.

http://live.getij.nl/getij_resultaat.cfm?location=BEERKNL
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Bert,

als ik het goed lees dan is het laag tij rond 12h55. Juist?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Rene,

inderdaad, ik ben vorige vrijdag nog teruggeweest en ik heb er nog twee kunnen vangen van rond de 40 cm  :) en nog twee forse aanbeten gehad  :'(, doch ik voelde ze niet bij het zetten van de haak. 
Het was volgens mij vorige vrijdag laag water om 8h39 en ik ben toegekomen om 9h15 en ik heb mijn vissen gevangen en mijn twee andere aanbeten gehad tussen 12h en 13h.  Volgens hetzelfde boekje was het rond 15h45 hoog tij.
Dus de getijden zijn nog steeds een raadsel voor mij.  Tenminste als ik me niet vergis, moet ik gewoon in het boekje zien voor Europoort naar de tijd, die daar vermeld staat, correct?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hidde

Leuk al die info over het zeebaarzen.. Ook een 8 besteld..