Cuba Isla juventud & Scierra TX2 + #9/11

Started by Mike, September 13, 2013, 12:08:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Ik ben van plan om in maart een week naar Cuba te gaan, Isla Juventud, op precies te zijn.
Ik had op mp een advertentie geplaatst, om te kijken of iemand misschien nog een paar mooie zoutwaterreels heeft liggen die die evt aan mij wil verkopen.
Nou heeft er iemand gereageerd en deze gaf aan deze reels nieuw, te verkopen , de Scierra TX2+ #9/11
Ze kosten maar 150 euro en de spoeltjes zijn ook maar 75
Vanwege het zachte prijskaartje vroeg ik mij af of deze wel geschikt zijn voor de visserij aldaar, op giga tarpons en dergelijken.

Volgens de verkoper hebben deze reels zich reeds bewezen en doen ze niet onder voor andere merken als, Hatch, Tibor, Nautilus enz.
Ik zou graag horen van mensen die ervaring hebben met deze reels in vergelijkbare condities ( dus big game op zoutwater)

Verder zou ik ook super graag met mensen in contact komen die eerder afreisde naar deze bestemming.
De reis gaat dus naar Cuba, Isla Juventud, met reisorganisatie, Avalon. Alle tips, opmerkingen of waarschuwingen zijn van harte welkom.

Grt, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Heintje Davids

Ik ken de door jou genoemde reel niet maar weet wel dat deze reels, toen ze een aantal jaren geleden uitkwamen, in 1e instantie tussen de 300 en 400 euro moesten kosten. Qua prijs dus enigszins vergelijkbaar met de merken die reels fabriceren die echt zoutwaterbestendig zijn en over een goed slipsysteem beschikken. Helaas is mijn persoonlijke mening en ervaring dat ik Scierra nu niet 1 van de meest betrouwbare merken vind vwb kwaliteit.
Ik vraag me sowieso af of je moet besparen op je reels of ander hengelmateriaal wanneer je van plan bent om zo'n reis te gaan maken. Uiteindelijk kost het allemaal een lieve duit er lijkt me niets ergers dan de reis van je leven te maken en vervolgens teleurgesteld te worden omdat je materiaal het laat afweten. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar zou toch overwegen of het niet verstandiger is om op zeker te spelen en die €300 extra uit te geven en een goede Abel, Nautilus, Hatch of weet ik veel wat aan te schaffen.

Just my 2 cents

Mike

Hoi Heintje Davids,

Je hebt volkomen gelijk.
Zie mijn reactie op het Prikbord.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Sieger

#3
Ben van de week bij Ton Temming (traditional) geweest en die heeft sinds kort de 3-Tand Reels. Ontwikkeld door de man achter de Van Staal reels.
Ik was zeer onder de indruk van de reel, zeker voor die prijs. Erg de moeite waard om daar eens naar te kijken.

Ton kennende gaat hij niet over 1 nacht ijs voordat hij een merk in zijn winkel verkoopt.... Bijna een kwaliteits garantie....

http://www.traditional.nl/vliegvissen/3-tand-fly-reels.aspx


Of de laatste Hatch die nog bij Brinkhoff in Duitsland op de website staat... Flink afgeprijsd.....
http://www.brinkhoff.com/Rolle/Hatch-Rollen/Hatch-Finatic-12-Plus-Fliegenrollen.html

Maar misschien is die wel te groot....


Sieger

Heintje Davids

Grappig, je was me net voor Sieger. Ik dacht precies hetzelfde. En misschien is de 9+ van Einarson bij Adh fishing ook een mooi alternatief hoewl ik vermoed dat deze te klein is maar informeren kan nooit kwaad.

Mike

Dat is toevallig.

Ik had die reel bij Ton. T , van de week ook in mn handen.
Ziet er idd goed uit.

Die Hatch bij Brinkhoff is ook een idee.
Laatste keer dat ik m sprak zei hij dat ie bijna alles al kwijt was.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Sieger

Einarson is ook erg mooi... Super slip en lekker licht....

Die in Duitsland is volgens mij echt de laatste...

Nadat ik voor het eerst de slip op mijn Hatch ook echt nodig had, wil ik alleen nog maar echte kwaliteit. En dat kost dan inderdaad wat.

Had je de Danielsson ook al in je lijstje staan. Dat is in al dit 'geweld' dan misschien wel het goedkoopste alternatief. De L5W 8-12 gebruik ik voor mijn zalmhengel... Prima stukje metaal... ;)


Sieger

Mike

Hoi Sieger,

Ik hoop eigenlijk op een leuke occasion, de trip is pas in maart dus voorlopig heb ik nog een half jaar om alles in orde te maken.

Die Hatch van Brinkhoff lonkt wel naar me ::)

Grt, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

DocSalmo

Ik heb ondertussen zo'n Hatch 12+ al eens in mijn handjes gehad.  Ik wil die gebruiken op sailfish, mahi-mahi, etc.

Wat zou je daar in Cuba willen mee vangen?  Ik stel de vraag even omdat zo een 12+ écht gigantisch is!  Hopelijk tarpon :)

Je zal niet snel een betere reel vinden.  Vraag maar na bij bvb Arjan.

Mike

Quote from: DocSalmo on September 16, 2013, 13:07:06
Ik heb ondertussen zo'n Hatch 12+ al eens in mijn handjes gehad.  Ik wil die gebruiken op sailfish, mahi-mahi, etc.

Wat zou je daar in Cuba willen mee vangen?  Ik stel de vraag even omdat zo een 12+ écht gigantisch is!  Hopelijk tarpon :)

Je zal niet snel een betere reel vinden.  Vraag maar na bij bvb Arjan.

Hoi Docsalmo,

Hij is bedoeld voor op de #12, idd voor tarpon.
Als ik de verhalen moet geloven is de kans op giga tarpons zeer aanwezig.

Ik ben benieuwd ::)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER