De Ourthe nabij Houffalize

Started by Troutbuster, March 05, 2012, 17:07:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Ja die Walen, rotzakken zijn het soms mar over het algemeen valt dat ook wel weer mee. Er wonen niet meer rotzakken dan in Nederland al wordt dat vaak wel beweerd...

Is wel een goeie eigenlijk, 20 euro voor een dag vissen op dat rivierstuk bij Ligneuville is eigenlijk een redelijk normale prijs... Tenminste, als het ook zonder overnachting kan...
::wtf::

Kampo

ikzag op die site van die molen dat je mocht vissen zonder vishaakje ook leuk ;) ;) ;) ;)typisch waals denk ik
kampo

rein

daarom bind ik ook altijd op vlieghaken  ::)

Troutbuster

Quote from: Kampo on April 24, 2012, 19:04:31
ikzag op die site van die molen dat je mocht vissen zonder vishaakje ook leuk ;) ;) ;) ;)typisch waals denk ik
kampo

Ik zag het ook Kampo! Dat heb je met de 1 op 1 vertalingen van Frans naar Nederlands
Er wordt waarschijnlijk de weerhaak bedoelt

Parcours de pêche de 8 km , proprieté de l'hôtel , pêche à la mouche non kill sans ardillon.
» Journée de pêche 20.00 €


Ach, het vissen is daar prachtig!

Misschien moeten we van L&E ook die kant eens op Kampo!?

Gr

Jan

"Petri Heil"


gijsie20

Quote from: Troutbuster on April 24, 2012, 09:54:03
Zijn er intussen nog vliegvissers richting Houffalize geweest??

Ik moet nog ff geduld hebben, 18 mei as. is het zover!
Dan gaan we met een groep van Lure & Emerger een dagje vliegeren ;D in de Ourthe!!

Gr

Jan

Nu een paar keer geweest dit seizoen en aardig gevangen. Het is nog wel koud geweest, en vis zat nog wel wat diep. Ben benieuwd of de waterstand een beetje op peil blijft dit seizoen,
In Mei weer een weekendje die kant op. Mocht je een Zwarte auto met Coca Cola erop zien..thats me!

Groet Gijsbert

Troutbuster

18 mei Gijsie!!
wie weet zien we je daar!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Plantje

Ik moet zeggen, dat de riviertjes in de Ardennen me ook erg aantrekkelijk lijken. Het blijft jammer, dat de Belgen zulke schitterende natuur hebben en dat velen daar slecht mee omgaan!

Begrijp ik trouwens goed, dat je in de no-kill zones niet eens een haakje aan je lijn mag hebben? Waar gaat het dan om? "Vis pakt vlieg en spuugt deze weer uit" en daar moet je het voor doen?

vil de vliegvisser

ik ga hier ook heen :D
16/5/2012-20/5/2012
maar ik heb nog een voorberijdende vraag:
welken vliegen kun je heir goed gebruiken?..

groet vilmar

BV

All the usual shit is good.

Het is belangrijker om één model PT nimft te hebben in twee maten (12 en 16) en die elk  onverzwaard + miniem verzwaard (messing goudkopje 2mm) , medium verzwaard (2mm tungsten of 3mm messing)  en heel zwaar 3,5mm goudkop te hebben dan 5 verschillende kleurtjes en vormpjes.

De juiste diepte vinden is 100x belangrijker dan de vorm van je nimf (zolang je maar iets natuurlijks neemt  type GRHE of PT nimf).
Het gewicht van je nimf hang af van de stroomsnelheid en diepte en die kan iedere 10m anders zijn.

In houffalize wordt op de Kill-stukken vaak vis bij uitgezet.
Verse vis =  oranje streamer ,  maar met maximale haaklengte 2cm !!

succes

corky25

de ourthe mooi viswater ben er ook geweest bij petit han je moet de plekken wel zoeken

Kampo

ziojn afgelopen vrijdag geweest met drie man zware visserij hoge waterstand het water was niet te helder maar toch ons visje kunnen vangen s,middags zelfs met droge (paraloop emerger)
al met al een leuke dag gehad met de maten
kampo ;D ;D ;D

Troutbuster

Vrijdag as. gaan we van L&E met 10 man de Ourthe nabij Houffalize onveilig maken
Als de weer en watergoden en godinnen ons maar gunstig gezind zijn!! ::bidden::

Verslag volgt

Gr

Jan
"Petri Heil"


rein

heel veel plezier, en ik hou me graag aanbevolen voor jullie bevindingen. Ik ga er over twee maandjes naar toe :)

Troutbuster

#38
Broeders!!
Mooie dag gehad gisteren!!
Het begon met zonnig weer maar al gauw werdt het bewolkt

De Ourthe was wat aan de hoge kant en erger, niet echt helder
Het had de nacht ervoor redelijk geregend dus vandaar

Eerst heb ik, vergezeld door Rinus van Belzen, mijn geluk beproef op een zijbeekje van de Ourthe "de Cowan" genaamd
Een klein snelstromend beekje met redelijke forelbezetting alleen klein vcan formaat.
Toch leuke "pocketvisserij" met licht verzwaarde nymphjes en jawel droge vliegen!!
Uit balorigheid liet ik een Yellow Drake #10, een paar driftjes maken en de Drake werd razendsnel van de opp. gegrist door een forelletje van amper 15 cm!!
Toch geinig!!

Later in de ochtend nog een 2 tal mooie forellen weten te vangen op de Ourthe, zei het in de oeverzone van de overkant!

Op de droge vlieg, en ja.... the Iron Blue Dun deed het weer als vanouds!!

's middags zijn we naar een andere zijbeek van de Ourthe gereden de "Martin Moulin" genaamd.
Deze beek is een stuk breder, makkelijker te bevissen, glashelder, vol vis en oh zo mooi gelegen!!

We hebben ons met 9 gelijkgestemden van Lure & Emerger heerlijk vermaakt

Mooie forellen afgewisseld met wat kleinere exemplaren maar stuk voor stuk plaatjes van vissen die onze droge vliegen zeer gretig namen

Iron Blue Dun #14 was dé vlieg en leverde mij een 20 tal vissen op.
In de namiddag werden de forellen wat voorzichtiger en kwamen de IBD wel telkens bekijken, maar niet nemen!
Door over te schakelen op een grijze F-fly #18 kon ik ze toch nog een tijdelijke "oor aan naaien"  ;D

Foto's zijn amper gemaakt deze keer, een ieder was druk doende met vangen, of met het proberen ze te vangen ;)

Kortom, Ourthe?? graag nog eens ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


rein

mooi dat jullie je daar vermaakt hebben en goed te horen dat het visbestand daar toch ook weer goed is. Ik wacht nog even tot de kleintjes wat groter geworden zijn om ook die kant op te gaan :) bedankt voor het delen! moesten jullie overigens nog extra vergunningen hebben daar? of was de waalse voldoende?

gijsie20

Je hebt ook de plaatselijke vergunning nodig van La truite. Te koop bij diverse campings zoals C&P. Je hebt verschillende vergunningen met No kill of zonder No kill gedeelte.

Gr Gijs

Troutbuster

Yep!
Naast de Waalse ook nog een jaar vergunning gekocht!
€ 65,- voor een heel seizoen dat betekent alle zijbeken en het no kill gedeelte

Dit zeizoen vast en zeker nog een paar maal terug!!

Is zeer goed bevallen!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Ron-O

#42
He Jan en Bas, waarschijnlijk zal je me wel daar tegen komen aan de Kyll, ik zit daar van 29-05 ™5-06 ik heb een huis dat direct aan de Kyll staat hoef alleen de weg oversteken, maar dat is nou net dat duurdere gedeelte, maar dat geeft niet, want dan ga ik of stroom op of stroom afwaarts. Tot over twee weken dan maar. Als jullie dat leuk vinden?? ;)

Gr, Ron.

Troutbuster

Waar aan de Kyll zit je Ron??

Wij zitten in Kyllburg
1 tot 4 juni as.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Trouwens, de Iron Blue Dun deed het prima Maurice ;)
Donders goed vliegje!! 8) 8)

Wanneer ga jij ze natmaken??

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Broeders in Petrus ;)

Morgen 20-07-12, weer een clubtripje (Lure&Emerger) met 7 leden naar de Ourthe. (Houffalize)
Hoog water geweest en nog aan de hoge kant maar zakkend en hopelijk niet (meer) gekleurd.
Zowel dan bied de zijbeek Martin Moulin wel weer uitkomst denk ik ::bidden::

Ff checken of een nieuwe variant op "mijn" IBD'tje de FB-IBD (Fuzzy Bug Iron Blue Dun) het wil doen op de Ardense forellen (en forelletjes) ;D ;D ;D
Blue Dun Fuzzy Bug,
en donatie uit Bas z'n schier onuitputtelijke voorraad FuzzyBug!! ;)
Verslag volgt uiteraard Broeders!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

#47
Suc6 daar Jan, ik ga maandag ook even een dag die kant op.

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Christof van den Berge

Suc6 Jan!!
Denk dat ik morgenavond maar even op de stek van afgelopen zondag ga kijken!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

gijsie20

Hoi hoi,

Ik ben vorige week donderdag en vrijdag geweest. Goed gevangen op de Ourthe! In Juni hebben ze weer wat forel uitgezet op de No kill (ong. 1000 stuks staat in het boekje) Donderdag behoorlijk gevangen (22 stuks) vrijdag duidelijk minder door bruin hoog water.

Groet