Vises

Started by Bone F, March 03, 2019, 18:21:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Na jaren van trouwe dienst wil ik mijn oude vise eens gaan vervangen voor een rotory/draaiende vise. Tijdens mijn speurtocht kwam ik heel veel moois tegen zoals Danvise, Peak, Stonfo. Mijn vraag is waar jullie je zoal mee vermaken en is een goedkopere vise (Danvise bv.) ook meteen een slechte vise. Dus laat maar eens horen. Dit topic zal wellicht al eerder ter sprake zijn gekomen maar ontwikkelingen gaan snel in deze.
Mvg. Frans

Ben Tabak

Heb me al vele jaren kostelijk vermaakt met m'n Danvise!

Martijn

Ik heb jaren (ca. 15 jaar?) een imitatie Regal gehad, prima vise! Net overgestapt op een Stonfo Kaiman.
Soms is het wat lastiger om een haak 20 stevig in goedkope vises te klemmen of slijt de bek net wat sneller zodat deze kleine haken op den duur lastiger in te klemmen zijn. Haak 14 en groter zijn m.i. in iedere vise goed in te klemmen.
Zoals ik het zie is duurder mn. mooier, soms net wat meer gebruiksgemak of net wat meer mogelijkheden.
Maar mooier en meer gebruiksgemak geeft voor mij ook weer meer bindplezier  8)

Bone F

Hi Ben
Hoe gaat dat met streamers binden bij die nieuwste versie lijkt mij dat het "huis" van de haakklem nogal in de weg zit.

Ben Tabak

Ik bind er zonder enig probleem streamers op 6/0 mee, en ook vliegjes op haakje 18.

jo flyfishing

Hier ook danvise. heb er enkel een 'extension' voor gekocht zodat de bek wat meer vrijheid heeft.
( hij ziet er dan dan zo uit als op deze pagina http://www.marcflyshop.com/Etau-Danvise-Flyscene )

Ik bind er snoekstreamers 6/0 op tot droge vliegjes voor forel.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

]Volgens mij ziet deze er toch anders uit Jo.

MarcelN

Als het roterend moet zijn is er maar 1, de Nor-Vise

henkverhaar

Ik heb best een aantal rotary klemmen aan de tand gevoeld, en heb er ook een aantal in de la liggen - waaronder een Norvise en een Flymate. Wat er op mijn tafel staat is een LAW. Maar als je iets betaalbaars zoekt, dan zou mijn allereerste keus voor een rotary met een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding de Peak zijn.

marc

Prijs /kwaliteit vind ik Mongoose niet verkeerd,snoekstraemers bind ik nog altijd op mijn ouwe regal
Grt marc

jo flyfishing

Dat is de standaard zoals je ze koopt.
De foto die gezet heb is met de extension arm gemonteerd.

Quote from: Bone F on March 03, 2019, 23:14:38
]Volgens mij ziet deze er toch anders uit Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Chaisedieu

Ik heb een Anvil Atlas. Bevalt uitstekend.

Cheers, Marten

Gerrit59

Ik heb weer wat anders :) :)
Ik heb de homemade vise die Rini Sluyter (the Caveman) destijds zelf maakte. Inclusief alle toebehoren.
Of het nu 6/0 of haakje 20 is....geen probleem. Een top vise en onverslijtbaar.
Maar ik bind ook nog regelmatig op een imitatie Regal.
En op de club hoor ik goede ervaringen met Stonfo. Een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Gerrit

Menno_siemensma

Ook een anvil atlas net een paar maandjes, bevalt prima, wel zijn de schroeven wat grof en zul je die goed moeten aandraaien om de boel vast te laten zitten in de voet. Voor de rest prima vice. Regals zijn altijd goed, dynaking maakt goede vices. Het is net wat je zoekt, een beetje rondkijken en een top 3-5 waar je naar wilt kijken hier plaatsen kunnen we wellicht wat meer mee helpen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Nootjez

Hier ook een heel tevreden Anvil Atlas gebruiker, gekocht in 2013.
Tegenwoordig kost de vise blijkbaar 299€, terwijl ik in 2013 voor exact hetzelfde 159€ heb betaald  ::wtf::

Scaramouche

Dynaking is nog helemaal niet genoemd? Nou bij dezen dan  ;D

Dyna-King Trekker, nog geen seconde spijt van gehad. klemt goed, roteert goed, fijn instelbaar.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

@ Jo
Die extention arm zou in Europa niet meer leverbaar zijn. Ze werden geleverd door een maker buiten Danvise om en niet goed passen en niet van dezelfde kwaliteit zijn.
Ik ga toch wel richting deze vise denken. Ik gebruik nu een vise die ik ooit eens zo'n 35jr. geleden op een minibeurs aan het OVM bij Wout van Leeuwen heb gekocht voor fl. 35,- en hij klemt nog steeds alle haken.  Bedankt voor alle advies.

jo flyfishing

De danvise met extension arm staat in de catalogus 2019 van JMC / Mouches de charette
in de url staat 2018 maar het is wel degelijk de cataloog van 2019. op blz 74 vand 11

https://www.mouchesdecharette.com/catalogue-jmc-2018/

Het zal dus nog wel verkrijgbaar zijn in de juiste winkel :-)

Quote from: Bone F on March 04, 2019, 17:29:29
@ Jo
Die extention arm zou in Europa niet meer leverbaar zijn. Ze werden geleverd door een maker buiten Danvise om en niet goed passen en niet van dezelfde kwaliteit zijn.
Ik ga toch wel richting deze vise denken. Ik gebruik nu een vise die ik ooit eens zo'n 35jr. geleden op een minibeurs aan het OVM bij Wout van Leeuwen heb gekocht voor fl. 35,- en hij klemt nog steeds alle haken.  Bedankt voor alle advies.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

de danvise staat trouwens redelijk goedkoop op taimen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

Ok goeie tip, ik heb hem besteld bij Taimen dat scheelt inderdaad nogal wat. Die extension arm bekijk ik later wel.

jo flyfishing

op de beurs in charleroi (die nog niet zo lang geleden plaats vond) zou je die wel moeten op de stand van jmc.
misschine volgende editie gaan of iemand vinden die gaat.
zal ondertussen ook even horen bij wat waalse connecties.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

IK heb de TMC solid vice al enige jaren en hij bevalt mij goed. Ik heb hem gekocht bij Bogdan gawlik  in Polen. Koste toen € 125,00 Bij Peeters moest ik er €175,00 voor betalen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

Goed Jo ik hoor/lees het wel.
Ja vreemd die prijsverschillen het schijnt dat Taimen een groothandel is en daarom groter kan inkopen?? Bij info bij NL winkels werd mij verteld dat de prijs van Taimen hun nkoopprijs is. Ik koop ook liever in NL maar als het prijsverschil ( €20/30) zo hoog is.

jo flyfishing

mja, zelfde prijs bij adh. weet niet of het daar aan ligt.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

JB

Heb voor de bindavonden op de club de Stonfo transformer.
Voor thuis de Norvise.
Voor op vakantie de stonfo traveler.
Heb ook nog de Danvise, helaas al twee keer de bekken gemold, vind de puntjes van de bekken vrij zwak.
Of ik ben te lomp hahahaha
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)