vraag over de Lesse nabij Dinant

Started by sarca2, December 28, 2018, 18:26:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

In april zit ik voor mijn werk een paar dagen net onder Dinant en heb een visplek op de Lesse voor ogen. Nu ben ik bezig uit te vinden welke vereniging dat water heeft.

Kan het zijn dat wanneer ik dat hier http://www.parcoursdepeche.be  niet op kan vinden dat het dan gewoon niet bij een vereniging zit?

Ik zoek het stuk vanaf de brug van Gendron stroomafwaarts, in het bijzonder het stuk bij Furfooz/aiguille des Chaleux, grondgebied Hulsonniaux

Misschien dat hier toevallig iemand dit gebied een beetje kent. Het is dat stuk waar in voorjaar/zomer massaal kano's langskomen.

De laatste 2,5 km voordat de lesse in de maas uitkomt is het zowieso openbaar viswater dus kan met de waalse vergunning wel ergens vissen maar heb dus ander stuk voor ogen.
::new::

Raymond

Volgens mij is dat gemeente Houyet en het laatste parcours van 2,5 km waar jij het ook over hebt is dan inderdaad van Houyet tot aan de monding in de Maas bij Anseremme.

Kijk eens op deze pagina, dan kom je er denk ik wel uit: http://www.valdelesse.be/fr/sports/9/pache/34/pecher/261.html

Succes!
::wtf::

sarca2

dank voor je reactie.

Ik kan geen vereniging vinden bij de door mij gewenste plek, voor en na Houyet wel.

Zie wel staan: bij afwezigheid van een visvereniging moet de visser in bezit zijn van toestemming van de oevereigenaar. Blijkbaar zit niet alles bij een vereniging. Waalse vergunning en dan maar gokken dat het goed gaat denk ik dan.
::new::

FSCHAMP

Ik wens je veel succes, immers als je toevallig op een parkoers van een Waalse visclub vist en je krijgt kontrole van een viswachter, gaat je dat zuur opbreken (je kan je vismateriaal verliezen + een zeer zware boete krijgen).  Bij ons in BelgiĆ« gelden ook wetten net zoals in Nederland.
Ik zou eerst lokaal info inwinnen voor ik mijn kans zou wagen.  Ik spreek uit ervaring (20 jaar terug op de Aisnes) en ik dacht in orde te zijn en had een aantal vergunningen van Waalse clubs boven op de Waalse staatsvergunning.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sarca2

Quote from: FSCHAMP on January 01, 2019, 14:00:31
Ik wens je veel succes, immers als je toevallig op een parkoers van een Waalse visclub vist en je krijgt kontrole van een viswachter, gaat je dat zuur opbreken (je kan je vismateriaal verliezen + een zeer zware boete krijgen).  Bij ons in BelgiĆ« gelden ook wetten net zoals in Nederland.
Ik zou eerst lokaal info inwinnen voor ik mijn kans zou wagen.  Ik spreek uit ervaring (20 jaar terug op de Aisnes) en ik dacht in orde te zijn en had een aantal vergunningen van Waalse clubs boven op de Waalse staatsvergunning.
Ok FSCHAMP, ja dat van die wetten daar had ik al zo'n vermoeden van, ik ga eerst wel even bij een paar huizen aankloppen in de buurt van het bewuste stuk.
::new::

Woenos


sarca2

Prachtig gebied, in m'n jonge jaren menig weekend daar in de rotsen van Freyr gehangen, en ga nog graag daar naartoe, begrijp helaas vrijwel niks van die website. Wat mij opvalt is dat er heel veel kleine stroompjes zijn, onder beheer van heel veel lokale visverenigingetjes die forel uitzetten.
::new::