tijdelijk verbod vissen in wallonie

Started by jo flyfishing, August 06, 2018, 17:35:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jo flyfishing

https://www.lavenir.net/cnt/dmf20180806_01206621/la-peche-en-eaux-vives-interdite-en-wallonie

Wegens droogte en te hoge water temperatuur, visserij verboden in wallonie op de meeste wateren ...
Er zijn een paar uitzonderingen, maar ook daar is het verstandeiger van niet te vissen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

John

Klopt,  kreeg de mededeling mee op de heenreis richting Wallonie. Gelukkig nog geen vergunning aangeschaft. Andere keer beter...

Mag volgens mij alleen op stuwmeer bij Nisramont en forellen putten nog gevist worden.

marc

Op de ourthe stroomaf jupille
Op de Semois
Op de lesse stroomaf de samenvloeiing met de l'homme
Mag je nog vissen voorlopig
Grt marc

Caspar

Is er een website waar ik kan kijken waar ik nog mag vissen. Ik ben nu in Wallonië.
Let it Fly.


Martijn

Is dit ook in een nederlands (talige) site te lezen, m.b.t. het vissen in de ardennen?

Ik heb van t weekend heerlijk gevist. Geweldig gevangen veel en leuke afmetingen....
Tja, van een tijdelijk verbod wist ik niet  ::wtf::.
Toen ik weer terug bij mijn tent was, kwam er iemand langslopen die mij vertelde dat er een verbod was, tot nader orde. Ik liep dus het risico op 150 euro boete  ::wtf:: Ik heb mijn hengel dus meteen weer ingepakt.
Dit was volgens hem de eerste keer dat er een dergelijk visverbod was voor dit deel van de Ourthe. Na Jupille was het wel weer toegestaan?

Ik google me nu rot wat nou wel en niet mag, weet iemand meer over die regels?
Bedankt!

jo flyfishing

Op deze pagina.

Vissen is toegelaten op kalme en gemengde wateren. staat het daar niet tussen dan is het voorlopig verboden


http://www.maisondelapeche.be/Nl/Waar--_345_3.html
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Martijn


jo flyfishing

En het verbod wordt nogmaals verlengd...

Voor de facebookers... https://www.facebook.com/MaisonWallonnedelaPeche/photos/a.303458433022608/1898946366807132/?type=3&theater

Op de site van maison de la peche zelf (nog) geen info.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Dit gaat alleen maar erger worden in toekomst

Straks van okt tot mei het nieuwe seizoen 😂😂😂😂😂

wh82

Reden is blijkbaar de te lage waterstand

gijsie20

Klopt, ik was de 2e week Augustus weer in Houffalize, stond op de No kill en werd ook uit het water gedirigeerd door iemand van de gemeente..wist ook van niks, en uiteraard op zn Belgisch slecht of niet aangegeven. Bleek idd vanaf 6 Augustus al een verbod las ik later op de website...en verbod geldt nog steeds. In 20 jaar eigenlijk niet zo meegemaakt.. Ah ja seizoen is daar nu toch bijna over..op naar volgend jaar!

rosingkamp

Gelezen dat het verbod afgelopen week is opgeheven.

Henk

jo flyfishing

Inderdaad, maar ik dacht dat het nu gesloten tijd is voor forel (op de eaux vives).
Alle (ook maatse) forel moet nu terug gezet worden, mocht je er één vangen.
Andere soorten wel toegelaten.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

gijsie20

Yup, vorig weekend laatste weekend bij La Truite. Volgend jaar maar weer.