Dlhommes

Started by jan114, January 15, 2017, 13:23:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jan114

Na jaren in de Eifel te hebben gekampeerd willen we nu naar de Ardennen. Nou is mijn vraag wie heeft er info voor mij over de d' l hommes. Onze camping staat er aan vandaar.

henkverhaar

je bedoelt de Lomme?

jan114

 Op de site van de camping staat d'lhomme verder weet ik het ook niet

jo flyfishing

Lhomme en Lomme worden beiden gebruikt als naam voor dezelde rivier.

Ik vis regelmatig op de lhomme bij Bure en heb dan ook een jaarkaart van de vereniging 'La buroise'

Er zitten nog wel wat andere verenigingen in de buurt. die met veruit het grootste parcours is 'Lesse & Lomme' http://www.lesselommefishing.com/

Andere kan je hier vinden http://www.lesselommefishing.com/  (ook de gegevens van La Buroise)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jan114

Dat is toevallig de camping staat ook in bure

maarten

hallo, ik weet dat dit een oud topic is, maar ik ga dit jaar (over 1 week) ook naar de Ardennen, en ook een camping in de plaats Bure. ik ga er eigenlijk vanuit dat het dezelfde is. Parc la Clusure. ik ben eigenlijk benieuwd hoe het is gegaan qua vliegvissen?. 

jo flyfishing

Ik (en mijn vrouw) hebben ook dit jaar weer een jaar kaart van La Buroise.
Is nu enkele weken geleden dat ik er was, maar nog steeds goed, zij het mss een beetje drukker bevist.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

maarten

het was lastig maar heb toch een paar mooie vissen kunnen vangen.

een drukke camping en mooi weer, dus veel jeugd in de rivier om af te koelen (begrijpelijk natuurlijk).

eigenlijk heb ik alleen maar kunnen vissen in de ochtend, maar dat was ook wel weer mooi

het duurde even voordat ik door had wat er langs de kanten van het oppervlak gepakt werd.
andere vliegen werden niet gegrepen, cdc&elk (mijn favoriet) werd niet eens aangeraakt.

totdat ik op een dag zelf op een band in de rivier dobberde, ik zag een klein rupsje op mijn arm, en die probeerde ik eraf te halen. de rups kwam vlak voor de kant in het water.
ik volgde de rups en na 2 meter, een kleine kolk en de rups was verdwenen.

ik heb de rups proberen na te binden, en dat bleek uiteindelijk de winnaar te zijn

de grootste was de kopvoorn, die trouwens uiterst rustig de vlieg van het oppervlak pakte.

helaas zijn de foto's niet al te best, maar het geeft wel een beeld (hoop ik)




Chaisedieu

Prachtig voorbeeld van "match the hatch"

Cheers, Marten