Vliegvissen op stilstaand water vijver of reservoir.

Started by Sentor, July 23, 2016, 15:39:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sentor

Ik vliegvis nu eigenlijk enkel op de Ardense rivieren heb een 9ft aftma 5/6 hengel met een wf 5 lijn op.
Graag zou ik ook eens wat meer vliegvissen op stilstaand water.
Welk materiaal heb ik hier dan voor nodig? Langere hengel? Andere vliegenlijn?
Ik ben nog een leek op dit gebied.
Ik ken in België ook niet zoveel stilstaande waters (forel putten) waar er met de vlieg gevist word.
Alle tips en trics zijn welkom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
::blabla::

merijn1982

Je kan met hetzelfde materiaal prima uit de voeten. Wellicht aangevuld met 1 of meerdere zinklijnen ( bijvoorbeeld een intermediate en een snelzinkende di5 of di7 )

Qua vliegen zul je ook je riviervliegen kunnen inzetten aangevuld met streamers/nimfen en evt. Blobs, zalmeitjes, booby's, snakes en squirmy worms
Tight lines!!

Nootjez

Er zijn niet zo veel reservoirs in Vlaanderen. De meesten horen aan een club toe, en daar moet je dikwijls een hoge prijs voor betalen (lidgeld).
Enige uitzonderingen hierop zijn volgens mij Kluizen en Meerheuvel.

Als je wil, wil ik je gerust een (half)dagje wegwijs maken op Kluizen. Met 12€ voor een halve dag en 17€ voor een volledige dag is dit een goedkope optie om er kennis mee te maken. Je mag dan nog één visje meenemen ook.
Wat betreft de hengel, kan het nét voor Kluizen, als je de tippet aanpast aan de grootte van de forellen  ::)

Sentor

Ok. Alvast bedankt voor de info. Ik dacht dat ik een langere hengel nodig had voor zoiets.


Sent from my iPhone using Tapatalk
::blabla::