Cungon, Bertrix ,mortehan

Started by Woody, March 12, 2016, 09:41:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woody

Hallo Allemaal,

Iemand ervaring in deze streek? vergunningen, privĂ© stukken, waden niet waden? handige insider tips?  8)
we vertrekken in Mei richting deze regio en wil mijn 4 en 6 lijntjes meenemen om een dagje te vissen als tussenstop!

Groeten Wouter

Satch

Hoi Wouter,

Mooi gebied als ik de plaatjes via google afbeeldingen zo zie. Kan je in deze geen lokale info verstrekken uit eigen hand.
Maar heb wel een site gevonden (is deels m'n werk  ;D) waar de algemene vergunningen beschreven staan
http://www.maisondelapeche.be/Fr/Posseder-son-permis_3_3.html

Start hem in de chrome browers, de vertaler AAN et voila.

En verder nog een leuk filmpje, kan niet 1-2-3 zien waar dat precies op de Semois is opgenomen
https://www.youtube.com/watch?v=6ioreEGaKK8
Dat was twee jaar geleden, dus er zwemt waarschijnlijk nog wel wat  ;)


henkverhaar

Quote from: Woody on March 12, 2016, 09:41:57
Hallo Allemaal,

Iemand ervaring in deze streek? vergunningen, privĂ© stukken, waden niet waden? handige insider tips?  8)
we vertrekken in Mei richting deze regio en wil mijn 4 en 6 lijntjes meenemen om een dagje te vissen als tussenstop!

Leuk vissen op de Semois. Is in die buurt openbaar (alleen Waalse vergunning nodig). Is niet echt een forellenrivier - grotere kans op kopvoorn. Rond Auby zul je forel vinden die door de camping en enkele 'belanghebbenden' wordt uitgezet. Er zit ook vlagzalm (maar ik kan niet aanraden om er gericht op te vissen). De meeste waterlopen die in de Semois uitkomen zijn prive.

Wadend vissen mag zodra de Waalse vergunningsregels dat toestaan.

gijsie20

Op het openbare stuk zal je waarschijnlijk pas vanaf 1 Juni mogen waden (grote opening)

henkverhaar

Quote from: gijsie20 on April 06, 2016, 15:12:02
Op het openbare stuk zal je waarschijnlijk pas vanaf 1 Juni mogen waden (grote opening)

Ja, dat zeg ik ;-)

gijsie20

Dacht maak het iets duidelijker voor Wouter, aangezien hij in Mei wil gaan   :)

henkverhaar


Woody

Bedankt voor alle tips mannen !! ik ga in Juni de grote opening afwachten en proberen wadend te vissen ( vind ik toch het mooist! )

Stefan Schout

En waar gaan we je dan tegenkomen? Ik ben dan ook in die streek.

(Je kan mij herkennen aan een witte baard en een rode puntmuts. - kan niet missen.)

Woody

@stefan

waarschijnlijk in de buurt van cugnon aan het viaduct en aan het stukje bij de camping lager gelegen in het dorp richting st remacle



henkverhaar

Ik ben er de laatste volle week van mei - bivakkerend op Camping Maka. Helaas mag er dan nog niet in het beekje gevist worden (pas met de grote opening - niet navigeerbaar), maar de Semois zelf biedt ook voldoende water.

Stefan Schout

Leuk Woody, misschien kom ik je dan wel tegen.

Henk zeker niet, zelfde camping maar een week later. :-)