No kill stuk van La Truite Stavelot.

Started by Joop de Vries, February 14, 2016, 13:58:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joop de Vries

Goedendag,

Heeft er hier iemand enige informatie over het no-kill stuk op de Amblève van la Truite Stavelot. Ik kan geen informatie vinden over welk stuk van de Amblève dit nu betreft.

Grtz.
Joop

Herman

Als je geluk hebt, heb ik de kaart nog ergens. Doe ik je wel n foto sturen via de mail.
Heb je al op de site gekeken? De secretaris spreekt n beetje nederlands..
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Raymond

Hallo Joop,

Ik ga er even gemakshalve van uit dat je zelf ook al op de site had gezocht. Zoals ik het begrijp heeft deze vereniging twee no-killstukken maar ik kan slechts één klein stuk rivier vinden dat als no-kill is aangeduid:

Petite Amblève - Fourir-goffe Thérèse = point d'accès B: 50 m = zone no-kill donc appâts naturels et
pâtes interdits.
. Parcours: 50 m rive gauche vers l'aval à partir du pont.
. GPS: N50.37982° x E6.00920°

Voor de rest hebben ze een "no-killvergunning" waarmee je vrijwel overal mag vissen - met de vlieg en met kunstaas! - die goedkoper is dan een reguliere vergunning. Je mag dan alleen vissen met kunstaas en vliegen - dus niet met levend aas zoals wormen en ook niet met deeg - en uiteraard geen vissen meenemen

Ik ken iemand die heeft de Franse site vertaald naar het Nederlands maar die versie moet nog worden geplaatst. Ik heb hem een bericht gestuurd met betrekking tot de no-kill. Even afwachten of hij me kan helpen.

Groet!
Ray
::wtf::

DavidS

Dit is het 2de No-kill stuk:

Rocher de Warche et Lodomez=pt accès n°4: 1915m
. Les 500 premiers mètres à partir du Rocher sont en zone no-kill (voir plaques sur le
terrain) donc interdite aux appâts naturels et pâtes.
. Parcours:900m rive gauche.
1015m rive droite.
.GPS: N50.38699° x E5.99136°

Wel met je wagen van de paden afblijven, is een afspraak tss de club eb de boeren daar!!! Gebruik de voorziene en/of aangewezen parkings.

Herman

Even terugkomend op mn eerdere posting...
Die reactie was wat te hoopvol..
Afgelopen jaar was ik lid van les pecheurs reunis trois points. Dat ligt er dus naast...
Sorry ik jan je dus niet helpen...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Joop de Vries

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties. Ik kan hier wel verder mee.

Grtz.
Joop

guidogast

Hoe is het vissen bij La Truite Stavelot geweest dit jaar?  Overweeg om ook eens te gaan.
::agree::

p.forel

Dan moet je eens gaan  dan weet je of het wat is
De ene visser is namelijk de andere niet

Dre

Ik wil begin april ook een tripje maken naar de Ardennen. Weet iemand of er een gesloten tijd is voor forel en/of waden in die periode?

Jan Damman

Quote from: Dre on March 08, 2017, 08:25:08
Ik wil begin april ook een tripje maken naar de Ardennen. Weet iemand of er een gesloten tijd is voor forel en/of waden in die periode?

Ja dat weet ik  ;D

Op de website http://www.maisondelapeche.be kun je alle info vinden dus ik zou zeggen ga je gang!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Dre

Dank je wel Jan voor de link! we gaan maar eens aan het spitten ;)

guidogast

Ik ben van plan morgen hier een dag te vissen, bij la truite stavelot, te beginnen bij het no kill stuk bij rocher de warande en van daar uit verder te kijken.

Toevallig nog iemand daar morgen, of zin om ook te komen?
::agree::

guidogast

Ps, voor hen die daar niet bekend zijn, zie http://www.latruitestavelot.be , dagkaart is 12,50 (je moet wel een waals gewest vergunning hebben, eenvoudig online te bestellen en betalen, heb je m direct) en eergister is er nog 125 kilo beekforel uitgezet, van te klein formaat om meegenomen te mogen worden dus als het goed is zwemmen die er ongeveer allemaal nog. Extra goede vangstkans dus neem ik aan...
::agree::

goswit

verschillende forellen kunnen verschalken

Met vlieg of spinhengel ?
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

goswit

maar alles gebeurt binnen de regels.

Sorrie dit is een vliegvis forum ,Toch.?
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

guidogast

Leuk, ga er voor zou ik zeggen Tom! Ik vind vliegvissen moeilijker maar ook mooier, en als het werpen goed begint te lukken ?n je vangt wat is de voldoening des te groter...
::agree::