onformatie over de Mark

Started by vende064, July 17, 2015, 21:24:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vende064

 Heren Vliegvissers.

Wij twee leden van Lure_ Emerger willen ons verdiepen in de mogelijkheden te vissen in de prachtige rivier De Mark  in Brabant. Voorzien van een vergunning gingen we afgelopen dinsdag samen de boel verkennen.
Aangekomen in Breda kwamen wij tot de ontdekking dat ons plan te oriƫnteren ter plekke nog al complex dreigde te worden. Waarop te gaan vissen, welke soorten vis kunnen we verwachten welke lijnen enz., dreigde die dag in het honderd te laten lopen.
Natuurlijk een geweldige dag samen vol lof over datgeen wat we al zo zagen aan prachtig vis/water en de geweldige omgeving willen wij absoluut  niet meer missen.

WAT IS ONS PROBLEEM

Ter plekke zijn we maar beperkt om snel en adequaat oplossingen te vinden wat te vangen, goeie stekken te vinden en al dat gene wat eigenlijk van te voren bedacht moet worden.
Onze vragen zijn de ook het volgende+

misschien zijn er leden onder u met een ervaring te vissen op de Mark en gun ons misschien de juiste informatie over een gunstige stek.
Ook op welke vis kan en waar gevist worden + graag naam en toenaam
Misschien nog enkele waardevolle tips ?
Misschien een tip over een Website en/of een Forum?

Heel GRAAG UW HULP EN WAT INFORMATIE.


AAD VENDERBOS



Joost S.

#1
Ik ken de Mark als mijn broekzak. Behalve als het op snoek aan komt. Ook op karper vind ik de Mark lastig met vliegvissen. Kan je wel een topstek gunnen.

Ik neem aan dat je het stuk ten zuiden van Breda bedoelt. Ik denk dat als je in het ginneken je auto weg zet. Bakje koffie op het marktje. En dan loop je een driehonderd meter tot aan de duivelsbrug en dan heb je kilometers lang prachtige natuur.

Als je dan voorbij de eerste sluis gaat. Kom je bij het tweede bruggetje. Ga tussen die sluis en bruggetje maar eens kijken.

Prachtig is het. Daar kan je alles vangen.

Je kan ook je auto achter het cbr zetten, kom je meteen bij het bruggetje uit, hoef je minder te lopen. Mis je wel een heel mooi wandel- en vis stuk.

Niet vissen in de meanders en vistrappen. Check sowieso even de visapp wanneer je aan het water staat. Want sommige gedeeltes mag je maar aan 1 kant staan. (Mijn route sta je goed, mits je niet oversteekt)

Vraag verder maar als je iets wilt weten.

vende064



Bedankt alvast voor deze goeie gegevens! Wij gaan dit a.s woensdag proberen.

aad venderbos

kingfischer

probeer eens bij de lokale vliegvisclub daddy longlegs te breda
die kunnen je vast verder helpen.

Joost S.

Quote from: vende064 on July 19, 2015, 08:33:20

Bedankt alvast voor deze goeie gegevens! Wij gaan dit a.s woensdag proberen.

aad venderbos

En, is het nog wat geworden?