Morgen. ..... Tja.... Waar ....???

Started by Mr. Tinus, July 30, 2011, 12:27:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Tinus

Morgen maar weer eens naar een put toe..... Afgelopen donderdag avond nog even in dalfsen geweest. Maar dat was vrij kansloos. Ze wilden gewoon niet happen op de vlieg... Tijd voor een rematch dus.

Wie weet er nog een leuke vijver in de weide omtrek van Zwolle, waar de zalmforel het goed doet, en ookmnog een beetje wil vechten. ?

Zat te denken aan ruinerwold maar andere tips van harte welkom

forel

#1
DE EEMHOF misschien wat,een kennis van mij die was gistten daar aan het vissen met de droge vlieg op de klein en de grote vijver hij ving
goed

Hendrik

Ben zelf van plan morgen naar Baggelhuizen te gaan maar heb geen idee hoe de vangsten zijn........

pas

morgen ga ik maar weer eens achter de ruisertjes aan. Ben net terug van vacantie en heb goed last van afkick verscheinselen
gr pas
::wtf::

Mr. Tinus

Baggelhuizen wil ik zeker een keer doen, maar is dat zonder waadpak ook een beetje te doen ?

De eemhof... ziet er ook geweldig uit.... dilemma dilemma...  :o
Nog even verder lezen :-)

forel

Quote from: Mr. Tinus on July 30, 2011, 16:31:43
Baggelhuizen wil ik zeker een keer doen, maar is dat zonder waadpak ook een beetje te doen ?

De eemhof... ziet er ook geweldig uit.... dilemma dilemma...  :o
Nog even verder lezen :-)

Baggelhuizen daar kan je het beste een waadpak aan doen

Mr. Tinus

m'n waadpak... die heb ik een beetje gesloopt... d
dan gaan we morgen voor de eemhof... de kleine vijver..  :D

En dan als laatste.... nog tips voor de vliegen in dit jaargetijde ?
(al komt het er vaak op neer als ze niet willen bijten dat ik m'n hele vliegendoos wel een keer aan de leader heb geknupt )

corkster2

ik heb lang niet gevist ik denk dat ik morgen na de kool ga heelweg bij varseveld 8)

Mr. Tinus

#8
Eh de kool ze hebben eind juni een leegvisdag gehad... In het najaar komt er weer nieuwe vis in de vliegvisvijver.
Ze hebben altijd wat problemen met temperatuur en ijzerwaarden in het water in de zomer.... Weet dus niet of je veel kans maakt..

Wel een mooie lokatie overigens :-)

En anders kom je gezellig naar de eemhof ;D

forel

Quote from: Mr. Tinus on July 30, 2011, 16:52:36
m'n waadpak... die heb ik een beetje gesloopt... d
dan gaan we morgen voor de eemhof... de kleine vijver..  :D

En dan als laatste.... nog tips voor de vliegen in dit jaargetijde ?
(al komt het er vaak op neer als ze niet willen bijten dat ik m'n hele vliegendoos wel een keer aan de leader heb geknupt )

cdc vliegjes met een fl groen op het einde van de haak maat 14 en 16

Mr. Tinus



HappyFisherman

Ik ben er vorig najaar een keer geweest en ik vind't ook niet veel aan. Veel plezier op de Eemhof!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Het is ook niet mijn vijver. Veel kleine vis en er wordt ook veel witvis gevangen.

Ik heb de kat van hun al wel zwemles gegeven, die wou spelen met mijn vliegenlijn. Hij stond zo vlak voor me dat ik de voet onder hem kreeg en hem zo de vijver in kon werken. De eigenaar kwam naar me toe en wou me vermanend toespreken........helaas die kat komt niet aan mijn lijn en als hij vindt dat hij huisdieren kan houden op een visviijver dan is hij bij mij aan het verkeerde adres.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Mr. Tinus

En weer even terugkomend op de eemhof.... ;D

Is idd erg mooi gelegen, en er zit ook nog wel wat vis ...
Ondanks dat het moeizaam was vandaag, toch nog 4 op een nimf en 1 op een buzzer weten te haken.
Lang leve het catch en release principe.....

Ze gaan me daar zeker vaker zien, maar dan eerder in het voor of najaar. Als het water weer wat kouder is.

corkster2

Quote from: Mr. Tinus on July 30, 2011, 18:40:25
Eh de kool ze hebben eind juni een leegvisdag gehad... In het najaar komt er weer nieuwe vis in de vliegvisvijver.
Ze hebben altijd wat problemen met temperatuur en ijzerwaarden in het water in de zomer.... Weet dus niet of je veel kans maakt..

Wel een mooie lokatie overigens :-)

En anders kom je gezellig naar de eemhof ;D
ik was telaat met lezen ben naar de kool geweest zwom nog wel scholen maar je gooide ze op de kop en draaide gewoon om

corkster2

waar ligt de eemhof ben er nog nooit geweest ik hoor er mooie dingen over

Mr. Tinus


vliegvisgek

ben benieuwd waneer bert (de kool ) weer vis los laat inverband met de leegvisdag en dode vis die hij zomers normaal heeft