Beste mensen, hoe is het op OVM nu ????????

Started by ben, July 26, 2012, 22:13:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marnix

Koen,
welke tippet gebruik je daar, en leader lengte? :)

Koen

Ik heb een braided leader van 120 of 160 cm en een tippet van een 1 a 1.5 meter gebruikt. ik heb zowel met 0.20 als met 0.16 gevist en gevangen. Als je in de binnen bakken gaat zou ik zwaarder gaan want dat staat helemaal vol met planten .. en grote vis. Let wel ik heb droog gevist.

vliegvisgek

ligt er natuurlijk wel aan welk nylon koen ,je hebt 16/00 met trekkracht van 4 kilo maar ook van 1,2 kilo welk merk
vis jij maar op zulk water

Koen

uhm ja dat is waar, de 0.16 was 3.0 kilo en de 0.20 is 3.7 kilo (ander merk). iets waar ik toch nog ff naar opzoek wil. Had het idee dat ze die 0.20 af en toe zagen, vandaar de 0.16 maar dan moet je wel wat voorzichtiger zijn.

Koen


Troutbuster

Quote from: Rob van H. on August 06, 2012, 19:59:55
ga er van uit dat je een minimale trekkracht van 4.0 kg nodig hebt voor de grotere vissen (de kleintjes hou je wel met lichter maar tis niet aan te bevelen.)

ik gebruik veel Super G van Gamakatsu, maar ook trabucco (type weet ik ff niet zo snel uit mijn hoofd) die met 18/100 een trekkracht heeft van 4 kilo.

Trabucco Monofil Nylon

Koen, Rob,
Deze dus!!
Echt bere sterk!!

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Koen

Tering, dat is wel heel sterk ja  :o ik ga daar maar es wat van kopen dan :)

Koen

Ik heb maar es 3 rolletjes besteld, 10, 16 en 20 :)

vliegvisgek

zekers sterk viste veel met fluor van froghair maar ben ik vanaf gestapt te duur en toch vaak breuk
nu vis ik met stroft fluor en nylon en met berkley fluor betaalbaar en naar mijn mening goed , en haalt
die trekkracht nooit(welke jan aangeeft)  maar ja  moet ook een sport blijfen he vissen en ik vis  nooit dikker als 20/00 ongeacht welk soort
maar ja dat is niet zo moeilijk bij mij forel visser he  :D :D ;D ;D

BV

Off topic en 'wie ben ik in gods naam dat ik blabla' ,
maar ik heb van Rob zo een rolletje trabuco gekregen (waarvoor nogmaals dank) en het is super flexibel en geheugenloos (ongezien goed).
Maar eens thuis toch eens getest naast de Stroft Nylon , en mijn gevoel was dat Strof voor de zelfde dikte wel merkelijk sterker was.

Just my two cents!

Koen

Ik heb straks beide en ik ga het gewoon es ff lekker testen :) zeker die 0.10 met 2 kilo trekkracht lijkt me wel fijn. Die van stroft is "maar" 1.4 kilo. Misschien dat de vliegjes er nu wel iets beter aan blijven hangen als je een keer een struik pakt :P