Black Midge

Started by FSCHAMP, May 24, 2014, 20:47:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik ben op zoek naar een zeer goed patroontje van een Black Midge in haakmaat 20 of 22.
Niet de nimf zoals je zeel terug vindt op het World Wide Web, maar een droge versie, echter niet de Griffith Gnat, want die heb ik in mijn doos zitten.
Ik ben echt op zoek naar een patroontje met een glitter vleugeltje.

Wie kan me helpen?  Dit zou een vliegje zijn dat het zeer goed zou doen op de Gacka, Vitunjčica en de Dobra.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Als je weet hoe hij er uit moet zien, dan kun je toch je eigen ontwerp maken!.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

MarcelN

Ik zie geen glitter vleugeltje, maar Gino, vraag het eens als je in Bled bent aan Dober Dan, die maakt de bekende vliegen voor die omgeving, en anders vraag je maar naar hem, iedereen kent hem daar.

FSCHAMP

@ Beertje : bedankt, er zit wel eentje bij, die ik kan gebruiken mits aanpassing met glitter vleugeltje.

@ MarcelN : ::sjorrie:: Nooit van gehoord, enig idee waar ik die man kan terugvinden want ik verblijf niet in Bled, wel op zo'n 5 km.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Oooh maar daar kennen ze hem ook wel ::sst::

Raymond

Ik zou hem maken met een dungebonden lijfje van alleen zwarte binddraad met een zilverkleurige ribbing, een staartje van enkele hanenfibers en voorop een zwarte hackle. Vleugeltjes zou ik in deze maat niet eens aan beginnen.

Ik heb ze zo in maat 20 gebonden maar dan zonder zilverkleurige ribbing. Die vingen werkelijk als een tierelier.
::wtf::

Scaramouche

Davie McPhail maakt een griffiths gnat met een glitterstaartje, is dat evt een idee?

https://www.youtube.com/watch?v=c_DIayRmQQY
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

Allen bedankt voor de reacties

@ Raymond : dit is zeker een versie die ik ga maken, misschien plaats ik een dun stripje pearl tinsel over de body dat dienst doet als dekvleugeltje.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>