Avonturen in amerika

Started by Drs. McFly, May 30, 2015, 22:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Drs. McFly

#25
Vanmiddag een van de twee nieuwe vaste hengels ontvangen, ben er erg blij mee. morgen gelijk even de vuurdoop geven.

ultra lichte carbon fiber telescoop
lengte: 5,4 mtr uitgeschoven, 66 cm ingeschoven.
tip diameter slechts 0.7 mm
butt diameter slechts 17 mm
totaal gewicht slechts 140 gram

het is toch wat, hoe kunnen ze het zo maken.





edit:spelling

FrancoisCKX


FSCHAMP

Henk,

bedankt voor de plaatsen.   ::goodjob::  Twee ervan stonden al op mijn lijstje nl. Wilson Park Lake en Pool 19 op de Mississippi en ik heb vandaag ook een e-mail van DNR gekregen met wat plaatsen en een aantal komen overeen met jouw lijstje.  Ik weet 's avonds in de weekends weer wat doen  ;)

Prachtige hengels trouwens, maar niet mijn stijl. Ik vis enkel met vliegenhengels.

Je bent altijd welkom, ik laat je wel weten waar ik verblijf als het zover is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Drs. McFly

#28
Francios,

Geen echte Tenkara, ook geen echte telescoop hengel zoals ik gewend was in nederland. Het is meer een combinatie van beide. Het heeft de actie van een Tenkare and de bouw van een telescoop. Het carbon materiaal is super licht en flexible. Gemaakt in japan maar de tekens lijken mij verdacht veel op chinees
maar ben tevreden met de hengel dus ik maak me geen zorgen op dit moment.

Gino,

Als ik vrij ben het weekend dat je hier bent dan kom ik zeker even een bakkie doen.
Dan knoop ik ook de boot achter de auto zodat we eventueel ook het water op kunnen ipv alleen oever vissen.

Ierder vist met wat hij / zij prettig vind:) en zoals ik in mijn intro geschreven heb vis ik met elk soort hengel net waar ik op dat moment zin in heb of waar de situatie naar vraagt.

Heb wel eens gelachen hier vissen op forel stond ik daar met me telescoop hengel te vissen, had je de gezichten moeten zien van de lokale mannekes op die rivier hehehehe. En gewoon forel vangen natuurlijk. (ik had toen nog geen vlieg hengels)



edit: spelling mijn nedelands is aan het aftakelen lol.

FrancoisCKX

Dat aftakelende Nederlands herken ik.  Maar dat vergeven we je.

Ik dacht aan de aangebouwde "leader" te zien dat het een Tenkara hengel, zonder reel, was.

FSCHAMP

Quote from: Drs. McFly on June 02, 2015, 22:03:34
Ierder vist met wat hij / zij prettig vind:) en zoals ik in mijn intro geschreven heb vis ik met elk soort hengel net waar ik op dat moment zin in heb of waar de situatie naar vraagt.

Henk daar heb je volkomen gelijk in, ik zei alleen maar dat het mijn stijl niet is en ik ben de laatste om te zeggen wat anderen moeten doen. Begrijp me dus niet verkeerd, ik heb geen kritiek.  Ik heb trouwens een aantal vrienden, die zowel met de vliegvissen als met kunstaas.

Voor mij is je Nederlands prima en ik ben een Belg.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Drs. McFly

Francios, inderdaad is hier sprake van een "aangebouwde leader", en ook geen reel aan de hengel. Gekocht als telescoop hengel. En me die details kwam ik tot de conclusie dat het meer een combinatie van tenkara en telescoop is.

Gino,

Heb je niet verkeerd begrepen lol, opmerking van mij was slechts een. Verduidelijking :)

Drs. McFly

Vrijdag een trip naar me forellen stekkie, weekendje heeerlijk forellen.

Verslag  volgt.