TB Streamer?

Started by FrancoisCKX, January 04, 2015, 13:02:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrancoisCKX

Hoi mannen en vrouwen,

In de Rivierenspecial van De Nederlandse Vliegvisser zegt Hein van Guldener op blz. 25 in zijn verhaal over de Waal: "Wat betreft de streamer kan ik kort zijn. De T.B. Streamer is absoluut mijn favoriet. De roofblei kan er werkelijk niet vanaf blijven." Dat maakt natuurlijk nieuwsgierig: de TB Streamer? Ik dus aan het zoeken, maar kan er niks over vinden. Weet hier iemand misschien hoe die eruit ziet? Of hoe je hem bindt?

Dank voor jullie hulp,

Francois

jo flyfishing

Enige wat ik zo direct kan bedenken is 'Tube Body', alhoewel dat meer met extended bodies voor droge vliegen geassocieerd word.

Als je in google images zoekt op 'tube body streamer' krijg je wel wat te zien.

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

T ungsten  B ead  Streamer ?????????

vliegvisserdorian

Streamer met een Tube body van Mylar tube?? Een wilde gok.

FrancoisCKX

Het blijkt anders te zijn. Ik heb na enig zoekwerk Hein zelf kunnen vragen en dit is hoe het in zijn eigen woorden zit:

"Het klopt dat deze streamer niet is te traceren, T.B. zijn namelijk de initialen van ëén van onze leden van de vliegvisclub waarvan ik lid ben.

Tobias Boers is namelijk een zeer gedreven streamerbinder die vaak zeer vooruitstrevende streamers bind.

De streamer die ik bedoel had ik destijds van hem gekregen en er was toen nog geen naam voor, ik heb de streamer voor dat artikel de T.B. streamer genoemd uit respect voor de binder.

Tegenwoordig is de streamer bekend als de E.P. streamer en wordt volop verkocht door o.a. Dyckers.

m.v.g. Hein van Guldener"


merijn1982

Ohhh...  ::goodjob::
Tight lines!!