Winter(rust?)

Started by Floor, January 18, 2017, 14:35:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Floor

De oude Volvo gaf vanmorgen -17 aan, dat is ook voor hier best koud. Stel je bent een koe en je kan kiezen; binnen of buiten, dan ga je met dit weer natuurlijk met zijn allen buiten spelen!



Lekker met zijn allen aan een stapel takken knagen...



Voordeel van als het er buiten zo uit ziet, dan ziet het er binnen vaak zo uit...



Gezien de grote plannen voor komend seizoen maar weer eens aan het binden geslagen. Eerst een paar (ouderwetse?) hairwing vliegen.



En omdat ze zo makkelijk te binden zijn ook nog wat modernere zalm / steelhead vliegen. Die marabou is nogal weerbarstig maar hebben een geweldige actie.
Er is ook nog een zwart konijnzonker dingetje bij en twee garnalen.



Het nieuwe zalm seizoen lijkt nog oneindig ver weg maar, ach wat zouden we klagen? De dagen lengen al, het materiaal moet na 30 keer van binnen en buiten te zijn nagekeken wel op orde zijn, het kacheltje gloeit behagelijk, het leven kan heerlijk zijn.... totdat mijn vrouw kwam; "schat, het is al na middernacht, morgen moet je weer vroeg aan het werk" nu heb ik een schat van een vrouw maar, het bederf zit hem dan vooral dat laatste woord.





It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

JB

 ::wtf::, wat een mooie omgeving, je kan het slechter treffen :)
Hairwings zien er goed uit en die popsicle flies (toch) ook.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Bone F

Hoe mooi het daar ook is voor een koukleum als ik is het geen goede omgeving. Is daar eigenlijk nog wel iemand buiten aan het werk?

Raymond

Wat een heerlijk sfeertje: "The winter blues..." :D
::wtf::

Floor

Quote from: JB on January 18, 2017, 15:16:07

Hairwings zien er goed uit en die popsicle flies (toch) ook.

Dankjewel, de popsicle is eigenlijk de naam van een specifieke vlieg vaak met rood, paars, roze, oranje maar, die worden inderdaad op dezelfde manier met dezelfde materialen gebonden.

Quote from: Bone F on January 18, 2017, 20:50:09
Hoe mooi het daar ook is voor een koukleum als ik is het geen goede omgeving. Is daar eigenlijk nog wel iemand buiten aan het werk?

Het scheelt enorm dat er hier bijna nooit wind is, dat scheelt nogal in de gevoelstemperatuur. -17 is ook hier koud maar met wat fatsoenlijke kleding prima te doen. Werken doen ze op het Noorse 'platte land' zo min mogelijk, men heeft het hier veel te lang veel te makkelijk gehad denk ik.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.