Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarcelN

En die jas ook weer blij met een zak extra! ;D

merijn1982

Tight lines!!

Joost S.


Bert J.

Ik was aan een nieuw waadpak toe na mijn oude een keer of zes geplakt te hebben.


The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Tijdens mijn lang weekend in het Zwarte Woud mijn 10 jaar oude Nikon Coolpix L1 verdronken tijdens het nemen van een foto met de timer. Ik had hem op een rotsblok geplaatst op een statief en plotseling schoof hij er af terwijl ik poseerde met een mooie 45 cm grote regenboog en kwam hij in de Wolf terecht.

Dus we moesten op zoek naar een nieuwe toestel om onze vangsten te kunnen verzilveren op papier/harde schijf.

Het is de Nikon Coolpix AW130 camouflage geworden.  Deze zal niet meer verdrinken nu en kan ook tegen een stootje, dus ideaal om mee te nemen tijdens mijn vistrips.

https://www.youtube.com/watch?v=6ecsJ9ADrC4

https://www.youtube.com/watch?v=JuHjLudpEj4



Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Patrick(WF)

Best pak Bert. Mooie investering.
Groet Patrick

Twan

Guideline Fario CRS 906-4 . Mooi afgewerkte hengel en even mee testgeworpen en beviel prima. Is nu onderweg  ;D

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Quote from: Bert J. on June 07, 2016, 00:06:52
Donders mooi cameraatje Gino!

Inderdaad Bert, dat vond ik ook. Trouwens jouw waadpak en schoenen mogen er ook zijn. Ik heb een Simms G3 (12 jaar oud en doet het nog steeds voor het zeebaars vissen, wel al enkele keren geplakt met Aqua sure), een G4 met Rits (nieuw) & G4 BOA boots (laatste twee 2 jaar terug in de States gekocht, wat een stuk scheelt in prijs).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

peterf

Dit waadjack is mijn laatste aankoop.
https://www.youtube.com/watch?v=oLl-v2pvE_o
Ik hoop er veel plezier van te hebben.

Floor

Dat lijkt me een mooi waadjack, veel plezier ermee.

Zelf maar weer een aantal Whiting cape tops gekocht. Handig voor kleuren die je niet vaak gebruikt en prima geschikt voor maatje 16 en kleiner.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

peterf

Deze waadschoenen vergemakkelijk het mij met aan en uitdoen.
Met mijn 70 jaar heb ik toch wat moeite met mijn six pack.

Aan en uit is binnen de 1 minuut.
Middenzool van vibram en langs de rand en slijtvaste rubbersoort.




Marco B

Mooie stappers. Enige nadeel van die dingen vind ik dat de sluiting wel eens niet los wil komen als er vuil tussen komt.
Heb het zelf uiteindelijk toch maar bij gewone vetersluitingen gehouden.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

FSCHAMP

Inderdaad mooie waadschoenen.
Ikzelf heb de G4BOA van SIMMS (https://www.simmsfishing.com/g4-boa-boot.html), die er gelijkaardig uitzien.

Marco,

je hebt toch je gravelsocks, die er voorzorgen dat er geen vuil in de sluiting komt.  Ik heb de mijne al twee jaar en ik heb er nog nooit vuil in gehad.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel

Ook ik heb de G4 simms maar ken het probleem van vast zitten door vuil ook niet
Wel het genot van snel en makelijk sluiten

FSCHAMP

Inderdaad, je hebt ze zo aan en terug uit.  Volledig mee eens.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Net 420 st. zelfklevende 3D ogen van 10 mm gekocht (3 kleuren).
Verder nog wat EP fibers gekocht bij Dyckers.
Hiermee kan ik weer wat zeebaars streamers maken.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Via aliexpress kwam gisteren een buff en vandaar een chestpack binnen. Beide voor een habbekrats!

Tight lines!!

HertogJan71

Quote from: merijn1982 on September 01, 2016, 17:32:34
Via aliexpress kwam gisteren een buff en vandaar een chestpack binnen. Beide voor een habbekrats!



Alie-express net als Dealextreme....veel voor weinig. Niet altijd even goed maar voor dat soort prijzen kun je je ergeen buil aanvallen. Zeker deze chestpack zal best behoorlijk zijn. Ik heb al veel gekocht via deze gratis verzendende Chinees. Soms valt het tegen maar over het algemeen een dikke prima voor die paar centen.
" Geld moet rollen anders had men het wel vierkant gemaakt "

Gert

#1394
Dit leuke combi setje gekocht (stond al een tijdje op Marktplaats).
Is jaren '60 en echt nog nooit gebruikt. In origineel Samsonite koffertje, zoals het destijds werd geleverd.
Gaat door mij ook niet gebruikt worden, maar ik vind het wel leuk als decoratie.
Volglas hengeltje, dus loodzwaar, en zowel als werp- en vliegenhengel te gebruiken. Zit ook nog een "nieuwe" vliegenlijn bij, kortom: helemaal compleet om nooit te gebruiken  ;D





Ik vond o.a. deze foto nog op het net:
http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/mrs-madeline-mcgill-is-busy-president-of-wright-mcgill-co-nieuwsfotos/162012556#mrs-madeline-mcgill-is-busy-president-of-wright-mcgill-co-she-is-picture-id162012556

Marco B

Grappig spul Gert. Is dat zo'n semi automatische reel die er bij zit?
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gert

Ja klopt Marco, Model ECD
https://lh3.googleusercontent.com/-coxfLzo0xAk/TYvuOd3Ss-I/AAAAAAAAB0E/mGoMtLo-2ic/s1600/scan0003.jpg

Uit het bijgeleverde documentje:
".....made primarily of aluminum, giving you perfect balance for your lightest rod"  ;D

Met deze hengel, en zonder lijn erop, is ie inderdaad redelijk in balans. My lightest rod weegt in totaal denk ik minder dan alleen het onderste deel van deze (6-delige) hengel.

Maar inderdaad: grappig spul

weerwolf

eigenwijs als ik ben was ik er toch wel mee gaan vissen ;-)

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gert

Misschien dat ik met de hengel nog wel eens ga proefwerpen - alhoewel ik nu al weet dat dat niet bevalt - ook ik ben eigenwijs  ;D
Maar de reel en molen, en uiteraard ook de vliegenlijn, hou ik liever nieuw.

weerwolf

snap ik, het is dan ook een heel mooi setje, en die fofo geeft het zeker een extra waarde

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.