Baksteenvlieg.

Started by goswit, April 26, 2015, 21:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Heb 2 verschillende miertjes gebonden .  Lijfje geheel gemaakt van bindgaren en netjes afgewerkt met uv bond .  Uit geprobeerd in een glas water en zinkt als een baksteen . Is uv bond te zwaar voor deze methode dus gewoon van garen maken en niet afwerken. Eigenlijk staat het antwoord er al ,maar toch graag jullie mening.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Sieger

Ik bind zelf nooit mieren, maar ik vind deze methode wel erg goed. Blijft ook drijven...

Mier


Sieger

goswit

Klopt Sieger heb Wilco er mee bezig gezien in Apeldoorn , maar het drogen is een probleem heb geen molen om te drogen.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Sieger

Ja das lastig. Je kunt hem natuurlijk ook met de hand roteren in de vise... duurt ff maar dan heb je wel wat...  ;)


Sieger

HappyFisherman

Gaat prima met de hand. Alleen moet je dan de lijm niet direct na mengen op de haak brengen, maar even een minuutje wachten. Dan is het wat minder vloeibaar, maar je moet wel blijven draaien.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

goswit

Lamme hand Sieger  ;D  Zal het eens op verschillend manieren uit proberen heb nog een potje staan , en anders feun erbij .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gert

Ik maak ze meestal van een stripje foam. Drijft goed, ook al zie ik ze bijna nooit meer terug als ze eenmaal op het water liggen.



(Die zwarte dus - die rooie zijn torretjes ;))

Rossie69

bruislijm Gos das wat Wilco gebruikt.

geen uvbond


Wilco

Soms probeer je wel eens wat en ik heb ze ook gemaakt met UV lijm maar die zinken idd als een baksteen. De miertjes gemaakt met constructielijm in mijn geval die van Bison en deze zijn zeer robuust en functioneel. Zijn ze na diverse aanbeten een beetje van hun kleur kwijt of is de hackle kapot dan zijn ze eenvoudig te reviseren. Ff de kleur bijwerken met een watervaste stift en een nieuwe hackle is zo weer geplaatst.

sjoerd

Quote from: goswit on April 26, 2015, 22:03:17
Klopt Sieger heb Wilco er mee bezig gezien in Apeldoorn , maar het drogen is een probleem heb geen molen om te drogen.

Volgens mij foutje, Wilco maakt zijn miertjes van constructielijm en dus niet van bindgaren. Die schuimlijm drijft.

HappyFisherman

Die mieren maakt ie met bruislijm en bindgaren :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Quote from: HappyFisherman on April 28, 2015, 11:33:19
Die mieren maakt ie met bruislijm en bindgaren :)

Haha ,niet te bijdehand hé :) :) Uiteraard moet de hackle vastgezet worden met binddraad maar.... dat is wat anders dan de twee lichaamsdelen construeren van alleen maar binddraad zoals de vraagsteller schreef...

HappyFisherman

Onder de lijm maak je eerst 2 kleine bolletjes draad.
Vliegvissen is bevlogen vissen...