Genieten aan de wetering

Started by Bert J., August 20, 2011, 23:35:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Evert en ik wilden het vanavond nog even met de nimf op de wetering proberen.
Het werd een heerlijke avond. Niet qua vangsten, die vielen wat tegen maar wat een weertje,
heerlijk! De wind viel op een gegeven ogenblik helemaal weg.
Beetverklikker op 50 cm, daaronder één of twee nimfen en  tegen de overkant op de stroom laten meedrijven.
Al vlot ving ik een blankvoorntje aan de red tag #14. Gevolgd door een mooie blankvoorn van 26 cm.





Evert ving een kleine winde en een blankvoorntje. Even later werd de verklikker wild meegetrokken,
direct toen hij het water raakte. Een roofbleitje was de schuldige.
Voor de verandering had ik een kan koffie meegenomen, dat is toch wel prettig. Gaan we vaker doen.
Dus lekker aan het water in het gras genieten van het wijdse uitzicht, de koffie, een peuk, vogels,
geen geluiden van verkeer en zes luchtballonnen aan de horizon.
De plaatselijke controleur kwam nog even een praatje maken, een heel aardige man.
Maar er moest nog even gevist worden voor het donker werd. Evert had zijn beetverklikker ingeruild
voor een of andere hopper, omdat onze verklikkers enkele keren aangevallen werden. Maar meer dan
enkele volgers zaten er voor hem niet in. Ikzelf pakte nog een mooie blankvoorn van 27 cm. en een
kleine ruisvoorn.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

christianvt

Vangsten vielen tegen zegt ie.........


Topvissen! Mooi ;D ;D Bedankt voor het delen! ;)

Sieger

Ook lekker bezig geweest zie ik...  ;D Toch weer mooie vis...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

mooi vissen :)
de roofblei heeft bij jullie het polderwater inmiddels ook (al) bereikt.

maurice

op een of andere manier komt het er hier niet van.

Mooie vissen weer Bert.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bert J.

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on August 21, 2011, 08:45:39
mooi vissen :)
de roofblei heeft bij jullie het polderwater inmiddels ook (al) bereikt.

Op de meeste wateren hier komt roofblei voor. Ze planten zich met succes voort, gezien het jonge spul wat je hier vangt. zelfs op afgesloten water worden ze gevangen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift