vliegvissen nieuw zeeland

Started by frankbuiting, October 28, 2013, 20:58:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankbuiting

hallo,

allereerst even voorstellen; ik ben frank buiting. 27 jaar en woonachtig in klarenbeek.
al zolang ik kan lopen vis ik, waarvan het grootste gedeelte op karper, en daar ook zeer ervaren in als ik dat zo mag zeggen.

maar daar gaat dit niet over, regelmatig vis ik met spinhengels op roofvis en ook in het buitenland (rivieren) op forel,zalm enz.
ik ga januari volgend jaar een reis maken met mijn vriendin in een camper door nieuw zeeland, uiteraard moet daar ook gevist worden.
ik heb een tijdje geleden een vliegviscursus gekregen via een visclub, en dit beviel me wel en ging me goed af.
ik heb in nieuw zeeland dan ook mooi de tijd om hier wegwijs in te worden en hopelijk een mooi forelletje te pakken.

mijn vraag aan jullie wat te doen qua aanschaf hengel, molen, lijn, vliegen enz. echt een budget heb ik niet, aangezien geld altijd flink rolt bij mij. ;D echter moet dit niet erg veel gaan kosten.
maar zag mooie reishengels (want dit moet het uiteraard zijn) van a&m. en een kitje met bijv een aantal droge vliegen waarmee je 9 van de 10 x weg kan komen zou ook mooi zijn.
is er iemand (vast wel) hier die wel eens in nz gevist heeft? en als het echt allemaal lastig wordt kan ik er ook gaan spinnen.


zie jullie antwoorden graag tegenmoet.

gr frank