Achouffe

Started by Woen, September 10, 2014, 16:15:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woen

Hallo,

Ga over een tijdje een weekend naar Achouffe en ik zie een beekje achter het vakantiehuisje lopen. Geen idee welke maar er ligt ook nog de Martin Moulin vlakbij. Maar, weet iemand waar ik wel en niet mag vissen met de staatsvergunning van Wallonië? Kan dat boekje nergens meer vinden.....

Alvast bedankt voor de hulp!

marc

Voor zoverik weetzit Martin moulin in vergunning houfalize  en staatvergunning.

Christof van den Berge

Martin Moulin valt onder de jaar/week vergunning van Houffalize.
Verder ligt de Ourthe ook op een steenworpafstand?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

gijsie20

Op de beken daar zoals de Martin Moulin en de Ourthe heb je idd de vergunning nodig van La Truite. Na de barrage de Nisramont is volgens mij het openbare stuk.
Heb het vliegvissen op de Ardense beken boekje helaas in Belgie liggen, anders had ik even voor je kunnen kijken.


Wolf

Het is idd met de vergunning van la truite te bevissen.

Stuk bij de brouwerij is leuk peuterwerk. Waar ik in het verleden leuk gevangen heb. niet groot, maar wel regelmatig vis.
Er schijnt tegenwoordig wel een "verboden" stuk te zijn daar in de buurt. Dit staat aangegeven op de vergunning.
Veel succes.

Woen

Dankjewel allemaal! Ik ga het boekje eens zoeken.

Troutbuster

"Petri Heil"


Woen

Quote from: Troutbuster on September 15, 2014, 19:13:08
Kijk hier maar eens

http://www.reynartz.com/latruitehouffalize/parcours-de-peche.htm

Succes en groet

Jan

Ik kijk uit naar de dag dat ze in Wallonië en Frankrijk fatsoenlijke websites weten te bouwen. Het is echt om te huilen soms 8) Maar bedankt voor de link! Begrijp ik het goed dat je voor alle aangegeven rivieren die extra vergunning nodig hebt?

Rinus van Belzen

Klopt, voor alle beken welke in de Ourthe uitmonden heb je de vergunning van La Truite Houffalize nodig.

Rinus

Woen

Niet gevist (was er met vrienden en veel bier en had de extra vergunning niet) maar dat is een pracht beekje dat door Achouffe stroomt! Mooiste wat ik ooit in België heb gezien dat is zeker!

Raymond

Is inderdaad een prachtige beek, helaas alleen zo goed als visloos zo aan het eind van het seizoen...  :(
::wtf::

Satch

#11
Quote from: Raymond on September 30, 2014, 20:28:13
Is inderdaad een prachtige beek, helaas alleen zo goed als visloos zo aan het eind van het seizoen...  :(

Ik heb tot nu toe 1 keer mogen vissen op de MM. Het was inderdaad hard werken met een #3-tje voor een paar kleine forellen, maar wat een prachtig stukje Ardennen! Het loont voornamelijk om met kleine nimfen en streamertjes alle pockets af te stropen.

Wat betreft de visstand. Is het niet zo dat er naast no kill spelregels ook altijd een minimum aan cm's nodig is (dacht 25) om de vis te mogen meenemen? Waar de maten tussen de 15-25cm dan allemaal blijven is mij een raadsel. Of de boswachters (en andere Belgische BOA's) daar ook wel eens diep in het bos controleren is nog maar de vraag. Je kan er zelfs met een propere 4x4 wagen niet altijd geraken ivm diepe modder sporen.
Afijn dat de (vooral de Ourthe) al jaren met een matige visstand kamt is reeds meerdere malen naar voren gebracht. Ik heb daar tot slot eigenlijk nog nooit een gewraakte aalscholver gespot.

Raymond

In het voorjaar van 2013 heb ik er toch leuk gevangen maar dan wel midden in het bos. Voor heel veel Walen maakt echter de maat van de vis niet uit als het op opeten aankomt wat er dus voor zorgt dat er aan het eind van het seizoen nog maar weinig zit. Het bier is overigens wel lekker, héél lekker... :D
::wtf::