Vroege lente?

Started by GJ, January 16, 2015, 09:07:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GJ

Ik woon strak aan een grote plas water. In de lente een zomer is het hier altijd kabaal door alle watervogels die druk lopen te doen. Klinkt erg gezellig :)
Vanochtend zit ik in de keuken thuis te werken (en wat te lanterfanten op het internet :) ) en valt het opeens op hoeveel kabaal ik achter mij hoor. Eenden, Ganzen, fluitende vogels... Het lijkt wel lente.
Eerder deze week viel al op dat de grotere voorns alweer op een van mijn "klein winterspul" stekje zat. Ik zag alweer muggen boven het water dansen. En ik zie alweer knoppen in sommige planten en bomen. De weer voorspellingen geven wel wat kouder weer aan de komende week maar ik denk dat we een vroege lente krijgen. Zondag ga ik lekker in de plas achter het huis een poging wagen of er weer vis te bekennen is  ;D

Scaramouche

Hier hetzelfde: dansende muggen, fladderende motjes, spinnen die al een web aan het weven zijn. Hopelijk krijgen we niet zo'n late koudegolf. Ik kan me nog herinneren van een paar jaar terug dat er na een heel zachte winter in maart opeens een koude-inval was. De karpers zaten al vol met kuit, konden die door de invallende kou niet kwijt en legden massaal het loodje. Ik heb er toen wel tien uit het slootje voor mijn huis gevist  :(
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

merijn1982

Muggen zie je heel het jaar door wel als het maar niet vriest. Maar snap wat je bedoeld. Ben alleen bang dat we nog wel een verassing krijgen in februari. Al is een periode met vorst ook niet verkeerd. Maar ik verlang toch naar het voorjaar:-)
Tight lines!!

MarcelN

Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 09:34:12
Muggen zie je heel het jaar door wel als het maar niet vriest. Maar snap wat je bedoeld. Ben alleen bang dat we nog wel een verassing krijgen in februari. Al is een periode met vorst ook niet verkeerd. Maar ik verlang toch naar het voorjaar:-)
merijn wat voor ellende verwacht je allemaal dat we gaan verbranden?

merijn1982

Haha nee meer sneeuw ijzel en dat soort rommel
Tight lines!!

MarcelN

Oooh oké, omdat dat je het over een verassing had, lees het wel vaker van je, werk je in een crematorium?

merijn1982

hoe zie jij een verband tussen een verassing en verbranden/ werken in een crematorium??  En wat lees je wel vaker van me??? Kan je ff niet volgen marcel...
Tight lines!!

GJ

:) ik las er overheen. ver-assing in plaats van verrassing... In een crematorium word je ver-ast. Verassing dus  8)

MarcelN

Aha foutje dus, tja als je dingen niet afmaakt kun je inderdaad hele dagen dobberen op andermans zak ::goodjob::
On-topic: Ik vrees alweer een slappe winter als ik het zo voel/zie, dat wordt weer een slecht jaar dan voor mijn favoriete visserij :'(

Bone F

Elk nadeel heb ze voordeel. Het voordeel is dat de ijsvogels de winter overleven da's ook wat waard.......
grtn Frans

merijn1982

Ohh haha! Ja ik reageer met me telefoon. Kleine letters enz. Dus kan nog wel eens een spelfoutje in zitten. Sorry!

Heb je een punt frans. Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!
Tight lines!!

Gert

Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17
Ohh haha! Ja ik reageer met me telefoon. Kleine letters enz. Dus kan nog wel eens een spelfoutje in zitten. Sorry!

Heb je een punt frans. Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Ok, dan houden we het hier ook maar op een typefoutje. Anders zou ik morgen maar wegblijven als ik jou was :o

















;D

GJ

Auto correct op de telefoon :) Heb ik ook altijd last van!

GJ

Jammer, de lente is alweer voorbij... Er ligt hier een pak sneeuw. De verrassing is er sneller dan gedacht.
Ik wilde vandaag gaan kijken of er een open stukje water te vinden was. Maar nu is het eerste probleem wegkomen met mijn auto  :( Ik woon buitendijks en de auto staat beneden. Achteruit de dijk opkomen gaat niet lukken met een pak sneeuw op de oprit. Als ik sneeuw had verwacht had ik de auto lekker boven laten staan.
Ik ga maar weer eens een poging wagen om wat leuke vliegjes te binden dan.

Raymond

Lijkt mij toch ook wel een soort van utopie om te denken aan een vroege lente als het begin januari is. Januari duurt nog een week met de tweede koude wintermaand februari in aantocht.

Hoef je niet voor gestudeerd te hebben... ;)
::wtf::

Gert

Hoe dan ook, een auto die niet achteruit de dijk op kan zou voor mij geen reden zijn om niet te gaan vissen  ;D

weerwolf

och in de lage gearing moet dat best wel gaan

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

sjoerd

Haha Gj en Scaramouche,
volgens mij wonen we in een ander land  :) :)
Lente????vanmorgen stond ik op en zag dat er  en een dik pak sneeuw gevallen was.
Gisteren gevist met min vier celcius. Hmm niet echt voorjaar te noemen. Wel kun  je merken dat de zon meer kracht heeft.
Maar inderdaad, hopelijk geen koud voorjaar na de zachte winter, dat zou jammer zijn voor de typische voorjaarsvisserij .
We gaan het wel zien wat het wordt.


één vink maakt nog geen voorjaar of zoiets :) :) :) :)

Sjoerd

merijn1982

Na een dag als vandaag verlang ik wel weer heel erg naar het voorjaar! Al wil ik nog een paar dikke snoeken vangen voor de lente begint, ik ben in me hoofd al weer bezig met de karpers. De windes en de ruisvoorns!!
Tight lines!!

Bone F

Je Hortensia heeft wel al het voorjaar in z'n knoppen  ;D

MarcelN

Voor het mooie hebben we een weekje of langer -15C nodig als het maar droog is, die ellende op de weg wil ik niet, voor de natuur is het zoveel beter met normale hatches in het vooruitzicht.

merijn1982

Je zegt het precies goed marcel! Niet met die ellende op de weg.
Tight lines!!