Help, hoe vang ik vanuit boot Snoekbaars met vliegenhengel???

Started by ben, May 26, 2012, 09:02:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Wat is een goede manier om Snoekbaars vanuit de boot te vangen, en dan denk ik aan lijn, hengel, hoe lang en dik de tip en welke vliegen???? Bellyboten is het nog niet voor mij!!!

A{b}r{a}xa{s}

voor snoekbaars moet je doorgaans de diepte in, dus ik zou in ieder geval een zinklijn nemen.
maar veel meer '(on)zin' kan ik er niet over zeggen, heb het zelf nog niet gedaan.


Mr. Tinus

Mhzzz... Van dat soort verhalen krijg je meteen zin de vliegenstok te pakken en het water op te gaan.
Dit ga ik van het zomer zeker een keer proberen

ben

Jeroen bedankt alvast!!!! Als je het leuk vind gaan we samen binnenkort met m'n bootje op Snoekbaarsvangst!!!

jur606

de beste tijd voor de vliegenhengel is het voorjaar wanneer de snoekbaars naar het ondiepe komt om te paaien en op te warmen na de winter.
in deze tijd van ik veel snoekbaars op lokala slootjes met een streamertje wit-rood (red head zeg maar)en ook op groter water zitten ze dan tussen de 0 en 4 meter

als je echt gericht erop wil vissen zou je het het beste in vroege voorjaar meoten doen (februari maart is vaak we top, indien de winter een beetje wegtrekt)



christianvt

Hoi Ben,

Zoals mijn voorganger al schreef ligt de snoekbaars vaak ondiep in het voorjaar. Zelf ben ik gisteren ook het water opgeweest, we hebben een boel snoekbaars gevangen. (niet op de vlieg..  ::) :-[ ) Maar alle vis lag op zo'n 1 รก 2 meter water. Ik weet niet op wat voor soort water je wil gaan vissen?

Ik zou gaan voor driftend de kantjes uitwerpen. Met als hengel een #6/7 met daarop een zinklijntje, tip 30 tot 35/00 fluorocarbon, en een clouser minnowtje als vlieg.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Christian

johannes

stevige zinklijn 50cm leader en een drijvende/onverzwaarde vlieg

Inderk

Ik vang ze nog wel eens 's avonds tegen de schemer als "bijvangst" tijdens het baars vissen.
vlak langs de kant
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

In de avond heb ik ook mijn eerste snoekbaars gevangen. Was al dusdanig donker, dat ik bij het werpen de bril op had, maar direct daarna afzette.
Je ziet toch dat snoekbaars dan iets meer durft.

Arno

Ben kijk een op het prikboard naar de vangsten van Sjoerd die vis bijna altijd savonds/snachts op snoekbaars in de ijssel.

Gr Arno