weekje Kyll

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 27, 2012, 17:44:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcelk

Gok op storing in waterzuivering of gierlozing.

HappyFisherman

Dat was ook mijn idee Marcel, maar dat betekend dus wel dat er vanaf nu een stuk minder vissen in de rivier zitten...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Bram en Bas ,
jij hebt een maand geleden toch niet in het water gepiest hé

Troutbuster

Als dat zo is ben ik blij dat we (Bas en ik) geen weekendje Kyll hebben geboekt maar een weekendje Dhron (Hunsruck net over de Moezel!)
24 augustus rijden we er naar toe!!

Verslag volgt uiteraard!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

#54
Vrienden van mij  gaan dit weekend naar Birresborn??????   is dit dan wel te doen???? ligt Kyllburg hoger dan Birresborn, want dan is het water daar ook niet goed????



Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Sieger

Volgens mij ligt Birresborn bovenstrooms van Kyllburg dus als het na irresborn mis is gegaan, hoeft het geen probleem te zijn... Je zou eigenlijk moeten weten wat er waar is gebeurd...


Sieger

Team

Wij zijn  5/6/7/ augustus, naar Birresborn geweest  alle  dagen redelijk gevangen, waterstand was normaal 60- 80 cm.

Sieger de groetjes van Hans Hermann.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Weet iemand waar het "mis" is op de strecke Kyllburg??
Het stuk is 6 km lang en als het overal is kan het bovenstrooms dus in St Thomas, Usch, Zendscheid etc ook wel eens mis zijn!!??
Birresborn ligt idd een behoorlijk eind bovenstrooms van Kyllburg!

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Zoals ik het gister begreep van Maurice was hij ook stroomopwaarts gereden en op elk stuk waar hij zou kunnen vissen (ik weet dus niet tot hoever opwaarts hij is geweest), was er hetzelfde beeld.
Ik zal em zo nog ff sms'en of er al verandering in zit, maar dode vis kan nooit goed zijn!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Maurice had nog steeds niets gevangen en vroeg zich af of dit normaal was voor iemand die er voor het eerst naar toe gaat. Aantal dode vissen dat hij had gezien was "een stuk of 50" en dat vind ik nog wel meevallen, maar goed kan dat toch niet zijn...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ja als je zonder ondersteuning voor het eerst je weg moet vinden op zulke riviertjes dan kan dat best lastig zijn... Heb geluk gehad dat ik de eerste paar keer wat ervaring bij de hand had...


Sieger

HappyFisherman

Vraag ik me alleen nog af hoe die rioollucht is ontstaan...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Rioollucht zou wel kunnen, was er bij ons ook   5/6/7/ augustus. in Birresborn deze tijd van het jaar gieren veel boeren hun weilanden, daar stonk het ook, maar had geen invloed op de vangst. die was goed,

Ik kan mij voorstellen als er net gegiert is en het waterniveau stijgt snel, dat er gegierde weilanden onderlopen, dat er dan
problemem ontstaan, met watervervuiling. Of dit van invloed op de vissterfte is???? Weet ik niet. Je zou zeggen dat ze dat toch wel in de gaten houden daar. Er is veel economisch belang langs de hele Kyll, om de visstand goed in de gaten te houden>

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Daar durf ik verder ook geen uitspraak over te doen Ton, maar het verschil tussen gier en een rioollucht zou voor zo'n Tukker toch niet zo moeilijk te maken zijn ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Quote from: Rob van H. on August 15, 2012, 19:06:48
hmmmzz  ::denken:: voorspelt niet veel goeds, ga alvast kijken voor een andere bestemming/camping aan een ander riviertje als back-up.

hmmjah, niet zo best. misschien inderdaad uitwijken naar een andere rivier ofzo.

Team

Quote from: HappyFisherman on August 16, 2012, 00:59:09
Daar durf ik verder ook geen uitspraak over te doen Ton, maar het verschil tussen gier en een rioollucht zou voor zo'n Tukker toch niet zo moeilijk te maken zijn ;D

Happy volgens mij is het allebij stront, ik woon trouwens al 40 jaar in het westen, ontwikkelingshulp ha ha,

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

A{b}r{a}xa{s}

Nog iets van Maurice & Youri gehoord, over de vangsten ?

HappyFisherman

Eergisteren de laatste sms. Knetterheet en nog niets gevangen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

behalve om een visje aan de haak te krijgen, dus ook letterlijk zweten ;)

harlin

Afgelopen woensdag stonden we in/bij Stadtkyll, genoeg vis gezien, weer snel de camper in naar de koeling.
In de avond lekker bij het IJsselmeer gestaan bij regen, harde wind, onweer boven het Markermeer,
het was een verademing daar die 23 graden.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Troutbuster

Broeders,
Is er al meer bekent over het laatste "Kyll(burg)fenomeen" ??
Volgens Harry was er in Stadtkyll niks mis, maar dat is ook bijna het hoogste punt stroomop van de Kyll

Ik ben benieuwd

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

Vrienden van mij zijn vrijdag zaterdag en vandaag wezen vissen in Birresborn, ik had ze verteld over de bevindingen van
Maurice, over die vervuiling, Ik had mijn vriend vandaag aan de telefoon, en die zie dat hij Maurice was tegen gekomen,in zeer verwarde toestand, wat de redenen is van vervuiling ,is in Birresborn niet aan de orde. Ook bij Hans Hermann, van de Kleine Villa weet van niets. Het is er zeer heet , en wordt matig gevangen, Over de vervuiling had Maurice gezegd dat hij mij nog en PBtje zou sturen,laatste nieuws is van 2 min geleden, vriend van mij komt thuis en beld mij, Heeft vanmiddag met Jouri en Maurice staan praten bij de kleine Villa in Birresborn, heeft dat verhaal over die vervuiling een beetje opgeklopt
om bepaalde mensen op stang te jagen, is hem wel gelukt, We krijgen hem nog wel en keer te pakken!!!! Ik kom ook uit Enschede. Mijn Vriend heeft hen verteld waar en hoe hij de meeste kans heeft om vis te vangen. Jouri wilde Maurice wat leren.
Je weet wel dat gezegde,,,, de Lamme helpt de Blinde, we wachten wel af of hij nu met vangst berichten komt.



Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Wat een koekenbakker ook ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Pfffff ::wtf::
"storm" in een glas (Kyll) water of....????

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

gelukkig maar want ik las net een bevestigend berichtje dat ik eind van de maand nog een poging kan doen om in de Kyll een paar visjes te vangen :)