Vakantieplannen richting de Kyll

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 10, 2012, 19:12:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ik heb min of meer het plan opgevat om in Juli een poosje te gaan vissen in Duitsland, op de Kyll.
Het idee is om met de trein die kant op te reizen.
Nu ken ik niet alle 'strecken' en aangezien ik ter plekke alles met de benenwagen zal doen de volgende vraag :
"welke strecke/dorp leent zich volgens jullie het beste om te gaan vissen (en waarom), er van uit gaande dat alles met te voet gedaan zal worden ?".


Sieger

In Gerolstein heb je in elk geval alles wat je op verzorgingsgebied nodig zou kunnen hebben... Daarnaast liggen er daar onder handbereik een aantal mooie strekken die goed te bereiken zijn (Gerolstien, Lissingen, Osbach en eventueel Birreborn) ... Heel wat kilometers mooi viswater....

Misschien is het wat om een vouwfiets mee te nemen. Dan wordt je bereik groter en kom je makkelijker bij het vertrekpunt.... Overigens rijden daar ook regelmatig streek en stadsbussen.l.. Dus ik denk dat je ook zonder auto vaak mobieler knt zijn dan je denkt.... Wel goed nadenken over het materiaal dat meegaat, want dat zal wel beperkt worden....

Ben benieuwd naar de overige suggesties...


Sieger

HappyFisherman

Met Brammetje een weekje naar Fam. Kohlmayr ;D

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Gerolstein ken ik nog niet, zal eens gaan zoeken naar meer informatie.
Zo'n vouwfiets is een idee, enig idee wat zo'n ding kost ?
Zendscheid is op zich ook een leuke strecke, niet te lang, maar afwisselend.
Probleem is daar dat er zo ongeveer niets is wat betreft winkels, etc, behalve het pension/hotel (waar ze errug vroeg willen gaan slapen :) )
Ik heb niet persé vele kilometers viswater nodig, ga toch lekker op mn gemakkie en relaxt wat vissen, genieten en rondkijken.

Ik hou het nog steeds in gedachten Bram ;) .... offuh...weekje Kyll ? (ben jij toch nog niet geweest ?)

Sieger

#5
Zijn we 1 dag geweest Bas... Parkeren bij het benzinestation en iets teruglopen... Naar beneden via een grasveld.... Mooi stuk, maar ook in het dorp zelf heel mooi vissen daar....

Of natuurlijk bij Hans Hermann in Birresborn....


Sieger

Mr. Tinus

#6
Vanmiddag heb ik in kyllburg in het water staan loeren.....Brrr wat een grote barbeel, en veel forel.
Geen idee hoe het daar zit met de vergunningen, maar er is een station en overnachtingsmogelijkheden genoeg.

A{b}r{a}xa{s}

@Sieger : klopt, herinner me  het alweer ! :)
Birresborn is ook nog een optie, al heb ik wel mooiere stukken gezien dan het stuk bij de brug (dat is toch het 'makkelijkst' qua bereikbaarheid).

Kyllburg is zeker ook een optie, 'k ben er nog niet uit. Nog niet eerder geweest maar moet ook mooie stukken hebben, van wat ik van Jan begrepen heb.

Sieger

Birresborn: klopt maar op loopafstand zijn ook daar nog veel mooiere plekken die wij toen niet hebben gehad.... Tsja keuzes....  ::)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

eigenlijk niet goed op gelet, maar daar was volgens mij wel van alles te krijgen in een paar winkeltjes toch ?

Sieger

Yep volgens mij wel... Bakker. Slager, kleine kruidenier, bank en volgens mij nog wel meer...


Sieger

renew

Ja dat is er allemaal en je kan tot laat aan de bar hangen ze slapen daar niet vroeg. Vorige week 6 dagen geweest en goed gevangen. er is trouwens een heel stuk aan die strecke geplakt. echt indianenwerk onder de bomen...leuk!

A{b}r{a}xa{s}


renew

Ja Bas dat nieuwe stuk is echt leuk. Ik heb trouwens als nimfvisser errug gezondigd. 80 % op de droge vlieg. De grey sedge van Leon Jansen was echt een killer. Tja je doet hem er aan en vangt vis dus vis je daar mee door. Maar ik hoorde toch dat sedges meer gepakt werden dan eendagsvliegen

A{b}r{a}xa{s}

Wij hadden afgelopen weekend ook 99% op de droge vlieg (paar op een hertenharen sedge, rest op (iron) blue dun varianten)

renew

Euh had mn brilletje vergeten. Kreeg die irons daardoor echt niet aan mn lijn geknoopt. Ze kwamen veel uit maar het was vloeken en tieren als ik 10 minuten mn lijn door het haakoogje probeerde te krijgen.Dus maar bij een groter vlieg gehouden. Die grote gele vlieg van Rob deed.het trouwens ook goed evenals hoppers maar dan moet je wel wat dikker vissen de vissen zijn wat groter en de takes keihard

Rossie69

Camping Kylburg.

blokhutten te huur.
waar Rob en perry ook wel is gaan zweten in dat honde hokje :)
rivier voor de neus.

de sure sauer ? een optie.
als je een belletje doet,zullen ze je vast oppikken Bas.



Troutbuster

Ik zou voor Kyllburg kiezen Bas!!
Station dichtbij, horeca en supermarkt ook!! (weet je intussen  ;))

Slapen zou ik bij Muller doen
Ze hebben vaak leuke acties voor een wat langere periode!
Niet duur maar wel lekker baden in een wat luxere accomodatie dan op de camping. ;)

Wat het vissen betreft, zit je bij Muller ook prima
Alles is goed aan te lopen (deed ik ook altijd toen ik nog op de motor ging!)
en... 6 km viswater voor je kiezen!!

Kies maar uit!!

Gr

Jan

"Petri Heil"