whats your FAVORITE flyfishing outfit ?

Started by Canadian_Streamdance, January 03, 2013, 09:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Canadian_Streamdance

Hello everybody 8)

ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie favoriete vliegvis uitrusting is en wat je het liefst mee naar de waterkant neemt!
mag natuurlijk met een foto!!

Groeten Wouter

weerwolf

Wouter, dit zijn geen leuke topics, veel te confronterend  nu besef ik weer dat ik teveel spullen heb en veel materiaal te weinig gebruik.

Ik vis eigenlijk aleen met mijn 2 en 4 af en toe met het 3tje en afwisselend met reels oa danielsson midge, shimano, vision en lijnen van snowbee, shimano, lft, en merkloze lijnen. de meeste hengels zijn bij mij van snowbee en TFO en 1 CTS.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Canadian_Streamdance

@ weerwolf
ik snap je reactie wel! niemand kan met alles tegelijk vissen!  ( helaas ) ik wou dat ik ook fulltime kon zwiepen en reizen en enkel dat doen waar ik zoveel passie voor heb het vliegvissen maar dat is enkel sommige weggelegd.

het doel van mijn topic is gewoon zien wie wat nu gebruikt voor de verschillende vissoorten en type waters uit nieuwsgierigheid en meningen erover...
en misschien ook leuk voor beginners om te zien wat er zoal gebruikt word.
ik wil niemand hiermee confronteren is zeker niet mijn bedoeling!

groeten W



Canadian_Streamdance

@Spaycast vind ik nu een prima idee! ik zal je raad opvolgen en verander even het topic!
zal inderdaad wel doenbaar zijn met enkel een foto of korte tekst van  de favoriete spulletjes!



Canadian_Streamdance

sorry mannen had me inderdaad niet gerealiseerd dat het een eindeloze  ::blabla:: veel te veel spullen zijn om neer te zetten... :P
dus bij deze heb ik even een aanpassing gedaan! thanks to speycast!
laat die kiekjes en reacties maar komen!

Canadian_Streamdance

@ rob inderdaad die maandelijkse aanpassingen die laten we dan maar voor het topic jouw laatste vliegvis aankoop revisited :D

Youri

ik hoop dat het mijn nieuwe Grays hengel gaat worden een#3-4.
maar ben nu nog aan het snoeken en wil daar eigenlijk wel een andere hengel voor hebben.
maar voor dit jaar was mijn fijnste hengel die van papa, zijn #3 met zijn reel. heel fijn mee gevist en goed gevangen voor de eerste keer op de Kyll.

Beertje

Youri,Wat ben je toch een geluk kind met zo'n Pa. ;)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

ach ja als dat hem veel plezier geeft heb ik het er wel voor over.

mijn favo is de juiste vlieg die de vis wil pakken.
hengel kleding maakt mij niet uit als het maar genieten is.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jur606

in mijn korte broek en hooguit een t-shirt hoed en zonnebril in de kajak het water onveilig maken liefst met warm weer.
En dit mag met de vliegenhengel of trol hengels of vertikaal of snachts op de oosterschelde op zeebaars etc.

Wil dit jaar proberen om makreel/zeebaars geep e.d. te vangen in of rond de oppervlakte met een vliegenhengel op zee met de kajak


maar alle sliefst met lekker weer

en anders vis ik ook maar toch wel anders :)

maurice

#10
Quote from: speycast on January 03, 2013, 12:15:39
kleding kan je visdag ook verzieken ik vind goede viskleding wel heel erg belangrijk

naar buitenland daarom ook altijd 2 sets bij me

mee eens.
maar bedoelde eigenlijk merken zeggen me niet zoveel. (nog niet)
weet wel dat ik nu toch steeds een stapje verder ga met de kwaliteit van de hengel, reel en lijn.


maar tot nu toe voor de kleinere vis pak ik toch steeds weer mijn #4 GFF met camoran reel (nu al weer 8 jaar en mijn eerste hengel met reel) en loop lijn (evotech 100)
voor de snoek was het de Redington Redfly 2 #8 maar helaas heeft deze het begeven en zal het straks de Imago worden. ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

#11
ik ben pas sinds dit jaar bezig met vliegvissen,maar een van de charmes vind ik ook dat je met lekker weinig spullen uit de voeten kan.
ik moet er wel bij vermelden dat ik alleen nog in mijn eigen omgeving heb gevist( als je een buitenlandse trip maakt sleur je uiteraard van alles en nog wat mee,ik heb 18 jaar gekarperd en weet daar alles van)

maar goed,ik prijs mij gelukkig dat ik op steenworp afstand van een van de mooiste recreatie/poldergebieden van nederland woon( beauty is in the eye of the beholder ofcourse ;))
en daar ben ik dus met 5 min trappen op mijn geliefde mountainbike!
voor het snoeken gebruik ik nu:
- loop booster,8,8 ft #9,met een vision deep 7/8 reel met een loop booster line,erg fijne combi waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad.

en voor het lichtere werk op voorn:
GPF ( de nieuwe sponsor) elegance 8,6 ft # 3,met een bijpassend #3/4 reeltje en een lijntje van AM erop,
met deze set heb ik minder gevist nog als met de snoekcombi,maar in een keer of 4 heb ik er toch om en nabij de 20 ruisvoorns mee gevangen op de nimf.

verder heb ik altijd een schoudertasje bij me met alle benodigdheden( vergunningenn,camera,tangen etc.)

wat kleding betreft heb ik heel veel keuze,ik vis pas net met de vlieg,maar totaal toch al 18 jaar en heb heel wat kleding verzameld,goede kleding is belangrijk,maar merken zeggen ook niet alles.
mijn favoriete jas die ik tijdens het snoeken gebruik,heb ik op texel in de haven gekocht bij een groothandel in visserij artikelen( proffessionele zeevisserij dus) deze jas is 100 procent wind en waterdicht en superwarm,zelfs als het vriest,heb ik alleen een t shirt eronder! voor deze superjas heb ik slechts 30 euro betaald!

verder draag ik in de winter altijd een waterdichte gevoerde "tuinbroek",en neopreen laarzen van albatros.

ow ja en ALTIJD een pet 8),en mn eyelevel overbril.


Gerrit72

#12
Als 'classic' liefhebber draag ik standaard een waxjas. Nu in de streamertijd heb ik aan de jas, meer dan genoeg bergruimte voor;

2 broodbakjes streamers.
2 rolletjes nylon (30 en 40/100) voor evt vervangen van de leader.
2 reserve staallijntjes.

Als broek een rusky trousers (gevoerde jachtbroek voor de hoogzit).

Als laarsen, neopreen van Le Chameau (sluit goed aan/loopt goed en heerlijk warm).

Voor onthaken heb ik een Gerber multi-plier aan de riem (met een hand open te 'slaan').
Ik dril met rechts, dus links de snoek in de nek pakken / bij groot even kieuwgreep (bij voorkeur in het water). Hengel wegleggen. Met rechts Gerber openslaan, onthaken en de vis kan weer verder zwemmen.



Als streamer hengel meestal een Vision Intro 7#, 10 foot

Bij zon/regen een wax hoed en een polaroid  8)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Wel een interessant onderwerp.

Ik heb diverse hengels en reels, maar in de regel gebruik ik één set. Een Loop Adventure met een Scierra reel met vier losse spoelen. Op die spoelen zitten een drijvende lijn, 2 met intermediate en een zinklijn. Eigenlijk gebruik ik alleen de drijvende en af en toe de zinkende. Met die #5/6 set doe ik alles.

Daarnaast uiteraard nog een waadpak dat ik met name in het buitenland gebruik.

Als kleding heb ik in een dump shop het één en ander gekocht. Een stevige en redelijk warme jas met flink wat zakken. Maar vooral belangrijk is mijn vliegvisvest. Daar heb ik alles in zitten zodat ik eigenlijk altijd kan wisselen. Als ik aan de waterkant sta kan ik altijd nog wisselen. Dat is een voordeel. Het nadeel is, dat ik eigenlijk altijd te veel mee zeul. Ik overweeg ook wel eens om gewoon een tas of een rugzak voor dat spul te nemen in plaats van een vliegvisvest.

Jan Bruins

TIP;  Chestpack!

b.v. de Vision mini bra
I don't drink water, fish f*ck in it...

ben

Hengel ; Scott G2 #6
Reel ; Okuma Cascade Large Arbor reel 4-6
Lijn ; Diverse 3 spoelen
Waadbroek en waadschoenen ; Vision
Waadjack ; Geoff Anderson WS3

[attachment deleted by admin]

Raymond

Fijn soort topic zijn dit toch, voor het inbrekersgilde dan wel ja... ;)
::wtf::

Canadian_Streamdance

haha Raymond dat mogen ze bij mij proberen  ::badgrin:: 8) 8)



Hilco

zo dat is een grote reel  :o

ik koop al mijn kleding voor mijn werk en ook voor het vissen bij Engelbert Strauss  soort bedrijfskleidng groothandel.

waadpak van Cabelas neopreen met poepige bijpassende neopreen schoenen  mooi donkerbruin (afgekeken van Sieger toen )

spulletjes in mijn leren handtasje  :P

Vanaf de kant en met een zonnetje vissend  ziet het er     zo    uit

Canadian_Streamdance

haha ja speciaal in reel vorm laten maken die kluis deur dacht leuk detail :P
( vind het gewoon leuk aanklooien met photobucket :D )