tijdens de winter de polder in

Started by sebas-vh, November 08, 2011, 17:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebas-vh

Ik vroeg me af tot wanneer je de polder in kan met de nimf.
Kan dit het hele jaar door?natuurlijk niet als er ijs ligt.. het gaat om de polder midden delftland, iemand ervaring mee?
Omdat voorns op grootwater van de winter vaak wegtrekken naar havens enzo, vroeg ik me af hoe dat eigenlijk gaat in de polder tijdens de winter.

stel wel een hele hoop vragen de laatste tijd, is toch niet erg hoop ik ::)
Gr Sebas

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

jatwerk

Tuurlijk kan je de polder in Sebas, het is een beetje een misvatting dat alle voorn in de winter een haven in trekt.. Ik vis al sinds mijn 11de (zo'n kleine 23 jaar) met de vlieg op voorn in de winter maanden en aangezien ik geen havens in mijn directe omgeving heb zocht ik het altijd (met succes) op andere plekken.. Zoek de diepere plaatsen in de polder op of daar waar luwte is van een boerderij of daar waar veel bomen staan.. Wel moet ik toegeven dat echt polderwater een stuk lastiger is omdat de concentraties blankvoorn meestal niet zo groot zijn en wij (vliegvissers) moeten het echt van een beetje voedselnijd hebben..
Ligt de polder tussen de huizen en zijn er plekken (meestal bruggen) waar de eendjes veel gevoerd worden probeer het daar zeker..
Ik verbaas me er telkens weer over hoeveel hordes vliegvissers er klakkeloos achter elkaar aan lopen naar de havens met de gedachte dat alleen daar vis te vinden is.. Ik heb mij vanmiddag weer heerlijk vermaakt in een mooie tocht met mijn vismaat, vele blankvoorns van boven de dertig vielen ons weer ten deel, een paar klappers van windes en hier en daar een verdwaalde kolblei.  Lekker met de voetjes op nog geen 10 cm van het water, 8,6 foots drietje, BEETVERKLIKKER en twee grote lichte nymphen en geen andere visser in de omtrek te vinden..
Maar ik dwaal af, polders die in de hoofdmoot ruis/riet voorn herbergen zijn wat lastiger maar vind je de plekken waar ze liggen kun je er een fantastische tijd beleven, wel vergt het behoorlijk wat zoek werk en het nodige doorzettingsvermogen.

Succes..

J.

P.S.

Word het een twee of een drie??

jelle

Quote from: speycast on November 08, 2011, 19:24:31
S'winters vis ik altijd in de polder met nimphen van 20 cm   gek genoeg vang ik geen voorns meer rond die tijd

maar snoeken des te meer
flinke nimphen hoor ;D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

sebas-vh

Quote from: speycast on November 08, 2011, 19:24:31
S'winters vis ik altijd in de polder met nimphen van 20 cm   gek genoeg vang ik geen voorns meer rond die tijd

maar snoeken des te meer
Wat raar.. ??? mss een maatje groter proberen voor de voorntjes.
Ze kunnen toch wel een flinke nimf pakken hoor, mss is een snoek immitatie binden van 70 cm een idee?
Gr Sebas

sebas-vh

Quote from: jatwerk on November 08, 2011, 19:26:20
Tuurlijk kan je de polder in Sebas, het is een beetje een misvatting dat alle voorn in de winter een haven in trekt.. Ik vis al sinds mijn 11de (zo'n kleine 23 jaar) met de vlieg op voorn in de winter maanden en aangezien ik geen havens in mijn directe omgeving heb zocht ik het altijd (met succes) op andere plekken.. Zoek de diepere plaatsen in de polder op of daar waar luwte is van een boerderij of daar waar veel bomen staan.. Wel moet ik toegeven dat echt polderwater een stuk lastiger is omdat de concentraties blankvoorn meestal niet zo groot zijn en wij (vliegvissers) moeten het echt van een beetje voedselnijd hebben..
Ligt de polder tussen de huizen en zijn er plekken (meestal bruggen) waar de eendjes veel gevoerd worden probeer het daar zeker..
Ik verbaas me er telkens weer over hoeveel hordes vliegvissers er klakkeloos achter elkaar aan lopen naar de havens met de gedachte dat alleen daar vis te vinden is.. Ik heb mij vanmiddag weer heerlijk vermaakt in een mooie tocht met mijn vismaat, vele blankvoorns van boven de dertig vielen ons weer ten deel, een paar klappers van windes en hier en daar een verdwaalde kolblei.  Lekker met de voetjes op nog geen 10 cm van het water, 8,6 foots drietje, BEETVERKLIKKER en twee grote lichte nymphen en geen andere visser in de omtrek te vinden..
Maar ik dwaal af, polders die in de hoofdmoot ruis/riet voorn herbergen zijn wat lastiger maar vind je de plekken waar ze liggen kun je er een fantastische tijd beleven, wel vergt het behoorlijk wat zoek werk en het nodige doorzettingsvermogen.

Succes..

J.

P.S.

Word het een twee of een drie??
Op zo'n reactie had ik stiekem al gehoopt..:) er zijn dus nog wel voorntjes in de polder tijdens de winter!
Was bijna klakkeloos achter al de hordes vliegvissers naar de havens gelopen..
Ik ga de polder wel even doorzoeken naar diepere stukken. Komt mooi uit want er zijn hier nml niet echt havens in de buurt. Ja scheveningen, mss daar een scholletje verleiden met een red tag nimfje.gaat hem denk ik niet worden.

Over dat kiezen tussen een #2 en een #3, hier ben ik nog steeds niet uit. Ga binnenkort even naar rien rothfusz, mss heeft hij nog tips of advies.
Ik hou je op de hoogte!
Gr Sebas

vliegvisserdorian

hey, sebas waar woon je dan precies als je in midden delfland woont en naar rien rothfusz gaat,
ik woon in nootdorp

sebas-vh

Ik woon in den haag, bomenbuurt.
Het is voor mij ongeveer 40-45 min fietsen naar delfland
Gr Sebas

vliegvisserdorian

oke, dan weet ik nog wel een paar goede stekken voor je ;)

sebas-vh

haha prima, ik stuur je wel een pm :)
Ik weet dr ook nog wel een paar voor jou, maar die ken je vast al ;D
Gr Sebas

vliegvisserdorian


Plantje

Hier in Zwolle zie ik in de weteringen in Zwolle Zuid ook nog zat kleine voorn zwemmen. Maar of de grote er ook nog ergens tussen zitten? Dat is de grote vraag!