'verkeerde wachtwoord bij inloggen'

Started by A{b}r{a}xa{s}, January 09, 2011, 08:29:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ik zie in de 'error log'[nb]Onderdeel van het beheerders panel[/nb] regelmatig foutmeldingen langskomen die betrekking hebben op het feit dat mensen bij het inloggen een verkeerd wachtwoord (tiepvaut ?) invoeren.
Wanneer je te vaak achter elkaar een verkeerd wachtwoord invoert kan het zijn dat je account tijdelijk (5-10minuten) 'op slot' gezet wordt. Dit heeft te maken met een ingebouwde beveiliging die moet voorkomen dat anderen proberen wachtwoorden te raden en zo misbruik kunnen maken van andermans account.

Tenzij je graag 'anoniem' wilt meelezen en pas wilt inloggen als je een berichtje wilt achterlaten, is het wellicht handiger om bij het inloggen aan te geven dat je 'eeuwig' ingelogd moet blijven. Dat is een kwestie van slechts een vinkje zetten tijdens het inloggen. Wanneer je dan het forum verlaat (dan dus NIET uitloggen) en later weer terugkomt hoef je niet opnieuw in te loggen.

NB. Deze optie zal (waarschijnlijk) niet werken als je je browser hebt ingesteld op 'anoniem surfen'. In dat geval worden cookies niet opgeslagen en zul je elke keer dat je op het forum komt alsnog zelf moeten inloggen.

A{b}r{a}xa{s}

Aangezien de 'error log' weer redelijk gevuld was met meldingen over mislukte inlogpogingen,
up up up.... ;) dit topic nog maar even onder de aandacht gebracht

peter

Bas had ik ook vandaag wachtwoord van het werk gebruikt meteen een rea op de mail,wel goed vind ik
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

nog maar weer een keer onder de aandacht gebracht......(zie bovenaan)

A{b}r{a}xa{s}

Vandaag is de 'error log' ook weer aardig gevuld met meldingen over mislukte inlogpogingen a.g.v. het intypen van een foutief wachtwoord,
daarom dit topic nog maar een keertje onder de aandacht gebracht ;)

John

Bas,

Sorry..........:-[

Ben nogal van de complexe wachtwoorden.  tikfoutje is dan zo gemaakt. ::computer::


hendri

inloggen met de iphone wil wel, maatr gaat ook wel eens mis. excuus :o

Rossie69

maar uh je kan ook aanvinken automatisch inloggen toch ?
werkt dat niet dan ?


A{b}r{a}xa{s}

John, hendri, sorrie zeggen is niet nodig hoor :)
die 'error log' leeg ik met 1 klik ;)
Kan me voorstellen dat sommige mensen het irritant vinden als ze een verkeerd wachtwoord intypen,
vandaar dat het handig kan zijn om het automatisch te hebben

maurice

Hallo Bas.

ik wilde graag inloggen maar dat gaat niet.
als ik het WW vraag krijg ik die van papa.
kun jij me helpen?
anders blijf ik op papa zijn  naam bezig en loopt bij mij de teller niet door.


groetjes,
Youri
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Hoi Youri,

Ik weet niet hoe je dingen met het wachtwoord moet doen, maar had je wel eerst je vader afgemeld en jezelf dan weer opnieuw aangemeld (met je eigen naam Youri )?



Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Wat Sieger al zegt Youri, eerst als Maurice uitloggen en dan als Youri weer inloggen met je eigen wachtwoord.
Als het helemaal niet lukt laat het me dan weten, dan kijk ik of ik iets kan bedenken. :)

maurice

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on February 21, 2011, 17:19:29
Wat Sieger al zegt Youri, eerst als Maurice uitloggen en dan als Youri weer inloggen met je eigen wachtwoord.
Als het helemaal niet lukt laat het me dan weten, dan kijk ik of ik iets kan bedenken. :)

Dat heeft hij en later heb ik het ook zo ook gedaan.
maar net als de eerste keer niet mogelijk en iedere keer 15 min staf tijd  :o

hij kan er gewoon niet op.
geeft ook aan dat ik al op dit IP adres zit.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

grmbl, ben even aan het zoeken geweest en de optie om een ip 'permanent' aan een account te koppelen als een soort veiligheid is in de settings aanwezig, maar die stond al uit.
Ik vermoed dat het iets te maken zou kunnen hebben met opgeslagen 'cookies', maar om elke keer je 'cookies' op te moeten schonen bij het wisselen van account is ook niet echt handig.
Ik ga nog even verder zoeken en proberen, want ik had een poosje terug wel gewoon 2 of 3 accounts op mijn naam staan. dus het moet kunnen.

bastest

nieuwe account aangemaakt en ingelogd

(vreemd is wel dat er geen nieuw welkomstopic geopend wordt)

A{b}r{a}xa{s}

en geen foutmelding als ik als 'bastest' wil inloggen...grmbl....snap er nog niet veel van

zou iemand anders (zonder beheerdersrechten !!) eens een 2e account willen aanmaken om het inloggen te testen ???

NB. wel ander e-mailadres gebruiken voor de 2e account


A{b}r{a}xa{s}


Sieger

En hoe dan Youri... nu word ik wel nieuwsgierig...


Sieger


Sieger

Haha ... hoe je je hebt aan kunnen melden...  ;) Heb je nog iets speciaals gedaan...?


Sieger

maurice

ik heb bas een PB gestuurd.
en het ww laten veranderen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::