Weekje Oostvoorne met voorns, snoek en zelfs karpers!!

Started by sjoerd, March 05, 2015, 21:00:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

We zijn weer terug van een weekje Oostvoorne. Blijft altijd leuk om daar weer op huis en paarden te mogen oppassen.
Niet alleen genieten van de mooie natuur van de Voornse duinen maar ook het OVM en de vismogelijkheden op andere wateren op het eiland weet ik steeds beter te vinden. Alleen dat waardeloze vergunningstelsel. Eigenlijk mag je bijna nergens vissen. Zo krom!!
Het OVM heb ik maar één keer bevist maar zonder succes. Ik vind zelf die winterperiode daar niet echt leuk vissen. Je ziet geen
forellen draaien, zelfs al de grondels etc leken van de bodem verdwenen. De enige forel die ik zag, stak in de bek van een aalscholver
op wel 200 meter buiten de dammetjes.
Gelukkig zijn er uitwijkmogelijkheden en ving ik voorns, snoek en zelfs alweer mijn eerste karpers van dit nog hele prille seizoen.

hieronder wat sfeerplaatjes van deze week.

bijna dagelijks liepen er reeën rond het huis, erg leuk.

drie stuks reewild die op mij toe liepen

Heel toevallig was er een kleine pestvogelinvasie in Oostvoorne. De vogels
deden zich tegoed aan de bessen van de Maretakken.
Prachtige en zeldzame wintergasten.


één van de 25 voorns op de eerste vismiddag. Later werd het veel slechter omdat de vis alweer naar groot water was vertrokken
Ook in de haven van Brielle zag ik slechts één witvisser, geen goed teken! Waar zijn de goede tijden van weleer? Ik hoorde van een visser dat de beroepsvisser van het Brielse meer zijn netten voor de ingang van de haven gezet zou hebben? :'(

Na deze vis een dag eerder gemist te hebben kon ik haar de volgende dag toch nog verleiden. Het water was erg bruin en een doorzicht van nog geen 20 cm.
Later die middag op zoek naar ander snoekwater, kwam ik langs een breed water waar zo'n 10-15 meter uit de kant in het donkere water een tiental lichtkleurige vlekken zichtbaar waren. ik kon niet thuisbrengen wat het was. stenen of een stuk plastic dat onder water lag? Na een tijdje turen meende ik dat het vlekkenpatroon een beetje veranderde. Yesss dat zijn vissen!!! Maar zouden ze ook zijn te vangen? Het water is immers nog erg koud en de karpers zijn nog in de wintermodus. Maar niet geschoten is altijd mis. Snel wisselde ik de streamer voor een karpervlieg, die ik gelukkig nog bij mij had.
Nog even een beetverklikkertje aanbrengen op de leader en even later kon ik de vlieg laten afzinken tussen het groepje vissen.
Nog geen 10 tellen later trilde de beetverklikker, aanslag en hangen! Een onverwachte en schitterend gekleurde vis kon ik even laten poseren voor een foto, de allereerste karper van 2015. De tweede volgde al heel rap met de volgende worp. Toen was het feestje helaas over want de school was verstoord.
De volgende dag waren ze helaas niet meer op die plek te spotten.

een prachtig gekleurde karper

De tweede vis was weer anders gekleurd.

Mooi slot voor dit weekje Oostvoorne


wouter veuger

Schitterend sjoerd! Mooie vangsten en prachtige foto's!

Dat is een mooi weekje geweest zo :)!

BV


Bert J.

Mooie vissen en heel knap om de karpers zo vroeg in het seizoen tot een aanbeet weten te verleiden!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Quote from: Bert J. on March 06, 2015, 01:24:33
Mooie vissen en heel knap om de karpers zo vroeg in het seizoen tot een aanbeet weten te verleiden!

Ja Bert, ik had ook niet verwacht dat ze wat zouden doen maar als je het niet probeert dan weet je het ook niet. Het pakte dit keer goed uit.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik een schooltje zeelten in een kuiltje bij elkaar zag liggen in een ondiep slootje. Maar die deden dus
niks. Lagen echt passief in de wintermodus.

gr Sjoerd

Gerrit59

Je hebt het weer getroffen Sjoerd!
Prachtige sfeerplaatjes en mooie verschillende vissen.

Gerrit

HappyFisherman

Die onderste is een oudje, want die heeft mos op z'n kop :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Timvanp

::new::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

merijn1982

Lekker er ff tussenuit geweest dus Sjoerd! Vooral die karpers. Erg mooi!!
Tight lines!!

sjoerd

Quote from: merijn1982 on March 06, 2015, 14:26:41
Lekker er ff tussenuit geweest dus Sjoerd! Vooral die karpers. Erg mooi!!

Jazeker Merijn, niet het formaat van de karpers  maar wel de ongekende kleuren,. Ik denk dat iemand zijn koivijver heeft geleegd in dat water, waarvoor mijn dank. :)
Van de overige fauna hebben we minstens zoveel genoten hoor.

merijn1982

Tight lines!!