Deze moeten het gaan doen.

Started by Johan, February 25, 2011, 20:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Johan

Vandaag aan het binden geweest voor mijn schotland trip naar de Dee en de Don in juni.
ik moet eerlijk zeggen dat het niet mee valt, als je de juiste materialen niet hebt.

dit heb ik er van kunnen maken, dus brand maar los wat er beter kan.

Johan




ErickW


Gunther

Mooi,die zullen aardig wat commotie onder water maken.
Ga je misschien nog iets voor het topwater maken?

Johan

Deze zijn onverzwaard, zit zo'n ''brass monster conehead'' voor wat water beweging maakt maar geen gewicht heeft.

Johan

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

ah is niks joh vangt niks.
heb je mn adres nog Johan :)

uh waneer ga je nog es gewoon binden ?  ;D

Gunther

#6
Als ik ooit goed heb opgelet in een filmpje van Mikael Frodin,Dan heb je de Brass en de thungsten uitvoering beide zijn verzwaarde uitvoeringen.
Dus zinkend en commotie/wervellingen makend
Dan heb je de doorzichtige(plastic) cone head deze staat te boek als "gewichteloos" dus alleen commotie/Wervellingen makend en zal dus bovenin lopen.
Topwater uitleg zie: Gezocht bindpatroon die Henrik.....

Rossie69

dat tube binden vindt ik ook een kunst appart hoor.
heb het geprobeert,maar op eigen verantwoording maar mee gestopt.
want dr lag wat voor op het tongetje hahahaha

Johan

Ah nu snap ik wat je bedoelt Evert, ja ook die zullen nog gemaakt gaan worden ik heb nog even.

helaas ik heb je adres niet Henk, maar doe maar even ik heb nog wel wat voor je als dank voor de heerljke haringkes, ze waren heerlijk man.
potje is zo juist opgegaan.

Johan

Rossie69

:)

zei nog thuis als ie het maar niet vergeet.
want dan heb je schuim in de pot na 3 weken.

mooi man.
volgende keer uit gebreid maar ;)


harlin

Quote from: Johan on February 25, 2011, 20:59:57
moet eerlijk zeggen dat het niet mee valt, als je de juiste materialen niet hebt.

dit heb ik er van kunnen maken, dus brand maar los wat er beter kan.
Had me heel wat anders voorgesteld te zien, bij het zien van je naam, voor ik deze topic opende.

Ik zou niet weten wat er te verbeteren is, vind het er ook "niet uitzien", meer vanwege jou naam er bij.
Man je wordt totaal op het verkeerde been gezet, dit verwacht je niet uit jou handen. ;D

Het is wel zo dat ik dat model ook zelf ga (na)maken,
denk dat ie in het water er wel wat aantrekkelijker uit komt te zien. ;)

Om tubes te maken heeft Linda genoeg materiaal gekocht van Riny,
ik denk wel dat het met die spullen minder pulst in het water als het materiaal wat jij hebt gebruikt.

Ik ga er mee aan de slag, het zal er alleen bij mij "helemaal niet uitzien".  ::denken::

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

hendri

super mooie tubes hoor. is dat voor zalmvisserij ofzo?

Johan

Hey mannen,

Bedankt allemaal.
Harry, ja dat valt ff tegen he, maar soms vis ik ook en dan heb je ook visvliegen nodig 8)

Evert, bedankt voor de tip, maar over 4 weken zit ik in Denemarken en ben van plan om daar wat materiaal aan te schaffen.

Hendri, yep deze vliegen zijn voor de zalm, ik ga proberen om dit jaar mijn eerste zalm te vangen.

Johan

Jan Muisers


Johan, ik zou je kunnen zeggen, dat ik de vleugel iets voller zou maken, maar dat doe ik niet  ;D

Wat ik je wel wil zeggen, informeer even naar de maat van de vliegen. Het kan zomaar zijn, dat je daar, in die tijd, moet vissen met een haakje maat 16 of zelfs 18.
Bij ons in de club zijn ze jaren naar Ierland geweest, in het voorjaar. Ik kon bijna niet geloven, dat ze die maat gebruikten voor zalm. Het advies kwam van de locals, aldaar.
Het kan natuurlijk in Schotland anders zijn, maar je zou daar aankomen en alleen maar TE grote vliegen bij je hebben. 

Waar ga je?  Iedere pool heeft zo zijn eigen vliegjes. En het zijn er nogal wat  ;D



Ik zal eens wat rondneuzen. Misschien dat ik je kan helpen.

Jan.





Johan

#14
Jan,

Ik kan alles hebben, ik heb echt niet de wijsheid in pacht.
Deze binderij is nieuw voor mij en er valt een hoop te leren, ik heb er al weer een aatal bij gemaakt en die zijn inderdaad voller.

We vissen in de beat ''Park'' schijnt 1 van de beste te zijn (daar hoop ik dan maar op)

waar heb je die plaat weg? ziet er wel leuk uit.
en als je me verder kan helpen, heel graag want die eerste zalm moet er komen deze zomer.

Johan

Sieger

Had ook al gezocht.. en heb hem hier gevonden... Best aan de prijs trouwens...

http://www.fishingwithstyle.co.uk/salmonrivermaps.htm


Sieger

Jan Muisers


::top::  , Sieger.  Maar je hoeft 'm toch niet direkt te kopen ? ;)

Sieger

Nee klopt... Maar ik vind dat soort dingen altijd mooi om "te hebben" leuk voor op de kamer enzo... Maar dan wel eerst zelf vissen daar... Ah het lijstje wordt te lang...


Sieger

Sieger

Een aantal komen me bekend voor Rob... Heb er al eens 1 geleend als avatar... Mooie plaatjes hoor... :D


Sieger

Johan

Mocht ik mijn eerste zalm daar vangen dan komt de foto onder die plaat te hangen 8)

Johan