stalen onderlijn

Started by leo, January 06, 2011, 23:57:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leo

hallo foremers
ben vandaag nog wat wezen zwiepen tussen de ijsschotsen,
weinig resultaat op de streamert. had wel wat anders 3 stalen onderlijnen naar de kl.
die dingen met aan een kant een wartel en aan de andere kant een kleine speldwartel. breken allemaal op dezelfde plaats nl. net achter de wartel ter plaatse van de sleeve . ben ik de enige die daar last van heeft ??
misschien moeheid in het staal,is volgens mij toch titanium.

hendri

mischien niet al te beste onderlijntjes aan geschaft?

Sieger

Dat heb ik tot nu toe nog nooit gehad... zelfs niet met de allergoedkoopste van Raven (zo'n hele bos van die groene dingen...)...

Zijn ze allemaal "uit het zelfde pakje"... of zelf gemaakt....


Sieger

harlin

Quote from: leo on January 06, 2011, 23:57:06
aan een kant een wartel en aan de andere kant een kleine speldwartel. breken allemaal op dezelfde plaats nl.
Klopt, de wartels zijn het eerste wat ik er af knip, maak dan een lus lus verbinding.
Eigen wartel waar de streamer aan zit, staalkabeltje is in de regel wel goed.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

leo

zou kunnen waren toch  4. 7 euro t stuk mag dan toch wel wat zijn dacht van spr.. maar weet niet zeker hendry

leo

ok harlin  goed idee  maar gaat dan de lijn waar de stalen lus in zit niet doorschuren?
ik ga het in ieder geval morgen even proberen morgen een wedstrijdje streamer  versus dood aas in 2 havens.

harlin

Gebruik zelf 50-75cm kevlar als leader, dubbele lus aan de staalkant.
Heb daar ook een wartel zitten als ik een spinstangetje er aan heb om meer diepte te krijgen.
Staaldraad voor het hoog blijven, verschillende diktes (zwaarte) om dieper te komen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Snijdt de Kevlar lus je vliegenlijn dan niet door Harry?

Waar koop je dat spul trouwens....?


Sieger

harlin

Zit aan braided leaderloop:




Verder gebruik ik goedkope (weg)werplijnen, die lijnen zijn in de polder zo naar de knoppen.
Als ze 1 seizoen meegaan is genoeg, met dit weer 2 seizoenen, >:(
Met snoeken maak ik met niet zo druk om het materiaal, bij mij gaan ook de halve kippen aan de 6. ;)

Kevlar heb ik nog steeds in viszaken gekocht.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

leo

ben vandaag maar weer eens gaan proberen 3snoeken. heb als proef oude gebroken stalen onderlijn gerepareerd, wat denk je , andere kant kapot en streamer kwijt >:(
ga ook maar over op kunststofvezel want dit schiet niet op.
die kevlar zal ook wel wat flexibeler zijn wat de actie misschien ten goede komt.
ik ga jou uitrusting maar eens kopieeren harlin bedankt
       

acer 1

een spinstangetje met een stuk 50/100 werkt ook prima hoor,is minder duur dan kevlar

harlin

Quote from: leo on January 07, 2011, 16:19:34
die kevlar zal ook wel wat flexibeler zijn wat de actie misschien ten goede komt.
Het is soms te flexibel, moet even wennen met werpen.
Heb er zelf meestal een zware aan hangen, het is zeker geen elegant zwiepen
Momenteel heb ik kevlar, staaldraadje en daar een hele lichte spinstang aan.
Hangt van de streamer en inzicht af wat ik er aan heb.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

is wel een heel raar verhaal zo dat het staallijntje breekt,zou haast gaan denken dat dit materiaal niet tegen hollandse winters kan :)


acer 1


maurice

gebruik nu een stalen onderlijntje van 40ct , net zo goed als de duurdere.
weet wel dat je af en toe de onderlijn moet vervangen blijk baar schuurt de lijn op de wartel en is een breuk zeker mogelijk.
denk er aan om ze in de toekomst zelf te maken.
als leader heb ik gewoon 20/100 fluor en tot nu toe nog geen probleem.


ps, heb wel het idee dat je betaald voor de lijn die tussen de wartel zit, de wartel is vaak het zwakke punt bij een stalen onderlijn.
maar dat is mijn ervaring.
::bbq:: ::proost:: ::proost::