amnesia onderlijn??

Started by hendri, October 11, 2012, 18:40:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

ik heb hier een klos amnesia (memory free monofilament 13,7 kg) in het zwart, en nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit spul. en of het te gebruiken is om onderlijnen voor snoek van te maken. kheb wel eens gelezen dat ook fluorcarbon voor snoekonderlijnen gebruikt wordt. amnesia is behoorlijk stug, maar wel goed knoopbaar. ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Rene V.

Hallo hendri,

Amnesia is nylonachtig spul.Zou het niet gebruiken als onderlijn voor snoek.Een goede graadmeter is, pak een mes en snij het door,als dit lukt heeft een snoek en ook geen moeite mee.

succes Rene V. 

Rossie69

hmm dan heeft ome Hendri niet goed gelezen wat ik wel is heb getypt.
Ja niet alleen onzin en de joker uit hangen.

Ik heb dit vele jaren gebruikt,gewoon als leader en met een wartel eraan geknoopt.
ging prima,maar geruikte wel de blanco versie.

en heb zo vele snoeken op land weten te krijgen.
maarja ik ga mee in de flo ,en gebruik dus de spullen, die dan op dat moment hipe zijn.

mischien toch maar weer amnesia.



hendri

nou heb ik net ff de mes test gedaan en ja ik snij er door heen als een warm mes door een klontje boter.
(nu moet ik er wel bij zeggen, ik ben kok he, kheb wel alder joekelste scherpe messen thuis hihi)

maar henk, jij heb het vroeger wel gebruikt voor snoeken?

ik gebruikte het eerder altijd als voorslag bij karpervissen. met name als je je zooitje op een mosselbankje had liggen, dan ging er 5 meter amnesia aan voor het schuren langs de scherpe mossels.


Rossie69

zeevissen veel gedaan.ook als voorslag,en als stifrig karper vissen ;)

en ja leader compleet voor snoeken met streamers.


hendri

heb je ook wel onderlijnen van fluor carbon gebruikt voor het snoeken?

Rossie69

nee wel voor snoekbaars en dropshot vissen.

Jaspero

Ik wil wel eens 50/00 of 60/00 fluorocarbon proberen als tippet. Maar dit zal na een aantal snoeken zeker vervangen moeten worden.

BV

  Ik denkt   .50   fluo   in het water even hard opvalt als een dunne titanium spinstang.

ben


Team

Quote from: hendri on October 11, 2012, 20:51:05
nou heb ik net ff de mes test gedaan en ja ik snij er door heen als een warm mes door een klontje boter.
(nu moet ik er wel bij zeggen, ik ben kok he, kheb wel alder joekelste scherpe messen thuis hihi)

maar henk, jij heb het vroeger wel gebruikt voor snoeken?

ik gebruikte het eerder altijd als voorslag bij karpervissen. met name als je je zooitje op een mosselbankje had liggen, dan ging er 5 meter amnesia aan voor het schuren langs de scherpe mossels.



KAI SHUN messen???

Ton Team    0ud chef
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Met al die koks hier zal het met de proviand de komende forumdagen dus wel snor zitten!?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Werk met de 9.1  kg   blank en zwart, al jaren en bavalt me erg goed

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

hendri

nee ton dat soort dingetjes pak ik liever niet de kai voor voor. das toch wel beetje zonde niet. gewoon ff een globalletje langs gehaald, draadje zij moeiteloos ping!!!!!!!!

maar waar gebruik jij die amnesia voor?

Team

Vroeger bij het karpervissen, nu een meter tot 1.50 aan de snoekhengel Aftma 7/8 en daaraan een titanium onderlijntje. En ik vang regelmatig snoeken in de polder nooit problemen. Global is ook goed vooral het flexibele fileermes.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

hendri

dus je gebruikt het niet als onderlijn ipv titanium of staaldraad? waar daar ging het mij eigenlijk om. is titanium of staaldraad of spinstang te vervangen door amnesia ?

ps, van global krijg ik blaren op mn handen, te kleine handvaten en bovenop te scherpe rand. ;)

Team

Sorry, beter laat dan nooit,
Gebruik het altijd met een titanium lijntje eraan, alleen  amnesia durf ik niet aan.

Kai Shun
NUNC  AUT  NUNQUAM