Avonturen in amerika

Started by Drs. McFly, May 30, 2015, 22:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Drs. McFly

In deze post ga ik proberen m'n amerikaanse avonturen vast te leggen, hoop dat het jullie bevalt. zo niet dan lees ik dat wel.


groet henk

Drs. McFly

#1
Spilway gevecht, Lake Kinkaid, Illinois.

Zonnige zomerdag 2014,

Vrouw en mezelf zijn op een gezellig ritje een nieuw gebied aan het verkennen.
komen we langs de spilway van lake kinkaid en besluiten om een stop te maken.
we hadden geen echte visplannen maar hebben altijd een "reis"hengel bij ons.
een korte snelle actie werphengel met op mijn hengel standaard 2lbs lijn (2 lbs is ongeveer 91 gram sterkte), lekker even het water verkennen op vis. na verschillende vangten van onderandere bluegill, crappie en kleine Large mouth bass, werd me hengel zowat uit me handen gerukt. gelukkig heb ik mijn molen op vrij lichte slip staan in geval dat...............en maar goed ook. 35 minuten later pffffff, eindelijk op het droge, had all kramp in me vingers, tis niks met zo'n mini molen op groot wild te jagen lol. hoewel was wel een ervaring.
nu vragen jullie je af wat in vredesnaam had je aan je lijn? wel dat ga ik niet vertellen...........in plaats daarvan laat it het je zien!



hoop dat de foto er in plakt anders probeer ik het weer op een andere manier, ben nu niet zo heel erg technisch.

edit: met wat moeite toch gelukt om de foto toe te voegen.

FrancoisCKX

Kom op, the suspense is killing me, nou willen we de foto's wel graag zien [emoji3]

Drs. McFly

#3
Vlieg vissen at, Perry county community lake, Missouri.

April / Mei 2015,

Redelijk in het begin van het seizoen nog,  alhoewel je hier jaarrond kan vissen.
Gezellig met de eerste mooie dagen.........wat anders.........Vissen!!!
nog te vroeg voor baars (water is nog te koud) maar crappie is volop aanwezig en .............hongerig.
Vlieghengels weer uit het vet gehaald (#6 en #8) keuze gevallen op de (#6) lekker even naar het locale meer dicht bij huis (5 min) en redelijk groot dus mogelijkheden genoeg. aangekomen bij het meer even naar een goede locatie gelopen (ben er erg bekend lekker makkelijk) hengel opgezet vlieg op het lijntje gezet en klaar om te vissen.
behoorlijk goede aanbeten en vangsten (ongeveer 37 gevangen die dag) maar 1 ervan sprong er bovenuit qua lengte en gewicht. Crappie is niet een erg grote roofvis maar soms heb je er wel eens een die boven gemiddeld is, geen world record maar toch groot genoeg om herinnerd en vastgelegt te worden op de camera!

hier onder de foto's:

Drs. McFly

crappie foto's

[attachment deleted by admin]

Beertje

Dat zijn mooie vissen om te vangen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

p.forel

#6
je moet bij photobucket de link hebben met IMG  dan zie je ze gelijk groot in beeld  en kan je ze tussen je tekst plaatsen zo wordt het avontuur dat je schrijft nog leuker om te lezen





Gr Piet

FSCHAMP

Henk,

leuke verslagjes en mooie foto's. Met wat voor vliegen heb je deze vangen? Nimfen, streamers?
By the way in welke State zit je?
Eind augustus moet ik voor mijn werk naar Fort Madison in Iowa en ik ben volop op zoek naar water waar ik mijn vliegenhengel kan uitgooien. Ik heb al twee meertjes gevonden (Wilson Park Lake en Lake Wilderness) en ik weet dat de Mississippi river Pool 19 daar in de buurt ligt waar je Large Mouth Bass, Bluegill en Crappies kan vangen van daar deze vragen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Drs. McFly

#8
Piet,
Bedankt voor de tip, ben niet echt een techneut op dit gebied lol.


Gino,

Crappie vang ik meestal met (Czech)nymph,  met een #12 of #14 haak, ook gebruik ik vaak "wooly bugs" maar ook andere kleine vliegen.
voor largemouth bass ofwel baars gebruik ik meer streamers. echter ik persoonlijk maak ze op een groter formaat haak ongeveer #6 ik gebruik dan mijn 8 weight hengel. lijn: 8weight forward met zinkende tip. daaraan geknoopt een 4 lbs tipit van ongeveer 3 ft (ongeveer een meter) nadeel van deze wat grotere vliegen is de afstand die je kan werprn is korter dan normaal. persoonlijk vind ik dat niet erg baars voornamelijk rondhand aan oevers met beschutting bevoorbeeld een omgevallen boom, gesteente (rotsblokken) en tussen plantgroei. wetenswaardigheidje is dat baars hier luie jagers zijn je moet het aas bijna boven op ze gooien. vliegen voor pike / snook (snoek) en muskellunge kortweg muskie( is de grote broer van snoek) werken ook goed voor large mouth bass. (vraatzugtige alles eters.) zal straks even wat patronen plaatsen.






ik woon in missouri een uur ten zuiden van St.Louis. ben dus niet echt bekend met iowa. maar ga ervan uit dat in bijne elke kliene of grote rivier, vijver of meer baars aanwezig is en zeker ook bluegill. crappie houden van koeler water. muskellunge is net als forel een koud water vis. muskie word daarom ook vaker in de winter gevangen of op grotere diepten. ook walleye behoord tot de mogelijkheden als je diep vist (gemiddelde diepte voor walleye is 8 tot 12 meter)

groet,
Henk

edit: nu wel met zichtbare foto's

p.forel

#9
Ik weet even niet waarom jou foto niet zichtbaar is  ik gebruik jou link en dan plaatst hij foto wel raar verhaal zo .
Misschien iets in je instellingen  bij photobucket  of hier op forum profile.




FSCHAMP

Henk,

alvast bedankt voor de info.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Drs. McFly

Jan vlieg,

bedankt voor de tip heb de settings aangepast en zoals jullie kunnen zien heb ik de post aangepast met nu zichtbare foto's.

sorry voor het ongemak.


groet
Henk

maurice

 ::goodjob::

laat maar komen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Ja hoor, laat maar komen.
Alleen vind ik niet dat het onder "Introductieforum" thuis hoort, maar bij "Overige locaties - Werelwijd".
Dan is het later makkelijker terug te vinden.

Maar dat kan een moderator vast wel ff verslepen toch? (Of kan een topic starter dat ook?)

Groet,
Gert

Drs. McFly

Heb even rond geneust maar ik kan de post niet verplaatsen.

als er iemand is die het kan dan heb ik daar geen bezwaar tegen.

Drs. McFly

Gino,

heb even een paar zelf geknoopte vliegen uit de doos gehaald en een foto van gemaakt. deze vliegen gebruik ik vrij regelmatig voor baars hier in de USA.

(ik beschouw mezelf niet als expert op knoop gebied lol maar meer een geintresseerde amateur)















en natuurlijk een paar plaatjes van de gevangen baarzen mag niet ontbreken.







hoop dat je er wat aan hebt, en natuurlijk alle andere geintresseerden  8)

(deze baarzen zijn gefileerd en wel..........geconsumeerd :)

Plantje

Top dat jullie een forumlid zo op weg helpen Piet en Jan!

Ik heb het topic inderdaad even verplaatst. Mooie visjes McFly! Leuk dat je dit met ons wil delen.

Drs. McFly

bedankt voor het verplaatsen :)

Beertje

#18
Dit zijn wel vliegen die ik zo 1,2,3 niet herken. Maar jij zult er je visje wel mee vangen! :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Drs. McFly

Deze keer een verslagje over een van mijn favoriete watertjes:

Perry County Community Lake

Overzicht
Het gebied is voornamelijk bebost met hier en daar open velden. Faciliteiten/Kenmerken: picknic plekken, boogschietbaan, boot inlaatplaatsen, vispieren (strekdammen) en het 41,5 hectare gemeentelijke meer.



-Lekker relaxed op het water-

Stukje geschiedenis.

De Conservation Department (natuurbehoud), in samenwerking met de lokale bevolking van Perry County (gemeente Perry) die een obligatielening hebben goedgekeurd (gemeenteraad en gemeente referendum)voor de aanschaf van 125,5 hectare van prive bezitters om een publiek gebied te creeren, ontwikkelde het gebied en creerde het 41,5 hectare meer. Het gebied werd opengesteld voor bevissing in 1971. Het gebied bezit momenteel twee toegangswegen, vier parkeergebieden, twee boot inlaatplaatsen, twee picknic gebieden, en een wandelpad rond het gehele meer met vele plekken om te oever vissen. Het gebied bezit ook een minder valide / invalide vis steiger, waar onderwater stucturen zijn aangelegd zodat daar een goed leefgebied voor vis bestaat.



-Black bass-

GPS cords: lat 37.726 - long 89.912

Visstand:
Bass (black bass) - goede populatie
Catfish - goede populatie
Crappie - uitstekende populatie
Hybrid striped bass - goede populatie
Sunfish (bluegill en redear) - goede populatie.



-Crappie-

Het meer wordt regelmatig aangevult met vis om de populatie op peil te houden. van daar ook redelijk hoog aantal vis dat men mag behouden voor consumptie. als voorbeeld crappie limiet is 30 per dag!, meerval (catfish) 6 per dag, baars 4 (reden: baars is overdreven populair) alle overige ongelimiteerd.

Wandelpad rond het meer heeft een lengte van 6,4 km.



-rustiek plaatje-

interessant wetenswaardigheidje dit gebied is ook een vogelbeschermgebied.

192 vogelsoorten zijn er in de loop der jaren aangetroffen.
hier een link naar de vogellijst voor de geintresserden.

http://mobirds.org/CACHE/AreaChecklist.aspx?site=726

volgen de keer weer een veslagje,
hoop dat het bevalt.

Groet,
Henk

Drs. McFly

Beertje,

Dat je ze 1,2,3 niet herkent is goed mogelijk.
Dit zijn mijn eigen ontwerpen, en heb er goed succes mee met baars.


Groet,
Henk

edit: Spelling :)

Beertje

Duidelijk een creatieve geest (vliegvisser). ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Henk alvast nogmaals bedankt voor de foto's van de vliegen  :) en je verslagjes zijn ook schitterend, dus als ik ginder kan vissen, hoop ik ook zo'n baarzen (Large Mouth Bass, Crappie & Blue Gill) te vangen.

Ik heb al een aantal vliegen, die ik vorige keer in maart gebruikt heb in Front Royal in Virginia, maar ik ga er nog wel wat bij maken.

::denken::  vis je met een drijvende lijn of zinkende lijnen (slow intermediate, fast intermediate, ...) in de zomer?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Drs. McFly

#23
In de zomer gebruik ik een voorwaards gewicht drijvende lijn. de tipit (leader) is fast zinkend en ongeveer 2,5 tot 3 m lang.

Setup voor bass (baars):
Backing: 20lbs (9,7 kg)
main Line: (WF-8-F)
Tipit (taper leader): 3x (6.82 lbs test = ong. 5,5 kg)

Setup voor trout (forel), crappie, bluegill:
Backing: 20lbs (9,7 kg)
Main line: (WF-6-F)
Tipit (taper leader): 6x (3.04 lbs test = ong. 1,5 kg)

Dit is mijn persoonlijke voorkeur.

edit: spelling

Drs. McFly

Gino,

Ben nog even druk geweest voor je.
Heb nog wat viswatertjes in omgeving van Fort Madison gevonden.
Fort Madison, IA ligt op slechts 4,5 uur rijden van mijn woonplaats lol is wat we hier noemen net om de hoek. mogelijk dat we een gezellig bakkie komen doen wanneer je hier bent. :)

Ok hier gaat hij dan:
Fort Madison gelegen in Lee County en is connected met Henry County, Des Moines County en (dit is wel grappig) Van Buren County (genaamd naar een voormalig US president, Martin van Buren. Zijn ouders waren Nederlandse emigranten, Martin geboren in de USA.

visgelegenheden in de omgeving (hoop dat je vervoer hebt anders wordt het wat lastig)

"1 mile = 1,6 km"

Pool 19, Missisippi River - Fort Madison
North Heron Bend - Fort Madison
North Winds Conservation Area - Fort Madison
White Oak - 2 miles East van Farmington
Black Oak - 2 miles North East van Farmington
Bitternut - 3 miles North van Farmington
Shagbark - 6 miles North East van Farmington
Des Moines River - tussen Farmington en Keokuk
Chatfield Lake - 3 miles North West van Keokuk
Big Hollow Recreation Area - West Burlington
Lake Geode - 4 miles South East van Danville
Wilson Lake, Wilson pond #1, Wilson pond #2 - 4 miles East van Donnellson
Pollmiller Park Lake - East edge van West Point

Hopenlijk heb je er wat aan,