suriname

Started by jelle, September 10, 2012, 21:03:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

#50
 :-X
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jelle

Quote from: maurice on January 18, 2013, 22:16:34
Ze denken bij PSV nog steeds dat ze kunnen voetballen.
????
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Quote from: Bofroe Losso on January 18, 2013, 22:03:02
Jelle, dat visje wat je hebt gevangen lijkt me een Sriba. Ik weet niet of ik het goed schrijf. Het stuwmeer wemelt van deze visjes. Locals gebruiken deze dus als livebait.
Er worden wat zemelen en of broodkruimels gestrooid boven op een net. Als er genoeg Sriba's op het lokvoer afkomen dan wordt het net opgehaald en met een beetje mazzel heb je livebait voor de hele dag. Goed aas voor Toekoenarie (Peacock, Kubi (Koebie) en andere vissoorten.
Bedankt wanneer k weer in suriname kom zal ik eens vragen zo ben ik ook achter de naam koebi gekomen.
deze visjes azen in de oppervlakte en springen ook regelmatig weg ik denk voor pirhana

Kom je zelf van Suriname of ben je daar wel eens?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

abon

wanneer je beschikking hebt over en bootje kun je inderdaad met een popper goed vissen en vangen.
Gewoon de popper tegen de kant tussen de begroeiing in gooien en snel binnenstrippen of eens langsaam.
een imitatie van dat zilverkleurige visje moet het doen lijkt me

voor de kleine visjes geld kleine aasjes ik zal wel even een fototje maken,
van mijn vliegendoos kan niet die licht nog bij de brug is uit mijn zak gevallen en niet meer te vinden :o
ook heb ik wel een voorbeeld van popperkoppen gemaakt uit isolatieschuim, niks moeilijks doen alleen knippen en lijmen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

dat zijn mooie poppers

wanneer ga je die kant op?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Nigel

Over n halve maand vertrek kk voor 4 weken. Ik zal het druk hebben met stageprojecten maar er gaan hoe dan ook hengels mee.. gpf nano #7 die ik sinds kort heb dus ook. Hier post ik de ervaringen.

Gr

Nigel

Al even niet gereageerd hier,

Logisch ook want de vangsten (in Suriname notabene) waren om te huilen. Het weer niet mee gehad (veel regen) en zoals gezegd ook druk met stage. Daarnaast ga je in Suriname niet ''even een uurtje vissen'' Als je wil vissen wordt dat vaak een dagje en tenzij je al aan de rivier zit heb je in het gros van de gevallen echt een bootje nodig. Op lake brokopondo geweest voor peacocks (Stuwmeer ter grote van provincie Utrecht) en een dagje op de commewijne voor tarpon geweest. Ook nog op de koppename geweest en het zelfs snachts op anjoemara (wolf fish) geprobeerd. Mocht echter niet baten, erg moeilijk geweest. Uiteraard wel genoten, die parbos zijn goed lekker en zeker met dat weer. Hieronder de foto's waar je mijn broer meer ziet dan mezelf. Hij ving ook meer dan ik. Hij heeft ook nog een tarpon gepakt, foto daarvan komt later.





Mvg nigel

jelle

Mooi land om te vissen inderdaad

Met een week of zo ga ik er ook weer heen vor mijn werk
De zon staat er nu in zenit dus erg warm om te werken op zwarte folie

Ik zal een zien of ik een boot kan huren om verder stroomopwaarts te vissen, voorbij brokopondo dus
Laatste keer mocht k graag vissen bij de brug onderaan het stuwmeer en iets verdere stroomafwaarts
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Nigel

Dat zijn denk ik ook de betere plekken. Helaas hebben wij die niet gezien. Die bootsjongenvan ons was nou niet direct een hengelaar denk ik. 100 srd per uur betaalden. Ook niet goedkoop vond ik maar bootje varen schijnt nu eenmaal duur te zijn in sur?
Wel kansen genoeg gehad om met een baitcaster een tuk te vangen. Twee tuks en een tarpon gelost.  :'(

Wanneer ik weer ga neem ik ook een bellyboot mee denk ik. In alle stilte die tarpons uit de tent lokken lijkt me toch wel leuk.. Moet ook goed mogelijk zijn op de coesewijne. Bereikbaar vanaf de 5e rijweg en niet te ver van paramaribo.