The One Fly Compettion

Started by noahverboom, April 07, 2014, 14:57:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

noahverboom

Hallo Allemaal,

Op 3 en 4 mei is de one fly competitie bij Peeters hengelsport voor de deur.
Het lijkt me heel leuk om te zien hoe zo'n wedstrijd gaat.
Er is alleen een probleem ik hoorde vanochtend dat er heel weinig aanmeldingen zijn dus de wedstrijd kan misschien niet doorgaan :(
Dit zou ik heel jammer vinden.
Ik doe zelf niet mee omdat ik het geld er niet voor heb,
Maar ik zou wel heeel graag willen zien hoe zo'n wedstrijd gaat en de mensen ontmoetten die mee doen.
Daarom is mijn vraag of er mensen op dit forum zijn die mee willen doen zodat de wedstrijd wel door kan gaan.

Dit is de link naar de website:

http://www.peetershengelsport.nl/index.php?go_to=news&action=archive&id=401

Met vriendelijke groet,

Noah



maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

Wat kun je winnen voor die €25,- inzet?

Mike

Noah,

Als je interesse hebt in het wedstrijdvissen kan je misschien beter a.s. zondag komen kijken naar de NK wedstrijd op De Kool.
De onefly wedstrijdjes waren een aantal jaren geleden een begrip vanwege het concept en de locatie.
Een paar jaar geleden bedachten ze ineens de regel dat iedereen met dezelfde vlieg moest vissen en nu hebben ze de locatie ook veranderd en ik lees dat ze zelfs obstakels in het water plaatsen om het moeilijker te maken.
Nou kan ik sowieso niet meedoen omdat ik in die periode op de Middelandse Zee ga proberen een bluefin tonijn te vangen maar als ik al hier was zou ik ook niet meer meedoen omdat ze de Onefly competitie m.i. gewoon hadden moeten laten zoals het was.
Dus, als je echt wilt kijken hoe dat wedstrijdvissen gaat en wie daar aan mee doen kan jebeter naar De Kool komen, zondag.
Daar zijn vast zat mensen die je van alles willen uitleggen.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Quote from: Mike on April 08, 2014, 10:12:28

Een paar jaar geleden bedachten ze ineens de regel dat iedereen met dezelfde vlieg moest vissen

Welke vlieg of lijn je gebruikt mag je zelf bepalen

Gert

Quote from: Mike on April 08, 2014, 10:12:28
en nu hebben ze de locatie ook veranderd en ik lees dat ze zelfs obstakels in het water plaatsen om het moeilijker te maken.

Op de oude locatie waren die obstakels ook aanwezig in de vorm van steigers en palen, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze het toch nog een beetje willen laten lijken op wat het was.

drefter

ik zou graag willen maaaaaaaaaaar dat is de dag dat ik bij jantsie keur ga vissen op de wranghe

noahverboom

Oke jammer dat er geen mensen mee willen doen of niet kunnen hopelijk gaat het alsnog door.
En Drefter veel plezier op de wranghe hopelijk kun je een paar mooie vissen vangen

Gerrit72


Ligt het nou aan mij, of is het gewoon een vreemd concept? Een maximum tippetdikte  instellen, obstakels plaatsen om het landen van een vis te bemoeilijken en speciaal voor deze wedstrijd vis dumpen in een vijver.... Persoonlijk vind ik het nogal kunstmatig en voorwaarden stellen die het verspelen van vis (ook al is de vlieg dan weerhaakloos) in de hand werken vind ik vreemd. Een gehaakt vis, wil ik netjes onthaken en terugzetten (losschieten mag ook). Mij zul je er niet zien, dit is niet echt (echt niet) mijn ding.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

Dus ga je ook niet meer naar babbel?????
Ook daar word vis los gelaten voor de visser
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72


In mijn topic over Babbel schreef ik ook al dat ook dat mijn visserij niet is (om dezelfde reden).
'Babbel' kan ik door de gezelligheid wel van genieten, maar de contest van dit topic, daar zul je me nooit zien.
Gezellig zal het misch best zijn, maar de kunstmatigheid icm de regels maakt dat ik het niets vind.
Geef mij maar de Drentsche prairie, of welke andere 'puur natuur' visserij dan ook :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert


HappyFisherman

Dat ligt niet alleen aan de lokatie...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mike

Als het weer hetzelfde zou zijn als vroeger, zou ik er graag weer aan mee doen.
Was altijd erg leuk.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

mrproper

Zal volgende keer wel weer het geval zijn denk Mike.
Dit heeft nou niet bepaald goed uitgepakt.