reglement

Started by vil de vliegvisser, April 22, 2012, 14:32:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vil de vliegvisser

Beste forumleden,

vanaf 16 mei ga ik een week naar Houffalize in Belgie. Dit is aan de rivier de Ourthe.
Wie heeft ervaring of weet mij te vertellen of je in deze periode mag waden in de rivier om te vliegvissen.
Ik heb de reglementen nagelezen maar kom er moeilijk achter wat wel en niet mag.
Wie geeft mij meer duidelijkheid?

groeten van Vilmar

Hilco

Volgens mij is Troutbuster er dan ook   vraag het hem?

BV

Als je naar de krantenzaak Recto-Verso gaat in Houfalize vlak bij de Tank (boven op de berg in het dorp) kan je een vergunning kopen voor het parcourse van La Truite.  Op dat parcour van +-15 km   is er 1 zone , nl de No-Kill van +- 3 km, waar je mag waden voor de 1 e zaterdag van juni. Vanaf de 1e zaterdag van Juni mag je overal waden.

Rossie69

En heb je dan ook nog een staats vergunning nodig ???
of landelijke hoe jullie dat noemen BV ???

gerben

Vilmar,
Als je wil vliegvissen in de ourthe kan je vanaf Luik tot aan Houffilaze barrage vliegvissen met een landelijkevergunning 42 euro dit is namelijk openbaar.
Na de barrage bij Houffilaze kan je inderdaad vliegvissen met een aparte vergunning maar de landelijkevergunning is hiervoor volgens mij nog steeds nodig.
Waden mag vanaf de 1e zaterdag in juni.

Hopelijk heb je hierbij voldoende info, mocht dit niet het geval zijn laat het dan maar weten.




Glass is not dead

gijsie20

Bij mijn weten mag je vanaf de opening ( 3e weekend Maart) waden op alle parcours van la truite. Enkel met uitzettingen rekening houden, dan mag je enkel op de No Kill waden. Ben al enkele jaren lid van de vereniging. Ik zal anders zo nog even het boekje van dit seizoen opzoeken.

Groet

BV

@ Gerben en VIL:    let  op ; geen landelijke vergunning !!!   Maar de Waalse vergunning heb je nodig.
Als je in Vlaanderen er eentje koopt is die niet geldig voor de waalse rivieren !!!!!  En omgekeerd ook niet.

Je moet even kijken op de website       maisondelapeche.be/NL/
Daar vind je alles in het nederlands uitgelegd over de openbare rivieren en de basisregels voor de verpachte rivieren zoals het stuk in Houffalize zelf.

gijsie20

@ Vil,

De week dat jij er bent zijn er in ieder geval geen uitzettingen, dus dat scheelt weer  :)

groet

Hilco

Dus ze beschouwen je daar ook als buitenlander?  lekker dan.... zo sta je te vissen, zo word je uitgezet  ;D