weekend Kyll

Started by marnick boeykens, April 24, 2012, 18:37:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Als het water hoog staat en bruin is, gewoon kleine fel gekleurde fluoriserende streamers eraan en aanbieden met een zinkende leader. Je zult verbaasd staan van de hoeveelheid vis die je nog haakt.

golddigger

Quote from: Ron-O on April 25, 2012, 12:35:08
Heeft iemand misschien nog ideen over een huisje daar te huren aan de Kyl of er vlakbij???

Gr, Ron.
Hoi Ron
Je kan ook kijken op de site van Birresborn
Bij ürlaub staan overnachtingsmogenlijkheden
Suc6
Perry

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

bonzoo

Komen vandaag terug uit Birresborn. Water in de Kyll sinds onze komst maandag j.l. ongeveer een meter gestegen en is dramatisch bruin. Vissen onder deze omstandheden is zinloos. Het zal nog wel even duren voor de waterstand weer normaal is, als het tenminste droog blijft. Zijn daarom ook eerder teruggekomen. Je kunt je tripje beter even uitstellen en het weerbericht in de omgeving van Gerolstein in de gaten houden.


rein

Bedankt voor de info en jammer dat het jullie zo is vergaan. Altijd jammer als je er op verheugd hebt en dan hoog bruin water in te lopen. Echter vraag ik me af of de verzekering terugbetaald bij het annuleren omdat het water bruin is :)....... Dus annuleren zit er niet in...... Weersverwachting komende 5 dagen is in elk geval droog. middag temp. rond de 20 graden en vanaf woensdag/donderdag wordt er weer wat regen verwacht. hopelijk zijn de drogen dagen voldoende om het water weer wat helderder en lager te krijgen. Ik ga er in elk geval van uit dat ik moet vissen in chocolade melk, dan valt het altijd mee.

golddigger

Je kan voor de actuele waterstand ook bellen
Een lieftallige duitse dame verteld je de stand van de laatste 3 uur
tel:0049 6594411
Groet Perry

bonzoo

Wat betreft annuleren van geplande vistrips, is het verstandig om van te voren met hotel etc. af te spreken of trip zonder kosten geannuleerd kan worden i.v.m. extreme waterstand. Je moet natuurlijk niet zeuren over een beetje gekleurd water, maar de hotels die bekend zijn met vliegvissers, hebben alle begrip voor bijzondere omstandigheden. Hebben onze trip een dag eerder afgebroken i.v.m. hoog water, en die dag werd door hotel "Zur Krone" in Birrresborn ook niet in rekening gebracht. Eigenaar is goed op de hoogte van de actuele situatie en een mailtje of telefoontje kan dus geen kwaad.

A{b}r{a}xa{s}

hier check ik meestal de waterstand : link (Densborg) ; link (Gerolstein)

Troutbuster

"knetter" hoog water dus!!!
Mooi klote als je een weekendje gepland hebt!  >:( >:( >:(
117cm is echt te hoog! en (bijna) zeker te weten een bruine sloot water!! >:( >:(

maar het schijnt beter te worden na het weekend ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rossie69

als je de standen nu bekijkt.
Is het water alweer aan het zakken.

pfff wat zou je dan voor rivier moeten kiezen???? .
Of zijn alle rivieren regen rivieren ???


Troutbuster

Als je de Kyll had gekozen voor een weekendje, en het overkomt je dat het water hoog en bruin is, rij dan zover stroom opwaards als mogelijk!

In geval van de Kyll, rij je naar Kronenburg

Daar "ontspringd" (niet echt eigenlijk maar daar krijgt ze een beetje formaat) de Kyll na de stuwdam wat de "Kronenburger See" vormd

de Kyll is daar relatief smal, maar plaatselijk zeer visrijk en..... vanwege de geringe "vervuiling" door regenbuien, doorgaans helder en niet te hoog!! (wordt door de stuwdam geregeld!)

Dagkaarten zijn verkrijgbaar bij de schoenen winkel in Kronenburg !!
FF wat gegevens;

Kyll - Kronenburg - Stadtkyll (Los 1) • data
WATER Kyll
plaats Kronenburg - Stadtkyll (Los 1)
lengte traject Los 1: 7 kilometer, Vanaf Stuwdam Kronenburgersee tot de Kyllbrug in Stadtkyll. Los 2: 8 kilometer, Vanaf Kyllbrug in Stadtkyll tot de Kyllbrug in Jünkerath.
gemiddelde diepte 0,5 meter
gemiddelde breedte 8 meter
 
type water
smalle beek, matig stromend
oeverbegroeiing
zeer divers, in het algemeen zwaar begroeid
visbezetting
bruine forel, vlagzalm, kopvoorn, barbeel
vergunningen verkoopadres
Schuhhaus Dederichs
Neuer Weg 1
53949 Dahlem - Kronenburg
tel: 0049 (0) 6557 93083
openingstijden:
maandag tot vrijdag: 09.00 - 18.30
zaterdag: 9.00 tot 14.00

Verkehrsverein Obereres Kylltal
Burgberg 22
54589 Stadtkyll
tel: 0049 (0) 6597 2878

BP Tankstelle Leinen
Auelstr 27-29
54589 Stadtkyll
tel: 0049 (0) 6597 961106
vergunningen prijs
€ 15,50 dagvergunning
voorwaarden
maximaal 4 salmoniden meenemen, minimummaat forel 25 cm, minimummaat vlagzalm 35 cm, alleen weerhaakloos vissen, overnachting niet verplicht.
seizoen
16 maart - 15 oktober
 

Doe er je voordeel mee, wie ook moge gaan!!

Succes

Gr

Jan


"Petri Heil"


Sieger

Poeh bij Densborn staat hij nu rond de 120 cm.... Da's best heel hoog.... Kan ook best wel weer redelijk snel omlaag, maar voor dit weekend ben ik er erg bang voor....

Volgens mij zijn alle riviertjes in de Eifel regenrivieren, dus of er bij zijn die lager staan ???


Sieger

Sieger

Jan heeft wel een goed punt trouwens... zo veel mogelijk stroomopwaarts... had ik nog niet aan gedacht....  ::duim::


Sieger

Troutbuster

Ervaring  Sieger, door schade en schande  ;)

Maar de Kyll is daar erg mooi hoor, niet breed maar heel goed te doen

En het Landall park Wirfttal is er vlakbij voor de nodige accomodaties!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Stadtkyll is zeker mooi...! Was mijn eerste ervaring op de Kyll (samen met mijn vrouw een weekje Wirfftal...  ;) )...

Prima vissen en mooi... niet altijd makkelijk omdat grote delen 'overgroeid' zijn, dus prikstok mee en lekker pielen...


Sieger

team nootdorp


HappyFisherman

Team nootdorp zou vandaag toch naar Duitsland gaan? Ben benieuwd wat of ie veel vangt dit weekend!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

team nootdorp

Quote from: HappyFisherman on April 27, 2012, 21:55:32
Team nootdorp zou vandaag toch naar Duitsland gaan? Ben benieuwd wat of ie veel vangt dit weekend!
ik ga morgen ochtend weg en kom zaterdag denk weer terug

Rossie69

ow lekker

veel plezier en succes.