waarom een "dure" reel?

Started by Hilco, January 28, 2012, 10:10:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

en je kan hem zo mooi afstylen met andere kleur lijnen..........

A{b}r{a}xa{s}

roze of fluo oranje vind ik altijd wel lekker makkelijk 'terug te vinden'

Hilco

en dat schrikt vissen niet af?

warom staan we dan allemaal in Camo, Khaki en leger groen te vissen in plaats van lekker fleurige hawaishirts...

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Hilco on January 29, 2012, 09:57:13
en dat schrikt vissen niet af?

warom staan we dan allemaal in Camo, Khaki en leger groen te vissen in plaats van lekker fleurige hawaishirts...

Omdat we elkaar allemaal gek maken dat dat nodig is misschien ?
Langs de waterkant is het effect van opvallende kleuren denk groter dan van een geleurde vliegenlijn.
En er zit altijd nog een stuk leader/tip aan de lijn wat 'geen kleur' heeft.

Arno

Hilco die fele kleur komt pas tevoorschijn als je de vis al
hebt gehaakt dus dan maakt het toch niet meer uit toch.

Gr Arno

catchem

Quote from: Hilco on January 28, 2012, 23:35:26
Tenkara heb ik geprobeert en is helemaal niks voor nederlandse wateren. je kan gewoon niet strippen.

Vandaag heb ik van een oude vliegenlijn de laatste 15 meter afgeknipt en door de ogen naar het handvat gevoerd en vast geknoopt.
de lijn in ca 8 slagen naar  binnen gestript en hop naar de waterkant.
dan is een reel echt niet nodig tenzij je een kneiter van een vis haakt dan heb je pech.
Balans van de hengel viel ook nog wel mee .
zeker te gebruiken op plekken waar je alleen met een rolworp kan vissen

Leuk dat iemand het in nl. heeft uitgeprobeert. Ik vind het vliegvissen voor vaste stok vissers en zie er de voordelen niet van.

Hans. K.man


Ik heb vandaag verschillende hengels en reels uitgeprobeerd, maar het enige verschil is hoe ze eruitzien, plus dat de een wat lichter is dan de ander. Volgens mij kun je beter in je hengel of lijn investeren (tenzij je een goede slip wilt dan).

Useless

Quote from: Hans. K.man on January 29, 2012, 18:18:29
Ik heb vandaag verschillende hengels en reels uitgeprobeerd, maar het enige verschil is hoe ze eruitzien, plus dat de een wat lichter is dan de ander. Volgens mij kun je beter in je hengel of lijn investeren (tenzij je een goede slip wilt dan).
Goed argument. Mij heb je overtuigd   ::fluiten::

ben

En mij ook, maar als ik Geld teveel had, schafte ik mij 4 Ari t'Hart's aan, dus

John

Tsja t'is net zoals met een auto.

Als je net je rijbewijs hebt koop je een een goedkopere die wel voldoet aan je eisen om van A naar B te komen

Zodra je wat ervarener ben wil je meer comfort en meer luxe.Wordt het vanzelf wel duurder.. ;D ;D

Hilco


Hans. K.man


Ik vind dit wel een zinnig topic, blijft natuurlijk altijd iemands eigen keuze of hij hier geld aan uit geeft maar ik persoonlijk zou (zeker bij een hengel waarbij je altijd zonder de reel drilt) voor een goedkoop fraai reeltje gaan. Bij een 7 of 8 zou ik dan zeggen een shimano reeltje, enigzins betaalbaar.

Inderk

Quote from: Bert J. on January 29, 2012, 03:07:49
Ja, die Loepies hebben wel wat! Mooi spul!
Peter is Loop fetisjist  ;D
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hans. K.man


Henk jij bent toch ook wel een beetje loop-liefhebber? Nou moet ik zeggen dat die loop er zondag ook wel uitsprong, naar mijn idee dan maar ik heb er natuurlijk ook geen verstand van.

Inderk

Quote from: Hans. K.man on January 30, 2012, 21:57:45
Henk jij bent toch ook wel een beetje loop-liefhebber? Nou moet ik zeggen dat die loop er zondag ook wel uitsprong, naar mijn idee dan maar ik heb er natuurlijk ook geen verstand van.
STTTTTTTT !!! Heb net een Loop x-act #4 gekocht, heb al een Loop AEG #5, heb een Loop lijntje (evotec), en een Danielsson reeltje (deed eerder zaken met loop)
en nog wat ander spul......
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hans. K.man


Ik heb niets gezegd hoor  ::fluiten::

John

LOOPt de spuigaten uit Henk.

Gert

Quote from: ben on January 29, 2012, 23:06:49
En mij ook, maar als ik Geld teveel had, schafte ik mij 4 Ari t'Hart's aan, dus

Vanmiddag zijn op eBay.de een ATH Remco 1 en een Remco 2 van eigenaar verwisseld.
Voor respectievelijk 393,98 en 412,95 Euro. (Nee, niet van/naar mij).
Waren allebei gebruikt, en nieuw hebben ze volgens mij minder gekost. Dus inderdaad wel een goeie investering ;D

Groet,
Gert

Hilco

Vandaag heerlijk voorns gevangen met mijn 4,9'  #5 zonder reel.

gewoon 9 meter vliegenlijn aan het handvat geknoopt en je kan werpen als een grote kerel 8)

fazantenstaart was erg in vanochtend......

Rossie69

jee je bent bijna een jap ja ;)


Hilco


Hilco

Alle gekheid op een stokje,   

ik heb besloten om echt door te gaan op het vliegvissen zonder reel.

Ik ga daar geen dure hengel voor kopen, maar heb een glas #4  en een gewone #6/7  ontdaan van ogen
en reelhouder.
Dunne gedeelte van vliegenlijn ter lengte van de hengel vast gemaakt aan top oog. leader en tippet en vissen maar.
Het grappige is dat je meer met het vissen bezig bent dan met het werpen .

Het vangt prima .

Ach ja, het is mijn lol, gewoon omdat het kan ......

harlin

Quote from: Hilco on April 01, 2012, 22:42:58
Het grappige is dat je meer met het vissen bezig bent dan met het werpen .

Het vangt prima .

Ach ja, het is mijn lol, gewoon omdat het kan ......

Je kan er ook mee vliegeren.
















en als je mazzel heb dan kan je er ook nog een trein mee vangen.
die rijden er genoeg bij jou in de buurt.





M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

 8) een all round stokje dus  ;D

catchem

@ Hilco
Leuk dat je helemaal gaat voor het tenkara vissen, word je nog de nederlandse expert op dit gebied. Ga je nu ook vissen met echte tenkara vliegen?