Sedge 'cul vert'

Started by jo flyfishing, July 11, 2015, 15:16:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

vliegje uit Dagje op de Lhomme

Met fluo groene draad maak je een aantal wikkelingen in het begin van de haakbocht. De foto is er eentje van een tijdje geleden. nu maak ik het wat boller en doe er een beetje uv lijm over.
Dit maakt dat het achterlijfje wat in de waterspiegel terecht komt.


Dubbing kleur naar keuze.



Ondervleugel van 1 of 2  cdc pluimpjes.


Daar een vleugel van wat hertehaar bovenop.


Daar zet je een post voor de hackle op.


De hackle inbinden, en voor je deze rond de post wikkelt, nog enkele wikkelingen dubbing of evt een pauwfiber


Hackle inbinden en afbinden.


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FrancoisCKX

Wow, wst een prachtige vlieg! Dank voor de prachtige sbs. Erg mooi gefotografeerd ook.

Floor

Hey, daar is het beestje al!
Ziet er goed uit. Vanavond direct aan de slag.
Bedankt voor het delen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

HappyFisherman

Leuk gedaan, heeft die hackle als parachute echt meerwaarde tov een normaal gebonden hackle?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jo flyfishing

Ik bind bijna al mijn hackles zo.
Naar mijn ervaring land de vlieg daardoor bijna altijd rechtop in het water en de post van de hackle verhoogt de zichtbaarheid.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Floor

Quote from: jo flyfishing on July 11, 2015, 16:51:14
Ik bind bijna al mijn hackles zo.
Naar mijn ervaring land de vlieg daardoor bijna altijd rechtop in het water en de post van de hackle verhoogt de zichtbaarheid.

Dat is ook mijn ervaring. Zelf ben ik groot liefhebber van vliegen waarvan het lijfje net door het oppervlak zakt.
Ik denk dat 75% van mijn droge vliegen verzameling bestaat uit parachute en klinkhamers
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

vliegvisserdorian


FSCHAMP

Nu nog de materialen erbij zetten Jo en het is perfect.

::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

mja de beschrijving stond al ergens anders ( Re: Dagje op de Lhomme )

zal ze er dan even bij zetten

Quote from: FSCHAMP on July 12, 2015, 21:14:42
Nu nog de materialen erbij zetten Jo en het is perfect.

::goodjob::
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.