dagje vissen in "de Blauwe stad"

Started by Beertje, July 19, 2013, 23:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Deze week een dag wezen vissen in "de Blauwestad" Het was een taaie visserij.Jaap ving een mooie baars van 30+ een een blankvoorn van de zelfde afmeting.
Na de middag verkasten we naar de woonwijk "de wei" om daar in de vaartjes te vissen.Ik lokaliseerde daar een schooltje mooie rietvoorns,die steeds heen en weer kruisten.Bij de eerste worp wist ik er een te haken.Een mooie van zo te zien,tegen de dertig.
Ik durfde hem niet aan de leader op te hijsen,dus besloot in een gat aan de binnenkant van de beschoeing te stappen,er stond wel water in maar dat kon niet zo diep zijn (dacht ik) een seconde later stond ik tot aan mijn knieén in het water.De laarzen vol,de broek nat, en de voorn.......Ja,..gv@#$%^&*,die was in het tumult van de haak geschoten.Een troost was, dat ik daarna nog 3 mooie exemplaren wist te vangen.Toch was het een mooie dag!.

[attachment deleted by admin]
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Wiel Slovenië


Beertje

De "blauwestad" is een nieuw meer in oost groningen bij de stad Winschoten in de landstreek "het Oldambt" Dit meer is ongeveer even groot als het Sneekermeer.Google maar een op "" De blauwestad en Het Oldambtmeer".
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron

#3
Beertje als je weer een keer naar de blauwenstad gaat vissen ,denk er om dat je niet in de woonwijk gaat vissen.
de bekeuringen zijn hoog ,in 2009 was het niet toe gestaan om  in de blauwenstad  te vissen wat ik wel deed. we hebben een waarschuwing gehad van de politie  ,ze zijden als we weer hier zouden vissen dan was de bekeuringen 100.00 euro.



Waar mag u vissen met uw vispas?

Op de plattegrond is met een zwarte lijn aangegeven op welke oevers u
kunt vissen. Op de oevers gemarkeerd met een stippellijn mag u vissen
vanaf 1 juli 2011 - 1 juli 2013. Deze oevers hebben een tijdelijke status.
Vissen vanuit een bootje is uiteraard toegestaan. De regels vindt u hier.
De nummers op de plattegrond:
1.
Trailerhelling Finsterwolde. Hier kunt u gratis uw visbootje in
het water laten. Let op: parkeer uw auto met trailer zodanig
dat andere gebruikers een ruime draaicirkel houden. Parkeer
daarom in de berm langs het pad, daar staat u niemand in de
weg.
2. Pier van Oostwold. Hier bevindt zich een vissteiger voor
mindervaliden. Deze steiger loopt tientallen meters het meer
in. Een speciale P-plaats is aanwezig.
3. Eind Clingeweg. Hier vindt u naast het fietspad eveneens een
mindervaliden vissteiger.
4. Brug Kanaaljuffer Zuiderringdijk. Parkeren bij de brug is niet
toegestaan. Gebruik de parkeerplaats nabij brug.
5. Groenelaan. De steigers aan de oever achter de Groenelaan
zijn privé-eigendom. Vissen is hier dus niet toegestaan.
6. 'De Meerkant' school Oostwold. Achter de school is ruime
parkeergelegenheid.
7. Steiger bocht Hoofdstraat Het Park. Het is niet toegestaan
voor de ingang van de steiger te parkeren. De ingang moet op
last van de brandweer worden vrijgehouden. Parkeren is
mogelijk in de berm op enige afstand vanaf de ingang.

Beertje

Ron;Wij visten in het met stippels aangegeven water.Zolang daar nog niet gebouwd wordt,mag je daar vissen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron

Quote from: Beertje on July 20, 2013, 10:16:01
Ron;Wij visten in het met stippels aangegeven water.Zolang daar nog niet gebouwd wordt,mag je daar vissen.

beertje zelfs daar mag je nu niet meer vissen .
Op de oevers gemarkeerd met een stippellijn mag u vissen
vanaf 1 juli 2011 - 1 juli 2013. Deze oevers hebben een tijdelijke status.
of dat moet weer verandert .

Beertje

#6
Nou, als dat zo is,dan kunnen wij als vliegvissers weer verrekken in de Blauwestad.De federatie heeft weer eens zitten te slapen en doet geen moer voor de vliegvisserij.Ze hebben een houding van:"ze zoeken het zelf maar uit".Als je dan geen boot hebt is er vrijwel niet te vissen.De natuur maffia heeft alle goeie stukken in gepikt.Ik heb ook de evaluatie met de visverenigingen gelezen,de opmerkingen en klachten gaan allemaal over:
"we moeten er dichter met de auto bij kunnen,wij moeten te verlopen met onze spullen en waarom mag je daar en daar niet parkeren".
Het is helemaal toegesneden op de stok visser.Ook vissen wij wadend vanaf het strand.We houden wel rekening met de strand bezoekers,als die er komen gaan wij weg.En ook waden wij bij het informatie centrum.Mag ook niet zeker?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron

Nee Beertje daar mag je ook niet vissen bij het informatie centrum.
Ik vind het ook belachelijk dat je niet mag vissen waar er nog  niet word gebouwd.
ik heb er in het beging 2009 en eind 2009 heel veel gevist op baars en grote bazen gevangen toen mocht je er nog niet vissen .
1 januari 2010 toen is het vrij gegeven voor het vissen maar ja je mocht niet overal meer vissen.
Waar het pijltje staat daar heb ik veel gevist ,dat waren één van de eerst huizen die daar gebouwd werden.


Beertje

#8
Ron; Maar vanaf de steiger bij het informatie centrum mag je wel vissen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Ik snap niet dat ze het de vliegvissen zo tegenwerken! Zouden ze slechte ervaringen met sommige vliegvissers hebben gehad?

catchem

Het is volgens mij niet zo dat ze vliegvissers (en struinende roofvissers) tegenwerken, maar ze hebben er geen oog voor. Zoals Beertje al aangaf; hengelsprtverenigingen zij toegespitst op witvissers (vaste stok vissers). Deze zijn volgens mij ook het meest vertegenwoordigt in de verenigingen omdat voor deze groep de wedstrijden belangrijk zijn.
Het landjepik van de natuurbeheerders heeft denk ik ook veel met bezuinigingen te maken. Gemeenten geven de grond aan de natuurbeheerders zodat ze zelf geen kosten meer aan onderhoud hebben. Vervolgens worden er bordjes en hekken neer gezet en wordt het water vaak onbereikbaar. Maar dat natuurbeheerder geen oog voor vissers hebben is algemeen bekend. Volgens hun is natuur iets waar de 'gewone' mens zo ver mogelijk vandaan moet blijven.

@beertje. Wel een mooie plek om te vissen; de blauwenstad.

Beertje

#11
Catcham;Jazeker is de blauwestad mooi viswater en het stikt er van de (grote) vis.Maar als je geen boot hebt dan kun je bijna niets beginnen.Een belly boat zou nog gaan,maar op een meer staat meestal wind, dus voor dat je het weet ben je een heel eind weg geblazen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Gewoon lekker wadend blijven vissen Beertje en als een controleur je roept,
net doen of je doof bent  ;D

(wel eens een controleur /agent in een waadpak gezien?...ze moeten
natuurlijk niet met een bootje komen...)

Vervelend te lezen dat het ons vliegvissers weer zo moeilijk wordt gemaakt.
De bouw daar lag toch stil? Begreep dat de 'stad' veel minder in trek is dan
verwacht was. Lijkt me dat niemand last heeft van een paar vissers op zo'n
grote plas.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

#gerrit,nee, natuurlijk heeft niemand last van ons.Daar zorgen wij wel voor.Maar ja, als het volgens het boekje niet mag dan mag het niet hé.Heb jij wel eens een agent meegemaakt die een eigen invulling geeft aan wat wel of niet mag.Daarom zijn het ook niet de slimste.Stel je voor dat ze ook nog moeten nadenken.

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72


Gelukkig komen de meeste de auto niet uit voor een visser.
Keerzijde is dat kwaadwillende vissers/stropers ook erg makkelijk
hun gang kunnen gaan.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Daar heb je een punt.Maar als je de site van "sportvisserij Nederland"een beetje volgt,dan lees je toch regelmatig dat ze weer een vistroper (paling en snoekbaars) gepakt hebben.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Helemaal los van of je wel of niet gepakt kunt worden en of een agent wel of geen natte voeten kan krijgen: we zien op dit forum liever geen oproepen voor illegale activiteiten! Hoe krom de regels soms ook zijn: we zullen ons er toch aan moeten houden!

Gerrit72


Het was ook meer een grapje. Vissen en steeds over je schouder moeten kijken is ook niet echt relaxed  :)

Mijn ervaring is dat er op knelpunten best wat te regelen is met de federatie. Wel kan dat wat moeite kosten.
In het verleden heb ik op plaatsen waar ze het vissen geheel wilden verbieden samen met de KSN en federatie opgetrokken om afspraken te maken en draagvlak te creëren. Is best een investering (maar als het goed uitpakt heb je ook wat).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Wat illegale activiteiten? we weten niet eens of mag of niet.Ze hebben er domweg geen rekening mee gehouden dat er ook visser zijn die op deze wijze de vis willen benaderen (wat is er mooier?).

@ Gerrit,Ja natuurlijk kun je aan de beltrekken,Maar wie neemt de handschoen op? het moet iemand of meerdere personen zijn die een beetje weten hoe de hazen lopen.En dat ben ik niet dus!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72


Ik denk dat dat bij vliegvissers ook wat moeilijker ligt. Destijds was ik lid van de KarperStudiegroep, waar de afdeling noord Nederland erg fanatiek was mbt excessen aan de waterkant, die een negatieve beeldvorming veroorzaakten naar alle vissers toe.

Er zijn toen verschillende projecten geweest op plaatsen waar vissen onder druk kwam staan. En er waren genoeg leden die hun steentje wilden bijdragen. Er werd goed samengewerkt met de federatie, boa's, politie, staatsbosbeheer etc.

Op zich zou een telefoontje ri federatie al heel verhelderend kunnen werken (mijn ervaringen met de federatie zijn altijd goed geweest). Zij kunnen vast vertellen hoe het zit met de blauwe stad. Mogelijk zijn er incidenten geweest met wedstrijdvissers, of is het opgelegd door de projectontwikkelaars, het kan van alles zijn. Ik zou gewoon eens bellen om te vragen, waarom het zo geregeld is, dan kun je ook bekijken of er evt wat aan te doen is.
The only difference between men and boys is the price of their toys.