Eerste herfst snoek

Started by Jaspero, September 16, 2013, 19:10:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaspero

Zo de kop is eraf, de eerste herfstsnoek.
Het weer was erg wisselvallig afgelopen weekend, wind zon en regen. Een harde westenwind maakte het plaatje compleet. Een leuk snoekdagje zou het worden waarin de nieuwe hengel ontmaagd zou moeten worden..
Het water was er helder en tussen het riet zwommen enorme hoeveelheid aan speldaas. Mijn vismaat spotte al werpen enkele meters voor zijn voeten een mooie meter liggen die ineens in een bocht zich op het aas stortte. Heel mooi zo visueel en voor mij de eerste keer dat ik een dergelijk tafereel zag. Helaas bleef hij niet hangen..
Een plek verderop zag er wederom veel belovend uit, ik presenteerde mijn streamer tussen en tegen het riet.
Zag ik daar nou een kolk? Door de wind was het water erg gerimpeld, maar ik zag ineens een snoek liggen met een ontzettend mooi getekende rug. Het leek wel een tijger. De streamer diende kort en precies geworpen te worden en de korte 8voet hengel was hier perfect voor. Wederom zo'n visueel spektakel en wederom gelost... Maar hij bleef liggen, ietwat dichter in het riet. Weer zo'n precisie worp en ja hoor hij pakte weer en bleef dit keer hangen. En op een zelf gebonden pikebunny. De Dag kon niet meer stuk.




wouter veuger

#1
hoho,jij plaatst gewoon een foto van chris yates,dat telt niet he.... ;D


hahaha,mooie vis en mooie foto man,als het goed is krijg ik morgen of overmorgen mn nieuwe reel binnen,en dan ga ik er komend weekend denk ik ook ff tegenaan.

greetz.

Jan_Smeijers

Mooi getekende snoek en erg goeie foto  8)

Gefeliciteerd!
Gr. Jan


Sieger

Lekker Jasper...  ::goodjob::


Sieger

Plantje

Blijft mooi werk die snoeken! Dit maakt toch dat de herfst best wel welkom is!

quaden

prachtige foto!
ik hoop in deze wat koudere dagen een mooi watertje te vinden bij mij in het zuiden, om deze mooie strijder eens te vangen op de lat

suggesties?? :P

Gerrit72



Machtig mooi getekende snoek!
En helemaal goed die foto, met dat licht door de vinnen en staart!

! ::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jaspero

Bedant.

@wouter die naam moest ik even googlen :)

@quaden heb wel eens een snoek gehaak in de doort bij Echt, lang geleden weet niet hoe het er nu is.
Tussen ohe en laak en stevensweert ligt een mooie plas, met allerlei inhammen met extreem helder water met veel planten. Daar moet gewoon wat zitten met tanden. Grensmaas bij meers bevat ook een grote plas aangesloten aan de maas zelf, nog niet geprobeerd daar maar snoek moet er zitten.

Rossie69

Lekker he zo,n Hengel  ;D

Maar zo,n vis vast houden nog lekkerder.

Mooi stukje tekst en zekers foto.


Gert

Mooi Jasper!
Is dat waar we samen ook wel eens zijn wezen snoeken?

Groet,
Gert

JB

  ::top::

Alleen jammer dat de benaming, eerste herfst snoek, eigenlijk niet correct is, herfst begint pas 21 september ::sjorrie::

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Jaspero

Over smaak valt niet te twisten Rossie :)

@gert nee dit was een andere plek. Op de plek waar jij bedoelt is het nog verdacht stil.

Ik bedoelde de meteorologische herfst!

fairplay

Mooi Snoekje.
Gert en Jaspero,
ik zie dat jullie uit mijn buurt zijn. Ik woon in Ouderkerk ad Amstel.
En Jaspero van huis uit ben je een Limbo? Dat je zo goed weet waar goed water is in Limburg?

Jaspero

Klopt. ik kom uit limburg. Nu sinds een paar jaar alweer in Amsterdam.

JB

Quote from: Jaspero on September 18, 2013, 17:50:24

Ik bedoelde de meteorologische herfst!

Astronomisch is het zelfs 22 september om 22:44  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)