Nieuwe vliegenlijn

Started by JurjenF, March 01, 2016, 20:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JurjenF

 ::hulp::

Er is al veel over geschreven en geroepen. Ik heb vele topics gelezen en dan nog een vraag over 'welk merk lijn'  ::)
Mijn budget is niet van dien aard dat een lijntje vanaf zo'n €60 haalbaar is. Ik heb er nml 2 nodig (net 1 met schoonmaken gebroken) dus geen dure lijnen voor mij. Ik heb de goedkope lijnen van A&M, maar geleverd door vele anderen denk ik gezien de prijs, maar daar zit me toch een geheugen in... :-\. Dus een net iets betere kwaliteit is welkom.
Zelf dacht ik aan de Vision Attack Floating en heb ook een Prestige bij Peeters gezien. Ook de Scientific Anglers Aircel valt binnen budget. Is er een voorkeur voor één van de genoemden? Allen tussen ongeveer €30 en €40.  Zou wel graag verschillende kleuren willen om eea beter uit elkaar te houden (heb een WF5F en 6F nodig).   
Fishing is cheaper than therapy

p.forel

#1
Geheugen in A&m lijnen.  .???
Komt mij totaal niet bekent voor

Welke heb je van hun
En hoe oud zijn deze lijnen ??.?.?

wh82

De scientific anglers lijnen zitten toch wel op 60 euro en hoger toch?
Je kunt ook nog naar de Snowbee Classic trout kijken. (Bij sponsor muddler of bij sponsor megafish)
Snowbee lijnen

JurjenF

@p.forel : de 5 en 7 WF lijnen. Hebben wel een dik seizoen op de reel gezeten maar had na enkele maanden al dat ze niet lekker strekten op het water. Ik heb ze nu ongeveer 3 jaar/seizoenen denk ik. Haal ze in de winter meestal van de spoel, schoonmaken, invetten en in grotere lussen wegleggen. Moet ook tamelijk veel impregneren als ik ermee vis. Hebben de neiging om net onder de oppervlakte te liggen/zinken. Die S.A. is nu rond de €35 te koop.
Fishing is cheaper than therapy

p.forel

#4
3 jaar voor 10 euro is niet mis 

Ik maak mijn lijnen nooit schoon  heel soms pak ik wat line dressing c&f maar daar hou mijn onderhoud bij op
Ik hou ze gewoon op de reel na winterstop even goed de hele lijn op spanning zetten en klaar voor nieuw seizoen.


Niet lekker strekken kan door verkeerd opspoelen komen of te lang op de reel
Even goed op spanning zetten wil wel eens wonderen doen

PeterS

Kijk eens naar Barrio lijnen.
Middenklasse prijs en ik hoor/lees daar eigenlijk alleen maar positieve ervaringen over.
Helaas zelf geen ervaring mee.
Binnenkort inderdaad zelfs eens uitproberen

Esoxlucius

Ik heb twee lijnen van Barrio, prima lijnen en goed betaalbaar!

Raymond

Ik heb pas een lijn online gekocht van Barrio, een Smallstream voor op mijn 2-tje. Door de relatief gunstige valutakoers heb je hem in huis voor minder dan 40 Euro. Ik hem nog niet kunnen testen maar vanwege de goede berichten heb ik deze lijn dus gekocht.
::wtf::

wh82

#8
Oja, als je die Scientific Anglers Air Cel lijnen bedoelt, die zijn inderdaad goedkoper. Ik denk dat er niks mis mee is. De kwaliteit van SA is eigenlijk altijd in orde.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik die gebruikte toen ze nog 3M heten.. Maarja, dat kan ik niet meer achterhalen.

JurjenF

Dank voor de info mannen. Ik kan er wel wat mee. Eerst vrijdag eens op de Visma kijken wat er daar wordt aangeboden. Dan lijken mij die Barrio lijnen ook wel wat. Ik zag dat de prijzen incl. w.w. shipping is dus da's idd niet duur. Eén klein dingetje....mijn vrouw gaat mee naar de Visma dus die moet ik de 2e ronde even parkeren met koffie en gebak... ::jumpers::
Fishing is cheaper than therapy

wh82

@Jurjen, wat is het geworden? Ben erg benieuwd.
Ben zelf ook aan t kijken naar een nieuwe lijn.
Ergens overweeg ik ook nog een DT lijn omdat ik het rollcasts en mends met mijn wf lijn echt vind zuigen.
Die mends vind ik niet zo'n probleem maar rollcasts wel omdat je vaak genoeg met bomen of struiken achter je staat. Vroeger viste ik alleen met DT lijn (simpelweg mee begonnen en nooit veranderd).
Mijn vaardigheden op t gebied van schieten, laat staan double haulen zijn niet wat t moet zijn.. Op afstand gebruik ik veel valse worpen.

p.forel

Rolworp gaat met wf net zo goed als met dt lijn
Verschil zit in de belly's van wf 

wh82

Long belly bedoel je vermoed ik?

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

#14
Quote: Ik heb de goedkope lijnen van A&M, maar geleverd door vele anderen denk ik gezien de prijs, maar daar zit me toch een geheugen in... :

????? ik heb er  al verschillende gebruikt van A&M, maar nog nooit last gehad van geheugen!!!Het zou maar zo eens aan je zelf kunnen liggen. Als je de lijn verkeer op de reel spoelt, dan verziek je de lijn en krijg je er inderdaad allemaal slagen in die er niet meer uitgaan.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit59

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met de lijnen van A&M. En ik heb er verschillende. De enkeling die ik heb gesproken die een 'slechte' lijn trof, kreeg  bij rappel direct een nieuwe toegezonden.
En ja, ik heb ook dure merklijnen. Maar over de lijnen van A&M heb ik beslist geen klagen. Ik heb ze ook gekocht om eens te beoordelen of die vijf, zes keer duurdere merklijn nou ook zoveel beter is. Ik heb dat verschil, wat de prijs rechtvaardigt, nog niet kunnen ontdekken.

Gerrit

JurjenF

Op de, mij erg tegenvallende, Visma geen 'passende' lijnen kunnen vinden. Dus maar eens op Barrio gezocht en deze 2 besteld :
Barrio Mallard Fly Lines SKU Mallard-WF5F-cream Line weight: WF5F-cream   en
Barrio GT90 Fly Lines SKU GT90-WF6F-olive Line weight: WF6F olive.
Die laatste is een, als ik het goed heb gelezen, een lijn wat makkelijker werpt en afstand kan maken, de Mallard is een allround lijn.
Ik heb de lijnen zeker op de juiste wijze op de reels gezet want daar was ik al voor gewaarschuwd. Ik heb nog steeds de WF7F die wat beter recht blijft die ik dus op exact dezelfde manier op de reel gezet heb. Maar helemaal 100% is die ook niet. Omdat de handelaar pas weer half maart terug is zal ik nog even moeten wachten op de lijnen maar ben wel nieuwsgierig, vooral naar die GT lijn.


Fishing is cheaper than therapy

JurjenF

Vandaag even de tijd gehad om beide lijnen en mijn nieuwe Shakespeare Sigma 9ft #6 een uurtje uit te laten. Ook mijn oude lijnen na een 'stretchbeurt' weer even getest.
Het ging mij nu even alleen om de lijnen en de nieuwe hengel uit te proberen dus geen vis (had de haak even afgeknipt van een paar oude vliegen zodat ik niet vast kwam te zitten in mijn omgeving  :P). Voor weinig heb ik weer mooie combi's om dit seizoen wat meer te gaan vissen. Vooral die GT-90 is een hele fijne lijn waarmee ik ook minder last heb van (tegen)wind.
Fishing is cheaper than therapy

PdH

Is er ondertussen al iemand die serieus met zijn nieuwe Barrio lijn heeft gevist.
Door alle positieve berichtgeving ben ik nieuwsgierig geworden.

Ik moet, nee wil binnenkort een nieuwe WF 5 F gaan kopen.
Denk hierbij dus aan Barrio.

grtn, Peter.

Joop de Vries

Vorig seizoen erg veel met de Barrio GT90 #4 en #5 gevist op de Ardense rivieren, in Duitsland en Oostenrijk. Prima lijnen. Presenteren erg goed. Ze gaan nu dus met veel vertrouwen het tweede seizoen in.
Zeer tevreden over deze lijnen.

Joop

wh82

Heb nu een paar keer gevist met de Airflo Super Dri Elite. Fijne lijn, drijft goed, werpt goed, strekt goed, houd alleen niet zo van de wind.

Wolf

Even een doordenkertje.

Wat is duurder: een lijn gebruik die ik jaarlijks moet vernieuwen voor €30,- of een lijn waar ik drie vier jaar mee kan vissen voor €60,-

Beertje

Dat ligt er aan waar en onder welke omstandigheden je een lijn gebruikt. Vis je meestal in wadend in stromend water , dan zul je die 6 jaar wel halen. Maar vis je overwegend vanaf de kant staande in de ruigte (lang gras, bramen struiken, beton randen en dergelijke) dan zal de levensduur met de helft terug lopen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.