Bad Bertrich 29 september 2010

Started by bazookadude, December 19, 2010, 13:22:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bazookadude

denk nog vaak aan deze dag terug daarom heb ik hem maar weer eens hier geplaatst.

Hierbij mijn verslag van een voor mij onvergetelijke visdag, ik schrijf eigenlijk nooit verslagen dus ik hoop dat deze een beetje lekker wegleest

Woensdag 29 september zou de laatste dag worden dat ik in een Duits rivier zou kunnen vissen en dat was ik dan ook zeker van plan om te doen.

Mooie bijkomstigheid was dat mijn schoonvader (geen vliegvisser) ook mee kon want je mocht er met de spinhengel vissen.  Die morgen was het grijs en grauw maar de voorspellingen waren goed dus ik vol goede moed in de auto maar toch wel een beetje angstig.
In de dagen daarvoor had het er wel eens geregend en toen we er zijn gaan verkennen was het water chocomelk.

Niettemin met z'n tweeen in de auto op naar bad bertrich. Eerst bij het vvv kantoor de vergunning halen deze kosten ons 12 euro de man, nog even gevraagd waar we makkelijk het water benaderen konden want mijn schoonvader heeft  geen waadpak. De dames bogen zich eens driftig over de kaart en volgens hun was er een plek waar we zo het water in konden stappen en mijn schoonvader langs de waterkant kon vissen.

Wij er naartoe en ik slaakte een kreet van opluchting, tot mijn grote vreugde zag ik:

GEEN CHOCOMELK!!!.

In een record-tijd heb ik mijn waadpak aangetrokken en ben ik het water in gelopen. dit gaat een leuke dag worden, dacht ik bij mezelf, maar al gauw realiseerde ik mij dat ik en eten en drinken vergeten was. Dit bleek achteraf niet zo erg maar dat zal later blijken. Ook bleek dat een 9ft hengel eigenlijk te lang was voor de indianen visserij die hier soms nodig was.

Leader eraan van 2 meter,50cm tippet 14/100 en een hare's ear nimph  en vissen maar. Bij de 2de worp was het gelijk raak, maar ik voelde meteen dat dit geen forel was, het zou toch geen???.
Jawel, een Vlagzalm en een hele mooie ook nog  , met knikkende knieen onthaakt en ik wou mij camera pakken maar de vis had geen intentie om op de gevoelige plaat te komen. Gauw weer verder gevist ook nu weer een vlagzalm.  +/- 30 cm.
Er volgde nog 11 vissen waarvan er een vlagzalm tussen zat van naar schatting 45 cm die ook niet op de foto wou.






In mijn ooghoek zie ik mijn schoonvader vissen met een steeds donker wordende blik in zijn ogen,toen wist ik al dat het niet zo lang zou duren of zijn hengels zouden in de auto liggen. bleek dus niet zo erg dat ik geen drinken of eten had meegenomen.

Ik ben toen nog iets verder gelopen om in een ander gedeelte te vissen.




Ook hier heb ik enkele forellen mogen vangen. Het viel me wel op dat de meeste forellen niet zo groot waren, 30 cm was de grootste die ik gevangen heb. Wel heb ik net zoveel vlagzalm als forel gevangen wat ik totaal niet  erg vond.
het stuk is 3KM lang maar ik heb maar +/- 800 meter bevist.

Echt ik vond het een geweldig riviertje waar ik zeker nog eens naartoe ga. Maar dan met iemand die wel van vliegvissen houd.