"the Flats van Tholen" revisited

Started by Troutbuster, April 23, 2014, 08:05:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders!

Gisterenavond samen met vismaat Christof de eerste keer in 2014,  "the Flats van Tholen" bevist en....

Heerlijk!!! ;D ;D ;D

Mede door de zachte winter en het evenzo zachte voorjaar is de vis al lekker los

Brasems komen al redelijk massaal naar de ondieptes en daarmee ook de scholen windes (25 cm gemiddeld)

In redelijk korte tijd samen 9 windes weten te snaaien met als klap op de vuurpijl een grote dikke platte op een diep geviste nymph.

Ik had een mooie winde (ca 30 cm) op de droge vlieg en miste een kneiter van een winde die met een grote kolk mijn vlieg lostte helaas

Lekker gevist na een relatief "visarme" periode  :-\, en het leuke is dat het in "onze achtertuin" te doen is (ipv honderden km's door NL crossen voor weinig tot geen vis! :P)

We zullen dit zeker nog vaker gaan doen op de beruchte "Flats van Tholen"

Gr

Jan
"Petri Heil"


Plantje


Ciniq

Lekker bezig...   zet dat door naar zondag!   ::goodjob::

Peter68

Bij ons in de Nieuwe Waterweg begin ik de winde ook te vangen,alleen nog wel diep
met een zware nimf.
Echt onder de kant vang ik ze nog niet.

Bone F

Hebben we hier niet, ik denk dat ik maar ga verhuizen...........  ::zucht::

MarcelN

Quote from: Bone F on April 23, 2014, 20:51:44
Hebben we hier niet, ik denk dat ik maar ga verhuizen...........  ::zucht::
Wat bedoel je, je hebt hier meer dan je denkt!
En Jan, het OVM is toch ook dichtbij, je moet alleen niet de hele dag achter 1 forel aanrennen, zit er stampvol met vis. ::agree::

peter

Mooi Jan Top tis alleen een T.r.ng end tuffe
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Troutbuster

Broeders,

Gisterenavond ff "the Flats van Tholen" verkent

Het verwachte slechte weer bleef uit dus hup met het #3'tje op pad

Water kristal helder, en in het avond zonnetje leek het wel aquarium visserij

Hele scholen vis die van links naar rechts waaierden over "mijn" gebruikelijke "winde stek"

Windes?? nope!! Blankvoorn en af en toe Baars!  mooie dikke vis en na een uurtje was ik de tel bij 15 vissen kwijt

Geweldig!!

Wel 2 windes aan de droge vlieg weten te vangen, in een relatief visloos uurtje, maar doorgaans volle bak aanbeten en vangsten, hoofdzakelijk dikke blankvoorns van 25+
Vismaat Christof baalde als een stekker dat hij dit helaas moest missen (wat app'jes met fotos gestuurd om "te pesten" ;))
Van 18:30 tot 21:30 (het ging helaas regenen :'() minstends 35 vissen geland (en evenzoveel aanbeten gemist!)
Ontzetten veel vis zat er gisteren op de stek en ik hoop dat dit nog ff aanhoud, in ieder geval tot na de op handen zijnde forumdag op 29-06-14.

Ik ben normaliter niet zo'n fotograaf, maar hier toch wat plaatjes









tot in de schemer toe bleven ze bijten!!

Heerlijke visserij

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

#8
Ziet er goed uit Jan met leuke sfeerplaatjes van de flats, hoop dat het op de forumdag ook de moeite waard is. ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

merijn1982

Tight lines!!

Peter68