20 mei 2012 : The flats of Tholen

Started by A{b}r{a}xa{s}, May 20, 2012, 12:21:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

20 mei 2012 6:05, de deurbel gaat en Jan staat voor de deur.
Snel de spullen ingeladen...nog even getwijfeld of ik mijn 'oude-nieuwe' waadpak mee zou nemen na de verhalen van Marry over stukken ijzer/staal in het water...uiteindelijk toch gedaan, het ding moet toch ooit eens uitgeprobeerd worden. :)
Ter plekke de dijk op, kijken of er nog plek is want de verwachting is dat er wel meer wedstrijdvissers aan het trainen zullen zijn.
We blijken de enige 2 te zijn...mooi, dan kunnen we de hotspot(s) kiezen.  ::dance::
Spullen klaar gemaakt, waadpak aan en klokslag 7:00 het water in.
Jan naar links, ik naar rechts.
Ik sta nog een shaggy te draaien als ik al een kreet hoor...'VISSSS !!'
Binnen 5 minuten heeft Jan zijn eerste vis gevangen, een mooie baars van een centimeter of 25-30.



Vol goede moed ben ik de rietkraag af te vissen, maar verder dan 1 enkele aanbeet kom ik helaas niet.
Tijd voor een kleine pauze en terug bij de kant zie ik de ene kring na de andere kring.
Jan heeft inmiddels nog een winde van ongeveer 25cm gevangen en ik probeer nu de kringen aan te werpen.
Het zijn er te veel om het bij te houden, maar bijten wil de vis niet.
Tot we straks tegen de kant kringen zien, winde !
Jan krijgt hier nog een aanbeet, ik 3 keer...maar de vis lost helaas elke keer.
Al met al 2 uurtjes gevist en de score is 2 voor Jan, 0 voor mij.



We besluiten te verkassen, spullen in de auto en gas d'r op.
Nog steeds zien we geen medevissers.
Wat we wel zien als we een stuk verderop het water benaderen zijn...harders...vlak aan de kant.
Een schooltje van 3 zwemt rustig heen en weer maar reageert niet op een vlieg en 'verdwijnt' als het water wordt betreden.
Na een paar minuten kijk ik schuin achter me, blijkt een kanjer van een harder me van 1,5 meter afstand aan het observeren !
Geschrokken van mijn gedraai schiet hij weg, en gaan wij door met vissen.
Helaas zonder resultaat, het is inmiddels net over 11 uur en we besluiten te stoppen.
Nadat alle spullen zijn ingepakt wil Jan toch nog een andere stek bekijken.
Zo gezegd zo gedaan, we gaan er heen om te zien of daar dan meer activiteit in het water is.
Nou....wat we daar zagen deed je met recht denken aan de 'flats'...de Flats van Tholen.
Tientallen giga-brasems, met hun staart boven het water tailend....*kwijl kwijl*
Absoluut onvoorstelbaar zo groot als ze waren !!
Het was te laat (en een stukkie lopen) om de spullen weer op te gaan bouwen, dujs er is niet meer gevist.
Wel hebben we uitgebreid staan wegdromen bij de gedachte aan zo'n brasem aan de haak.
Helaas, deze 'flats' zitten niet in het wedstrijdparcours van volgende week, dit was jammer genoeg 'stek 31'.
*zucht*.... kan niet  wachten tot in een telefoontje van Jan krijg om terug te gaan, terug naar de 'Flats van Tholen'.

Raymond

Al met al toch een mooie besteding geweest van de zondagochtend...  :D
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

zeker weten, ben gewoon afgevallen van het kwijlen :)

rein

leuk stukje! lijkt me een mooie plek om ook eens te bevissen als ik daar in de buurt ben. Gisteravond (overigens bijna iedere avond) zijn er dit soort flats ook te vinden bij ons. Het lukt me echter keer op keer niet om ze aan de haak te krijgen. Tips qua vliegen? red- en yellowtag al diverse keren geprobeerd........

Troutbuster

Het was weer fijn!! ;D ;D ;D ;D ;D

Hoezo geen vis op Tholen ::) ::) ::)

Nu het water nog wat opwarmen deze week en "we" kunnen echt los!! 8) 8)

Van de week 's avonds de "flats" nog maar eens bezoeken, kijken of de Bonnefish van de Lage Landen wil bijten daar ;)

Bas bedankt weer voor de mooie plaatjes en je gezelschap natuurlijk!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72


Mooi verslag en sfeervolle foto's, krijg direct zin om ook ri waterkant te gaan (maar dat zit er helaas vandaag niet in :'()
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

Denk dat ik vanmiddag/vanavond nog wel even richting de waterkant van de lokale beek ga.
Tenzij het voorspelde weer komt...dan blijf ik lekker achter de pc & tv hangen. :)

Bert J.

Mooi verslag.
Vissen jullie daar op brak water of hebben de harders zich aangepast aan het zoete?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Troutbuster

Het is daar 100% zoet hoor, maar het is "oud" getijdewater (25 jaar geleden) maar daar zijn de sporen nog duidelijk van aanwezig!
Waarschijnlijk zit er in de bodem een bepaald zoutgehalte maar dat is gissen.

Gezien het visbestand moet het zoet zijn, Brasem,Baars, Winde, Voorn (blank en ruis)Karper (de Bivy Indianen komen langzaamaan weer in beeld!) roofblei,snoekbaars, snoek, paling en ja... ook harders en niet van die kleintjes!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


leo

heb die harders ook gezien kolosale beesten, maar een vlieg pakken ho maar

Raymond

Jan, is dit het water waar we gaan vissen met het forum binnenkort?
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

yep

over een maandje is de vis zeker los, dan moet er op het 'parcours van het NK' zeker vis te vangen zijn

Troutbuster

Zo ist Ray, gaat goed komen!

Hee, hoe is het op "the rapids van Limbabwe" ??? ;D ;D ;D

Al kopvoorn en Barbeel los??

Ik hoor je

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Mooi om te horen, Jan, ik ben benieuwd...

En hier? Ik begin langzaam de moed op te geven, in één woord waardeloos te noemen. Ik ga vandaag eens goed de boel verkennen maar gezien de onweersbuien die gisternamiddag vanuit Frankrijk over de Ardennen naar Nederland zijn getrokken, verwacht ik dat het water en hoog is en extreem bruin...

Maar misschien zie ik nog wat activiteit aan de oppervlakte, kans om met een droge vlieg iets te vangen. Even afwachten...
::wtf::

Troutbuster

Mag van mij wel ff duren nog hoor Ray, ik heb voorlopig geen tijd om naar de Gernsmaas te komen (te drukke visagenda! ;))

Wellicht half juni??

Ik hoop dat dan de vis goed los komt daar! 8)

Ik hoor het wel

Gr

Jan
"Petri Heil"


toet007